Ο Σεμπάστιαν Οζιέ νίκησε στην Τουρκία και αναπτέρωσε τις ελπίδες του για κατάκτηση του φετινού τίτλου αν και βρίσκεται ακόμα 17 βαθμούς πίσω από τον Τάνακ.

Η νίκη του Σεμπαστιάν Οζιέ στο πιο σκληρό ράλι της χρονιάς, στην Τουρκία, αναπτέρωσε τις ελπίδες του Γάλλου, πέντε φορές παγκόσμιους πρωταθλητή, για έναν ακόμα τίτλο φέτος.

ADVERTISING

Πήγε στην Τουρκία όντας 40 βαθμούς πίσω από τον Τάνακ και 8 βαθμούς πίσω από τον Νεβίλ και κατάφερε με την επικράτησή του να περάσει δεύτερος στη βαθμολογία και να μειώσει τη διαφορά από τον Τάνακ στους 17 βαθμούς, έχοντας και 13 παραπάνω από τον Νεβίλ.

Inline Image

Στην Τουρκία όλοι λίγο έως πολύ, είχαν προβλήματα. Ακόμα και ο Οζιέ είχε ένα κλατάρισμα νωρίς στον αγώνα, όμως στη συνέχεια κινήθηκε γρήγορα και σε συνδυασμό με τα παρόμοια προβλήματα των άλλων, αναρριχήθηκε το Σάββατο στην κορυφή και παρέμεινε εκεί μέχρι το τέλος του αγώνα, αφήνοντας στη δεύτερη θέση τον ομόσταβλό του στη Citroen, Λάπι, που είχε το προβάδισμα, αρχικά.

ADVERTISING

«Χρειαζόμασταν πραγματικά αυτή τη νίκη και ήταν η μόνη μας ευκαιρία για να επιστρέψουμε στη μάχη του τίτλου. Ξέραμε ότι μπορούσαν να συμβούν όλα, επειδή είναι πολύ σκληρό ράλι, αλλά αφήσαμε την ατυχία που είχαμε στη Γερμανία, πίσω μας», είπε ο Γάλλος.

Ο Τάνακ, που εγκατέλειψε από ηλεκτρικό πρόβλημα το Σάββατο, στο Toyota Yaris, επέστρεψε την Κυριακή στον αγώνα και κατάφερε, κερδίζοντας την υπερ-ειδική διαδρομή στο τέλος, να πάρει του 5 έξτρα βαθμούς και να έχει, τουλάχιστον, μια ικανοποιητική απόσταση από τον Οζιέ στο πρωτάθλημα, κι ενώ απομένουν τρία ράλι για το φινάλε της χρονιάς.

Inline Image

Τρίτος τερμάτισε ο Μίκελσεν με το Hyundai i20, ο οποίος ήταν ιδιαίτερα ανταγωνιστικός σε όλο τον αγώνα.

Όσο για τον Νεβίλ, παραμένει στη διεκδίκηση του τίτλο, διότι πήρε 4 βαθμούς από τη δεύτερη θέση στην υπερ-ειδική διαδρομή.

Επόμενο ράλι στην Ουαλία (3 - 6 Οκτωβρίου).

Τελική κατάταξη

Οζιέ - Citroën C3 3:50:12.1

Λάπι - Citroën C3 +34.7

Μίκελσεν - Hyundai i20 +1:04.5

Σούνινεν - Ford Fiesta +1:35.1

Σόρντο - Hyundai i20 +2:25.9

Λάτβαλα - Toyota Yaris +2:59.1

Μίκ - Toyota Yaris +3:53.3

Νεβίλ - Hyundai i20 +5:34.8

Τίντεμαντ - Ford Fiesta +7:22.9

Βαθμολογία οδηγών

Τάνακ – 210 βαθμοί

Οζιέ – 193 β.

Νεβίλ – 180 β.

Μίκελσεν – 94 β.

Μικ – 86 β.

Λάτβαλα – 84 β.

Σούνινεν – 83 β.

Λάπι – 80 β.

Εβανς – 78 β.

Σόρντο – 72 β.

Βαθμολογία ομάδων - κατασκευαστών

Hyundai WRT – 314 βαθμοί

Toyota Gazoo Racing – 295 β.

Citroen Total WRT – 259 β.

M-Sport Ford WRT – 184 β.

Η ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑ ΤΗΣ ΤΟΥΟΤΑ

Από το 2017 που επέστρεψε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, η Toyota έχει θέσει ως στόχο της κορυφή. Πέρυσι, το 2018, κατάφερε να κατακτήσει τον παγκόσμιο τίτλο στους κατασκευαστές και λίγο έλειψε να κάνει το νταμπλ και στους οδηγούς, με τον Τάνακ, που διεκδίκησε μέχρι τελευταίο ράλι τον τίτλο.

Φέτος, τo Yaris WRC του 2019 με σημαντικές βελτιώσεις σε όλα τα μηχανικά μέρη, αποδεικνύει την αξιοπιστία του, ενώ ενσωματώνει τη νοοτροπία της Toyota για συνεχή βελτίωση (ever better mobility), βάσει της οποίας εξελίσσει και τα καθημερινά αυτοκίνητα της.

Εκεί ακριβώς η Toyota διαφέρει από τους περισσότερους κατασκευαστές, καθώς έχει δώσει βαρύτητα στην υβριδική τεχνολογία, που μειώνει την κατανάλωση και τους ρύπους. Πάνω από το 50% των πωλήσεων της μάρκας στην Ευρώπη, είναι υβριδικές εκδόσεις, με Yaris, τη νέα Corolla που μόλις έφθασε στην Ελλάδα και το νέο RAV4 που επίσης πωλείται στη χώρα μας. Ειδικά η Corolla, προσφέρεται και με ένα εξαιρετικό, turbo μοτέρ βενζίνης 1.2 lt, που δείχνει να έχει μεγάλη απήχηση στην Ελλάδα και ειδικά στην 5θυρη, hatchback έκδοση.

Ολη η τεχνογνωσία της Toyota από το μηχανοκίνητο αθλητισμό περνά και στα αυτοκίνητα παραγωγής, με τρανό παράδειγμα την 5η γενιά Toyota Supra, που επανέρχεται μετά από 17 χρόνια αφότου σταμάτησε η παραγωγή της 4ης γενιάς. Διαθέτει πίσω κίνηση και 6κύλινδρο σε σειρά κινητήρα με turbo (πιστό στην παράδοση της Supra) 3 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 340 άλογα και επιταχύνει στα 0-100 σε κάτω από 5 δευτ. Η ομάδα τεχνικών της Toyota έδωσε ιδιαίτερη βάση στην οδηγική ευχαρίστηση κάτι που προκύπτει και από την κατανομή του βάρους (50:50), αλλά και από τις ρυθμίσεις σε ανάρτηση, κινητήρα και μετάδοση. To Gazoo Racing Supra, είναι το πρώτο από μια σειρά σπορ αυτοκινήτων που θα λανσάρει η Toyota στο άμεσο μέλλον, ενώ στην Ελλάδα αναμένεται τον Ιούνιο.