Η ατυχία του Τάνακ, του κόστισε τη νίκη – τέθηκε όμως, επικεφαλής της βαθμολογίας. Η νίκη - θρίλερ του Σόρντο στο 8ο ράλι της χρονιάς, στη Σαρδηνία.

Στον αθλητισμό και δη στον μηχανοκίνητο, τίποτα δεν τελειώνει αν δεν φθάσεις στη γραμμή του τερματισμού. Κάτι ανάλογο συνέβη και στη Σαρδηνία, στο 8ο ράλι της χρονιάς, που επιφύλασσε σασπένς μέχρι το τέλος.

ADVERTISING

Ο Ντάνι Σόρντο, κατάφερε να πάρει μια ανέλπιστη νίκη, τη δεύτερη στην καριέρα του, μετά τη Γερμανία το 2013 και την πρώτη με Hyundai, έχοντας στο παλμαρέ του 164 εκκινήσεις σε αγώνες WRC. Ο Ισπανός, είναι αλήθεια ότι οδήγησε καλά και συνετά το Hyundai i20 και μολονότι ήταν ταχύτερος σε μια από τις 19 ειδικές διαδρομές του αγώνα, ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου.

«Είναι απίστευτο. Δεν έχω λόγια να το περιγράψω, είμαι πραγματικά συγκλονισμένος. Είναι εκπληκτικό που κέρδισα, αλλά λυπάμαι για τον Οτ (Τάνακ), που ήταν πιο γρήγορος από μένα σε μερικές ειδικές διαδρομές,» είπε ο Ισπανός. Για τον Τάνακ, αυτό που συνέβη στην τελευταία ειδική διαδρομή, ήταν κυριολεκτικά οδυνηρό. Ο Εσθονός, ήταν ο ταχύτερος του αγώνα και βρισκόταν αγκαλιά με την 4η φετινή του νίκη, η οποία θα ήταν η 3η στη σειρά. Μάλιστα, το Σάββατο κέρδισε και τις 6 ειδικές διαδρομές και μπήκε την Κυριακή στην τελευταία ειδική διαδρομή του αγώνα (6,89 χλμ.), όντας 27 δευτ. μπροστά από τον Σόρντο. Ολα έδειχναν ότι θα έφθανε σε μια άνετη νίκη, όμως, ένα πρόβλημα στο σύστημα διεύθυνσης του Toyota Yaris, του «κλείδωσε» το τιμόνι με αποτέλεσμα να χάσει πολύ χρόνο και τελικά να τερματίσει μόλις 5ος, χάνοντας πολύτιμους βαθμούς τόσο από τη νίκη, όσο και από τους έξτρα βαθμούς που δίνει η τελευταία ειδική στους πέντε πρώτους.

Ο Τάνακ, να μεν πέρασε επικεφαλής στη βαθμολογία, ωστόσο βρίσκεται οριακά μπροστά, σε ένα συναρπαστικό πρωτάθλημα που θα μας κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον μέχρι τον τελευταίο αγώνα στην Αυστραλία, όπως πέρυσι, όπου κρίθηκε ο τίτλος ανάμεσα σε τρεις οδηγούς (Οζιέ, Τάνακ, Νεβίλ), τους ίδιους που θα έχουμε και φέτος.

ADVERTISING

Inline Image

«Φαίνεται ότι ο Γιάρι-Μάτι (Λάτβαλα) και ο Οτ (Τάνακ), είχαν το ίδιο πρόβλημα. Δεν είναι κάτι που έχουμε ξαναδεί. Το μόνο που γνωρίζουμε είναι ότι τα μηχανικά μέρη που ήρθαν σε αυτό το ράλι, ήταν όλα από την ίδια εταιρεία και όλα σφραγισμένα. Μάλλον αυτή η παρτίδα ήταν ελαττωματική,» ανέφερε ο αρχιμηχανικός της Toyota, δικαιολογώντας με αυτόν τον τρόπο και την έξοδο που είχε ο Λάτβαλα την Παρασκευή, όταν τουμπάρισε, έσπασε το παρμπρίζ του Yaris και έμεινε εκτός βαθμολογούμενης δεκάδας.

Δεύτερος στη Σαρδηνία τερμάτισε ο Τέμου Σούνινεν, ο Φινλανδός που είχε νέο συνοδηγό, σημειώνοντας την καλύτερη θέση στην καριέρα του με το Ford Fiesta. Στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Αντρέας Μίκελσεν. Ο Νορβηγός, ήταν ταχύτερος και στις 4 ειδικές διαδρομές της Κυριακής, με το Hyundai i20 και πέραν από τους 15 βαθμούς της 3ης θέσης, πήρε ακόμη 5 από τον ταχύτερο χρόνο στην powerstage.

Ατυχος στη Σαρδηνία ήταν και ο Οζιέ, επικεφαλής πριν από τον αγώνα αυτό. Ο Γάλλος, πέντε φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, χτύπησε το Citroen C3 σε βράχο την Παρασκευή, με αποτέλεσμα να σπάσει την ανάρτηση. Εγκατέλειψε, ξαναμπήκε στον αγώνα με ποινή, όμως ποτέ δεν κατάφερε να είναι ανταγωνιστικό στη συνέχεια, παρά μόνο στην τελευταία ειδική διαδρομή που είχε κίνητρο για τους έξτρα βαθμούς (πήρε 4, όντας δεύτερος), ώστε να μείνει κοντά στην κορυφή. Τώρα βρίσκεται μόλις 4 βαθμούς πίσω από τον Τάνακ και μόλις τρεις μπροστά από τον Τιερί Νεβίλ. Ο Βέλγος, είχε κι αυτός το δικό του πρόβλημα με το ψυγείο του Hyundai i20, που του κόστισε χρόνο. Τερμάτισε 6ος και πέραν των 8 βαθμών, πήρε ακόμη 3 από την powerstage, με την 3η θέση.

Η Hyundai με τη νίκη του Σόρντο και την 3η θέση του Μίκελσεν πέρασε επικεφαλής στη βαθμολογία των ομάδων – κατασκευαστών, με την Toyota να βρίσκεται στη δεύτερη θέση, στην οποία έδωσε βαθμούς και ο Μικ με την 8η θέση που τερμάτισε.

Το επόμενο ράλι είναι προγραμματισμένο για 1 - 4 Αυγούστου στη Φινλανδία, καθώς οδηγοί και ομάδες ετοιμάζονται για την καλοκαιρινή του άδεια.

ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ

1.

D. SORDO – HYUNDAI I20

3:32:27.2


2.

T. SUNINEN – FORD FIESTA

3:32:40.9

+13.7

3.

A. MIKKELSEN – HYUNDAI I20

3:32:59.8

+32.6

4.

E. EVANS – FORD FIESTA

3:33:00.7

+33.5

5.

O. TÄNAK – TOYOTA YARIS

3:33:57.3

+1:30.1

6.

T. NEUVILLE – HYUNDAI I20

3:34:43.9

+2:16.7

7.

E. LAPPI – CITROEN C3

3:35:26.8

+2:59.6

8.

K. MEEKE – TOYOTA YARIS

3:37:07.3

+4:40.1

9.

K. ROVANPERÄ – SKODA FABIA R5

3:40:51.8

+8:24.6

10.

J. KOPECKY – SKODA FABIA R5

3:41:16.4

+8:49.2

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ

1

Ott Tanak

150

2

Sebastien Ogier

146

3

Thierry Neuville

143

4

Elfyn Evans

78

5

Teemu Suninen

62

6

Kris Meeke

60

7

Andreas Mikkelsen

56

8

Dani Sordo

52

9

Esapekka Lappi

40

10

Jari-Matti Latvala

40

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΜΑΔΩΝ

1

HYUNDAI

242

2

TOYOTA

198

3

CITROEN

170

4

M-SPORT FORD

152

Η ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΗΣ ΤΟΥΟΤΑ

Από το 2017 που επέστρεψε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, η Toyota έχει θέσει ως στόχο της κορυφή. Πέρυσι, το 2018, κατάφερε να κατακτήσει τον παγκόσμιο τίτλο στους κατασκευαστές και λίγο έλειψε να κάνει το νταμπλ και στους οδηγούς, με τον Τάνακ, που διεκδίκησε μέχρι τελευταίο ράλι τον τίτλο. Φέτος, τo Yaris WRC του 2019 με σημαντικές βελτιώσεις σε όλα τα μηχανικά μέρη, αποδεικνύει την αξιοπιστία του, ενώ ενσωματώνει τη νοοτροπία της Toyota για συνεχή βελτίωση (ever better mobility), βάσει της οποίας εξελίσσει και τα καθημερινά αυτοκίνητα της.

Εκεί ακριβώς η Toyota διαφέρει από τους περισσότερους κατασκευαστές, καθώς έχει δώσει βαρύτητα στην υβριδική τεχνολογία, που μειώνει την κατανάλωση και τους ρύπους. Πάνω από το 50% των πωλήσεων της μάρκας στην Ευρώπη, είναι υβριδικές εκδόσεις, με Yaris, τη νέα Corolla που μόλις έφθασε στην Ελλάδα και το νέο RAV4 που επίσης πωλείται στη χώρα μας. Ειδικά η Corolla, προσφέρεται και με ένα εξαιρετικό, turbo μοτέρ βενζίνης 1.2 lt, που δείχνει να έχει μεγάλη απήχηση στην Ελλάδα και ειδικά στην 5θυρη, hatchback έκδοση.

Ολη η τεχνογνωσία της Toyota από το μηχανοκίνητο αθλητισμό περνά και στα αυτοκίνητα παραγωγής, με τρανό παράδειγμα την 5η γενιά Toyota Supra, που επανέρχεται μετά από 17 χρόνια αφότου σταμάτησε η παραγωγή της 4ης γενιάς. Διαθέτει πίσω κίνηση και 6κύλινδρο σε σειρά κινητήρα με turbo (πιστό στην παράδοση της Supra) 3 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 340 άλογα και επιταχύνει στα 0-100 σε κάτω από 5 δευτ. Η ομάδα τεχνικών της Toyota έδωσε ιδιαίτερη βάση στην οδηγική ευχαρίστηση κάτι που προκύπτει και από την κατανομή του βάρους (50:50), αλλά και από τις ρυθμίσεις σε ανάρτηση, κινητήρα και μετάδοση. To Gazoo Racing Supra, είναι το πρώτο από μια σειρά σπορ αυτοκινήτων που θα λανσάρει η Toyota στο άμεσο μέλλον, ενώ στην Ελλάδα αναμένεται τον Ιούνιο.