Ο Τιερί Νεβίλ και η Hyundai δεν ήταν ο ταχύτερος συνδυασμός αλλά ήταν ο αρτιότερος στην Αργεντινή, κερδίζοντας ξανά μετά την Κορσική, και αυξάνοντας το βαθμολογικό τους προβάδισμα.

O Τιερί Νεβίλ διεύρυνε το προβάδισμά του στην κορυφή του WRC στους 10 βαθμούς από τον Σεμπαστιάν Οζιέ και στους 28 από τον Οττ Τάνακ, μετά τη δεύτερη διαδοχική του νίκη που πέτυχε στο Ράλι Αργεντινής, 5ο γύρο του φετινού πρωταθλήματος.

ADVERTISING

Ο Βέλγος της Hyundai είχε την οδηγική αρτιότητα σε έναν αγώνα που ήταν εξαιρετικά δύσκολος ειδικά στις λασπωμένες Ειδικές του βροχερού πρώτου σκέλους της Παρασκευής. Και στον οποίο ήταν γενική ομολογία ότι ταχύτερα ήταν τα Toyota Yaris WRC - αλλά και τα πιο εύθραυστα, επίσης.

Εκμεταλλευόμενος την αξιοπιστία και το καλό στήσιμο του i20 WRC, την Παρασκευή ο Νεβίλ πήρε το προβάδισμα του αγώνα, και το διεύρυνε αποκτώντας διαφορά ασφαλείας μια μέρα μετά, καθώς ο Οττ Τανάκ εγκατέλειψε το απόγευμα του Σαββάτου με σπασμένο ημιαξόνιο.

Παράλληλα, ο Σεμπαστιάν Οζιέ πάσχιζε ξανά με το Citroen C3 WRC στη λάσπη της πρώτης ημέρας, και η ταχύτητά του βελτιώθηκε στα στεγνά χώματα του Σαββάτου. Ο Γάλλος έχασε χρόνο την ίδια μέρα όταν έσπασε το σύστημα υποβοήθησης του τιμονιού χτυπώντας την κολώνα μιας πύλης, αλλά εντέλει κατέκτησε την τρίτη θέση του βάθρου και μαζί τους πέντε βαθμούς της νίκης στην Power Stage (εμπρός από τους Λάτβαλα-Νέβιλ-Σόρδο-Τάνακ).

ADVERTISING

Πάντως, στη μάχη της τρίτης θέσης πίσω από τον Αντρέας Μίκελσεν -που είχε ανάγκη έναν καλό αγώνα με τη Hyundai μετά την απώλεια της θέσης του στην Κορσική- ο Κρις Μικ το Σάββατο δέχθηκε ποινή 10 δευτερολέπτων διότι παρέκκλινε από το road book στην 11η Ειδική.

Η ίδια ποινή επεβλήθη και στους Οττ Τάνακ και Μαντς Όστμπεργκ, έπειτα από επισήμανση της Citroen - διότι η παρέκκλιση των τριών έγινε στο σημείο που είχε το συμβάν του ο Οζιέ, σε μια διακλάδωση του δρόμου που κατέληγε στην ίδια δεξιά στροφή. Ο Γάλλος έμεινε πιστός στο road book και επέλεξε την αριστερή πλευρά, χτυπώντας στην κολώνα μιας πύλης, ενώ οι τρεις επέλεξαν το δεξιό δρόμο.

Ο Μικ, ωστόσο, παρότι ξεκίνησε την τελευταία μέρα 7,2 δευτερόλεπτα πίσω από τον πρωταθλητή, κατάφερε το πρωί της Κυριακής να περάσει ξανά τον Οζιέ για την 3η θέση. Όμως ο Γάλλος την ανέκτησε στην εκπνοή κερδίζοντας την Power Stage και εκμεταλλευόμενος το κλατάρισμα το οποίο είχε ο Μικ στον εμπρός αριστερό τροχό στα τελευταία 5 χιλιόμετρα.

Πίσω στον Νεβίλ, ο Βέλγος είπε στο τέλος: «Δεν μπορώ να ζητήσω περισσότερα, μετά τη δεύτερη διαδοχική μου νίκη. Το αυτοκίνητο ήταν σπουδαίο όλο το τριήμερο και η πρόοδός του είναι ορατή. Αισθάνομαι υπέροχα, και περήφανος για ό,τι πετύχαμε. Το αποτέλεσμα είναι καλό για το πρωτάθλημα, αλλά οι επόμενοι αγώνες μπορεί να είναι σκληρότεροι, όταν γυρίσουμε στην Ευρώπη».

Την εξάδα του αγώνα έκλεισε ο Γιάρι Μάτι Λάτβαλα στο 200ό του αγώνα στο WRC, παρότι είχε κι αυτός προβλήματα με κλαταρίσματα και την πρόσκρουση σε έναν βράχο το Σάββατο, περνώντας στην προτελευταία Ειδική τον Ντάνι Σόρδο που ήταν μακριά από τον συνηθισμένο του ρυθμό.

Τώρα το πρωτάθλημα θα επισκεφτεί για τον 6ο γύρο του, σε δύο εβδομάδες (8-12 Μαΐου), τη Χιλή - για τον πρώτο αγώνα της χώρας στην Ιστορία του WRC. Ο αγώνας θα έχει το κέντρο του στην πόλη Κονσεπσιόν, 500 χλμ. νότια του Σαντιάγκο.

WRC - ΡΑΛΙ ΑΡΓΕΝΤΙΝΗΣ 2019

ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ

Inline Image

Η ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑ ΤΗΣ ΤΟΥΟΤΑ

Από το 2017 που επέστρεψε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, η Toyota έχει θέσει ως στόχο της κορυφή. Πέρυσι, το 2018, κατάφερε να κατακτήσει τον παγκόσμιο τίτλο στους κατασκευαστές και λίγο έλειψε να κάνει το νταμπλ και στους οδηγούς, με τον Τάνακ, που διεκδίκησε μέχρι τελευταίο ράλι τον τίτλο.

Φέτος, τo Yaris WRC του 2019 με σημαντικές βελτιώσεις σε όλα τα μηχανικά μέρη, αποδεικνύει την αξιοπιστία του, ενώ ενσωματώνει τη νοοτροπία της Toyota για συνεχή βελτίωση (ever better mobility), βάσει της οποίας εξελίσσει και τα καθημερινά αυτοκίνητα της.

Εκεί ακριβώς η Toyota διαφέρει από τους περισσότερους κατασκευαστές, καθώς έχει δώσει βαρύτητα στην υβριδική τεχνολογία, που μειώνει την κατανάλωση και τους ρύπους. Πάνω από το 50% των πωλήσεων της μάρκας στην Ευρώπη, είναι υβριδικές εκδόσεις, με Yaris, τη νέα Corolla που μόλις έφθασε στην Ελλάδα και το νέο RAV4 που επίσης πωλείται στη χώρα μας. Ειδικά η Corolla, προσφέρεται και με ένα εξαιρετικό, turbo μοτέρ βενζίνης 1.2 lt, που δείχνει να έχει μεγάλη απήχηση στην Ελλάδα και ειδικά στην 5θυρη, hatchback έκδοση.

Ολη η τεχνογνωσία της Toyota από το μηχανοκίνητο αθλητισμό περνά και στα αυτοκίνητα παραγωγής, με τρανό παράδειγμα την 5η γενιά Toyota Supra, που επανέρχεται μετά από 17 χρόνια αφότου σταμάτησε η παραγωγή της 4ης γενιάς. Διαθέτει πίσω κίνηση και 6κύλινδρο σε σειρά κινητήρα με turbo (πιστό στην παράδοση της Supra) 3 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 340 άλογα και επιταχύνει στα 0-100 σε κάτω από 5 δευτ. Η ομάδα τεχνικών της Toyota έδωσε ιδιαίτερη βάση στην οδηγική ευχαρίστηση κάτι που προκύπτει και από την κατανομή του βάρους (50:50), αλλά και από τις ρυθμίσεις σε ανάρτηση, κινητήρα και μετάδοση. To Gazoo Racing Supra, είναι το πρώτο από μια σειρά σπορ αυτοκινήτων που θα λανσάρει ηToyota στο άμεσο μέλλον, ενώ στην Ελλάδα αναμένεται Μάιο - Ιούνιο.