Ο άνευρος Ολυμπιακός, ο Κοζέρ που έδειξε την διαφορά ποιότητας των δύο ομάδων και μία επίθεση που ψαχνόταν. Ο Στέφανος Μακρής αναλύει την ήττα των “ερυθρόλευκων” από την Ρεάλ.

Ο Φαμπιάν Κοζέρ είναι ο 11ος παίκτης της Ρεάλ. Δεν αγωνίστηκε καθόλου στο πρώτο ημίχρονο του αγώνα με τον Ολυμπιακό. Πάτησε παρκέ στο δεύτερο ημίχρονο και σε 17 λεπτά συμμετοχής είχε 18 πόντους και 2 ασίστ.

ADVERTISING

Αυτές οι τρεις προτάσεις θα μπορούσαν σε περίληψη να λένε όλη την ιστορία σχετικά με τον τρόπο που ο Ολυμπιακός ηττήθηκε στη Μαδρίτη από την Ρεάλ (93-77), σε ένα παιχνίδι που φάνηκε να εμφανίζεται στο παρκέ για περίπου πέντε λεπτά από τα σαράντα και αυτά όταν είχε κριθεί το παιχνίδι.

Η αλήθεια είναι ότι ελάχιστοι περίμεναν ότι οι “ερυθρόλευκοι” θα μπορούσαν να φύγουν με τι “διπλό” από τη Μαδρίτη. Δεν είναι υποτιμητικό αυτό για τον Ολυμπιακό. Το να ηττηθεί η πανίσχυρη Ρεάλ στο “Wizink Center” δεν είναι κάτι εύκολο να συμβεί, ακόμα και όταν απέναντί της είναι ομάδες όπως η ΤΣΣΚΑ και η Αναντολού Εφές, ομάδων δηλαδή της πρώτης ταχύτητας.

Για να νικήσει ο Ολυμπιακός στη Μαδρίτη έπρεπε να συμβούν μία σειρά από πράγματα: 1. Να βρεθεί σε καλή μέρα η ομάδα του Πειραιά. 2. Να βγάλει ο Ολυμπιακός ενέργεια στο παρκέ. 3. Να βρεθεί σε κακή μέρα η Ρεάλ. 4. Να είναι χαλαροί ή μπλαζέ οι Μαδριλένοι. Τίποτα από αυτά δεν συνέβη και κάπως έτσι ήρθε η ήττα. Αν και η αλήθεια είναι πως περισσότερο είναι ο τρόπος που ήρθε η ήττα που δείχνει ότι ο Ολυμπιακός έκανε ένα βήμα πίσω.

ADVERTISING

ΣΤΑΤΙΚΟΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΘΕΣΗ

Ο Ολυμπιακός είχε κάνει άλματα προόδου τις τελευταίες εβδομάδες. Στη Μαδρίτη ωστόσο έκανε (τουλάχιστον) ένα βήμα πίσω. Όχι επειδή ηττήθηκε, αλλά κυρίως επειδή φάνηκε να έχει αποδεχθεί τη μοίρα του πολύ νωρίς. Για την ακρίβεια, από την στιγμή που είδε τον Γκάμπριελ Ντεκ να παίρνει μαζεμένα επιθετικά ριμπάουντ στο πρώτο τρίλεπτο και τα τρία σερί τρίποντα της Ρεάλ να κάνουν το σκορ 12-4 στην πρώτη περίοδο.

Inline Image

Με τον Σπανούλη να μένει στην Ελλάδα λόγω τραυματισμού, ο Κεστούτις Κεμζούρα αποφάσισε να δώσει την ευκαιρία στον παραγκωνισμένο Κέβιν Πάντερ. Ήθελε να δει τον Αμερικανό να έχει εκτελεστικό ρόλο, προτιμώντας να φέρει πάλι από τον πάγκο τον Τέιλορ Ρότσεστι για να μην διαταράξει το ροτέισον της δεύτερης πεντάδας. Το μόνο που κατάφερε ωστόσο ήταν να κάνει τον Ολυμπιακό στατικό και προβλέψιμο.

Μην έχοντας κλασικό δημιουργό στο παρκέ, ο Ολυμπιακός δεν είχε κίνηση. Δεν είχε δημιουργία. Δεν είχε αντίδοτο στην πίεση των Μαδριλένων πάνω στη μπάλα, αφού είχε μόνο έναν χειριστή (Κόνιαρης και μετά Τσέρι). Δεν είναι τυχαίο ότι στην πρώτη περίοδο πήρε πόντους μόνο στο post και αυτούς φτύνοντας... αίμα. Ήταν σαφές ότι η άμυνα της Ρεάλ – και η αδυναμία των περιφερειακών του Ολυμπιακού να δημιουργήσουν για τους συμπαίκτες ή τον εαυτό τους – έφερε την ομάδα σε δύσκολη θέση.

Η αλήθεια είναι ότι η κατάσταση βελτιώθηκε από την στιγμή που πέρασε στο παρκέ ο Τέιλορ Ρότσεστι. Ο Αμερικανός γκαρντ έδωσε ισορροπία στην ομάδα, σκόραρε μετά από ντρίμπλα, βρήκε στους για τους άλλους περιφερειακούς, έπαιξε σωστά το Πικ εν Ρολ. Δεν γινόταν όμως να παίξει 40 λεπτά για να έχει ισορροπία στην επίθεση ο Ολυμπιακός, ενώ παράλληλα δε μπορούσε και να κρυφτεί στην άμυνα. Κάπως έτσι, κάθε πέρασμα του Ρότσεστι στον πάγκο διέλυε το επίπεδο δημιουργίας και κάθε πέρασμά του στο παρκέ έδινε ποιότητα στην επίθεση, αλλά δημιουργούσε θέμα στην άμυνα.

Η ΡΕΑΛ ΝΙΚΗΣΕ ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ... ΑΠΛΑ

Η Ρεάλ είναι μία από τις πληρέστερες ομάδες στην EuroLeague. Έχει παίκτες για κάθε στυλ, μπορεί να παίξει ό,τι μπάσκετ θέλει. Αν θέλει κάποιος να τη νικήσει πρέπει να βγάλει ενέργεια, να παίξει ξύλο, να φέρει τους παίκτες της σε δύσκολη θέση και αυτό πάλι ίσως να μην είναι αρκετό. Ο Ολυμπιακός δεν έκανε τίποτα από αυτά όμως.

Real Madrid - Olympiacos

Η άνεση με την οποία δημιουργούσε ο Φακούντο Καμπάτσο καταστάσεις για τους συμπαίκτες του ήταν απλώς η αρχή για το παιχνίδι των Μαδριλένων, αλλά και κάτι αναμενόμενο λόγω της κλάσης του Αργεντινού. Αυτό ωστόσο που είναι ανεπίτρεπτο σε αυτό το επίπεδο είναι να βγάζει τρία ελεύθερα τρίποντα ο Άντονι Ράντολφ με ένα απλό Πικ στην κορυφή της ρακέτας, απλώς επειδή οι παίκτες των “ερυθρόλευκων” δεν ήξεραν αν έπρεπε να κάνουν αλλαγή ή όχι. Αυτό που είναι ανεπίτρεπτο σε αυτό το επίπεδο κόντρα σε αυτή την ομάδα είναι να δίνει παίκτης βοήθεια στο μαρκάρισμα του αντίπαλου γκαρντ από την δυνατή πλευρά (αυτή της μπάλας), δίνοντας ελεύθερο σουτ σε μόλις μία πάσα απόσταση.

Η Ρεάλ δεν ζορίστηκε. Και ο λόγος που δεν ζορίστηκε ήταν επειδή – πολύ απλά – τις περισσότερες φορές απλώς έβγαινε το πρώτο πλάνο που είχε. Δεν χρειάστηκε να σκεφτεί πολύ, ο Ολυμπιακός δεν έπαιξε με το μυαλό της, δεν την πίεση. Το ότι η ομάδα του Πειραιά απλώς επέλεξε έπειτα από κάποιες νεκρές μπάλες να παίξει ζώνη 2-3 δεν ήταν δυνατόν να είναι αρκετό, ειδικά όταν υπήρξαν στιγμές που οι παίκτες που βρισκόντουσαν στην πίσω γραμμή είχαν ήδη μπερδευτεί και νόμιζαν ότι παίζουν προσωπική άμυνα αφήνοντας ελεύθερα τρίποντα στην γωνία...

Ακόμα κι έτσι βέβαια, ο Ολυμπιακός κατάφερε χάρη και στην χαλάρωση της Ρεάλ να κατεβάσει την διαφορά στους 9 πόντους (43-34) στο ξεκίνημα της τρίτης περιόδου. Τότε όμως ήταν που ανέλαβε δράση ο Κοζέρ. Έχοντας τον ρόλο του δεύτερου δημιουργού/εκτελεστή στο πλευρό του Καμπάτσο, “πλήγωσε” τον Ολυμπιακό με το κάθετο παιχνίδι του, σκόραρε και δημιούργησε και η διαφορά εκτοξεύτηκε στους 18 πόντους. Το παιχνίδι είχε τελειώσει.

ΝΑ ΒΡΕΙ ΞΑΝΑ ΣΗΜΕΙΟ ΑΝΑΦΟΡΑΣ

Η εικόνα του Ολυμπιακού ήταν άσχημη στη Μαδρίτη. Πιθανόν η απουσία του Βασίλη Σπανούλη να έπαιξε έναν ρόλο, αφού έχει φανεί ξεκάθαρα ότι ακόμα και στα 37 του χρόνια παραμένει πολύτιμος χάρη στην ικανότητά του στην δημιουργία και την εκτέλεση, αλλά και της προσοχής και του σεβασμού που τρέφουν οι αντίπαλες ομάδες σε αυτόν.

Ο Ολυμπιακός ετοιμάζεται για την τρίτη διαβολοβδομάδα της σεζόν δείχνοντας να έχει χάσει – ίσως προσωρινά – το σημείο αναφοράς του. Σαν να έχει χάσει λίγο τον ρυθμό του. Δεν έχει όμως το περιθώριο για κάτι τέτοιο όταν έχει χάσει έδαφος στην κατάταξη λόγω του άσχημου ξεκινήματός του. Οφείλει να θυμηθεί ξανά ποιος είναι και σύντομα. Θα έχει μία καλή ευκαιρία να το κάνει την άλλη εβδομάδα, αρχής γενομένης από τον αγώνα με την Χίμκι.