Παρότι ένα κλατάρισμα του κόστισε την πρωτοπορία το πρωί, ο Σεμπαστιάν Οζιέ διατηρεί διαφορά ασφαλείας στην κορυφή μετά τη δεύτερη μέρα στο Μεξικό.

Προς τη δεύτερη νίκη του σε τρεις αγώνες του φετινού WRC οδεύει ο Σεμπαστιάν Οζιέ, καθώς θα ξεκινήσει τις τρεις τελευταίες Ειδικές του Ράλι Μεξικού την Κυριακή (10/3) με προβάδισμα μισού λεπτού από τους δύο διεκδικητές της δεύτερης θέσης Έλφυν Έβανς και Οττ Τάνακ.

ADVERTISING

Ο Οζιέ έχασε προσωρινά την πρωτοπορία του μεξικανικού αγώνα στην εναρκτήρια Ειδική του Σαββάτου, εξαιτίας ενός σύνθετου συμβάντος: ο ομόλογος του Γάλλου στη Citroen, Εσαπέκα Λάπι, βγήκε από το δρόμο 800 μέτρα πριν τον τερματισμό της Guanajuatito, και οι οργανωτές έκριναν ότι η θέση που είχε ακινητοποιηθεί το C3 WRC -με την ουρά σε ένα χαντάκι- ήταν επικίνδυνη για τους υπόλοιπους αγωνιζόμενους.

Έτσι διέκοψαν την Ειδική βγάζοντας κόκκινες σημαίες. Ο Κρις Μικ είχε τερματίσει ωστόσο, κάνοντας τον πρώτο χρόνο, ενώ λίγο πριν τη διακοπή της Ειδικής ο Οζιέ είχε ένα κλατάρισμα. Όταν ο πρωταθλητής είδε τις κόκκινες σημαίες μείωσε σημαντικό το ρυθμό του, για να μην προκαλέσει περαιτέρω πρόβλημα στο C3 WRC, κι έτσι μέχρι τον τερματισμό έχασε πάνω από ένα λεπτό.

Λόγω της διακοπής, οι οργανωτές έδωσαν στον Γάλλο «ενδιάμεσο» χρόνο, που ήταν 22,4 δευτ. πιο αργός σε σχέση με του Μικ, υπολογίζοντας φυσικά και το ρυθμό που είχε μέχρι τις κόκκινες σημαίες, με το κλατάρισμά του. Κατά συνέπεια, ο Οζιέ έπεσε στη δεύτερη θέση της γενικής, 1,3 δευτ. πίσω από τον Μικ - ο οποίος ήταν εξοργισμένος με την απόφαση των αγωνοδικών, δηλώνοντας ότι την εκβίασε η Citroen, αλλά ανασκευάζοντας λίγες ώρες αργότερα.

ADVERTISING

«Το κλατάρισμα ήρθε λίγο νωρίτερα, αλλά είδα την κόκκινη σημαία και έπρεπε να σταματήσουμε», εξήγησε ο Οζιέ. «Συναντήσαμε κάποιες πέτρες στο δρόμο που είχαν ξεσηκώσει τα μπροστινά αυτοκίνητα, δεν μπορούσα να τις αποφύγω πάνω στην αγωνιστική γραμμή. Ο ενδιάμεσος χρόνος που πήρα ήταν πιθανότατα πιο αργός από το χρόνο που θα είχα πετύχει, και άρα δεν πιστεύω ότι στάθηκα τυχερός με την κόκκινη σημαία».

Πάντως, στην αμέσως επόμενη Ειδική, και παρότι είπε πως «όταν δεν έχεις άλλον εφεδρικό τροχό, πάντα υπάρχει η πίεση να μην κάνεις άλλο λάθος», ο Οζιέ αντεπιτέθηκε με πλήρη ισχύ και ανέκτησε το προβάδισμα στη γενική, με 27 δευτ. διαφορά από τον Έβανς, καθώς τώρα ήταν η σειρά του Μικ να χάσει πολύ χρόνο -1,5 λεπτό- εξαιτίας κλαταρίσματος που αποφάσισε να μην αλλάξει μέσα στην ειδική.

Το κλατάρισμα, για τον Βρετανό της Toyota, και η απόφασή του να μην το αλλάξει μέσα στην προηγούμενη Ειδική, προκάλεσε και ζημιά στην ανάρτηση του Yaris WRC κι έτσι ο Μικ έχασε άλλο 1 λεπτό και 45 δευτ. στην επόμενη Ειδική και πριν το μεσημεριανό Σέρβις. Αργότερα, το απόγευμα, ο Βρετανός έχασε επιπλέον χρόνο με πρόβλημα στο κιβώτιο, που τον άφησε μόνο με 2 ταχύτητα στις τελευταίες δύο Υπερειδικές.

Με εξαίρεση μια μικρή επαφή με τις αχυρόμπαλες στην Υπερειδική του Λεόν το απόγευμα, που του κόστισε 6 δευτ. διότι έσβησε ο κινητήρας, ο Οζιέ δεν είχε κανένα πρόβλημα να διατηρήσει τη διαφορά ασφαλείας στην κορυφή, μέχρι το τέλος της ημέρας. «Είναι καλό που βρισκόμαστε εδώ επικεφαλής του αγώνα, γιατί αυτό είναι το πιο σημαντικό. Δεν κύλησε ομαλά η μέρα, ξεκίνησε με ένα κλατάρισμα και έπειτα ήταν πολύ ζεστή, και είχαμε ένα μικρό πρόβλημα στο διαφορικό στην τελευταία Ειδική», κατέληξε ο Γάλλος.

Πιο πίσω, η αύξηση του ρυθμού του Τάνακ το απόγευμα άρχισε να φέρνει αποτελέσματα, καθώς ο Εσθονός κέρδισε δύο από τις τρεις «κανονικές» -μεγάλου μεγέθους- Ειδικές. Σε συνδυασμό με ένα μικρό πρόβλημα σε ένα διαφορικό του Fiesta WRC του Εβανς, που έκανε το αυτοκίνητο «μετά βίας οδηγήσιμο στην τελευταία Ειδική» κατά τον Άγγλο, ο Τάνακ μείωσε τη διαφορά στα 2,2 δευτ. - αφήνοντας τα πάντα ανοιχτά για τους 3 επιπλέον βαθμούς της δεύτερης θέσης την Κυριακή.

Ο έτερος διεκδικητής του τίτλου, Τιερί Νεβίλ της Hyundai, πάσχιζε όλη την ημέρα δοκιμάζοντας διαφορετικές ρυθμίσεις του Hyundai i20 WRC για να βρει την ταχύτητα που του έλειπε. «Δεν είμαι και τόσο χαρούμενος, για να είμαι ειλικρινής, απλά προσπαθώ να επιβιώσω προς στιγμήν. Πρέπει να κάνουμε το αυτοκίνητο να δουλεύει σωστά», είπε ο Βέλγος, το μεσημέρι.

Και στο τέλος της ημέρας δήλωσε: «Κάναμε τη δουλειά, οδηγήσαμε. Ξέραμε ότι δεν μπορούσαμε να κερδίσουμε επιπλέον θέσεις λόγω της δικής μας απόδοσης, και έτσι έπρεπε απλά να τερματίσουμε. Δοκιμάσαμε διάφορα, αλλάξαμε αναρτήσεις. Δεν κάναμε τίποτα μεγάλο, αλλά βρήκαμε έναν καλό ρυθμό το απόγευμα. Θα προσπαθήσουμε στην Υπερειδική, αλλά φαίνεται ότι δεν μπορούμε να πετύχουμε πρώτους χρόνους».

Μετά τη χθεσινή τους εγκατάλειψη, ο Γιάρι Μάτι Λάτβαλα (Toyota) και οι Αντρέας Μίκελσεν και Ντάνι Σόρδο της Hyundai επέστρεψαν σήμερα, και ο πρώτος ξεκίνησε την ημέρα κερδίζοντας δύο Ειδικές χάρη στη στρατηγική του απόφαση να δεχθεί ποινή 1’40’’ στο ξεκίνημα της πρώτης Ειδικής και να εκκινήσει τελευταίος από τα WRC, συναντώντας τον πιο καθαρό δρόμο από όλους.

Όσο για τον Μίκελσεν, σ’ ένα συμβάν αρκετά άβολο για τους οργανωτές, χρειάστηκε να σταματήσει μέσα σε μια Ειδική και να χάσει ένα λεπτό μέχρι ο συνοδηγός του, Αντρέας Γέγκερ, να βγει για να ανοίξει μια μεγάλη πόρτα αγροκτήματος που είχε κλείσει! Οι οργανωτές, βέβαια, του έδωσαν ενδιάμεσο χρόνο για αυτή την Ειδική.

ΡΑΛΙ ΜΕΞΙΚΟΥ 2019

ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ (Μετά την 18 Ειδική / 2 μέρα)

Inline Image