Με κεκτημένη ταχύτητα από το ράλι της Χιλής, πριν 15 μέρες, ο Οτ Τάνακ πέτυχε τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη του και τρίτη φετινή, σε ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα που εξελίσσεται με συναρπαστικό τρόπο, όπως και το περσινό που κρίθηκε στο τελευταίο ράλι στην Αυστραλία.

Ο Τάνακ, οδηγώντας θαυμάσια το Toyota Yaris, κατάφερε να ηγηθεί από την πρώτη μέρα του αγώνα, την Παρασκευή και έκτοτε, παρά την πολύ μεγάλη πίεση, κυρίως από τον ομόσταβλούς του, Λάτβαλα και Μικ, μπόρεσε να κερδίσει, πλησιάζοντας την κορυφή της βαθμολογίας.

ADVERTISING

Ο Εσθονός τερμάτισε 15,9 δευτ. μπροστά από τον Βέλγο Τιερί Νεβίλ, ο οποίος κινήθηκε γρήγορα στα χώματα της Πορτογαλίας με το Hyundai i20, ξεπερνώντας τον πόνο που ένιωθε στο πόδι του, απόρροια του σφοδρού ατυχήματος που είχε την Χιλή, με το τουμπάρισμα.

Τρίτος τερμάτισε ο Γάλλος Σεμπαστιάν Οζιέ, 5 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, με το Citroen C3. Ηταν γρήγορος μεν, ωστόσο όχι τόσο για να απειλήσει για την κορυφή. Πάντως, παραμένει οριακά επικεφαλής στη βαθμολογία του πρωταθλήματος.

Ωστόσο, για να ανέβουν στο δεύτερο και τρίτο σκαλί του βάθρου οι Νεβίλ και Οζιέ, έπρεπε να πάθουν ζημιές οι Λάτβαλα και Μικ, οι δύο άλλοι οδηγοί της Toyota. Ο Λάτβαλα, έσπασε την ανάρτηση το Σάββατο, κι ενώ πίεζε πολύ τον Τάνακ, εγκατέλειψε, ξαναμπήκε όμως στον αγώνα την Κυριακή από την 11 θέση και τερμάτισε 8, δίνοντας βαθμούς στην ομάδα του, στη μάχη του πρωταθλήματος κατασκευαστών.

ADVERTISING

Inline Image

Ο Μικ, που κι αυτός πίεζε σήμερα Κυριακή τον Τάνακ, όντας δεύτερος, είχε έξοδο στην τελευταία ειδική διαδρομή, πιέζοντας στο όριο, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει και να χάσει το βάθρο, χάνοντας και η ομάδα τους βαθμούς.

"Αυτή είναι μία από τις σκληρότερες νίκες μου. Είχαμε μια μεγάλη μάχη και μερικά μικρά προβλήματα, αλλά καταφέραμε να κερδίσουμε," δήλωσε ο Εσθονός, ο οποίος στην υπερειδική διαδρομή έχασε χρόνο σε μια στροφή, που ίσως του απέφερε έναν επιπλέον βαθμό.

Εκτός βάθρου έμειναν οι δύο οδηγοί της Ford, Σούνινεν και Εβανς, ενώ ο πιτσιρικάς Ροβάνπερα πήρε την 6 θέση με τη Skoda Fabia, κατηγορίας WRC 2.

Βρισκόμαστε ακριβώς στα μέσα της χρονιάς και απομένουν 7 ράλι, με το επόμενο να πραγματοποιείται 13-16 Ιουνίου στη Σαρδηνία.

ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ

  1. Τάνακ (Toyota Yaris WRC) 3h20’22’’8

  2. Νεβίλ (Hyundai i20 WRC) +15’’9

  3. Οζιέ (Citroën C3 WRC) +57’’1

  4. Σούνινεν (Ford Fiesta WRC) +2’41’’5

  5. Εβανς (Ford Fiesta WRC) + 7’08’’3

  6. Ροβάνπερα (Skoda Fabia R5) + 10’34’’2

  7. Λάτβαλα (Toyota Yaris WRC) + 11’28’’2

  8. Κοπέτσκι (Skoda Fabia R5) + 11’41’’9

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ

  1. Οζιέ – 142 β.

  2. Τάνακ– 140

  3. Νεβίλ – 132

  4. Εβανς – 65

  5. Μικ – 56

  6. Σούνινεν – 44

  7. Λεμπ – 39

  8. Λάτβαλα – 38

  9. Μίκελσεν – 36

  10. Λάπι – 34

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΜΑΔΩΝ

  1. Hyundai WRT – 202 β.

  2. Toyota Gazoo Racing – 182

  3. Citroën Total WRT – 158

  4. M-Sport Ford WRT – 122

Η ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑ ΤΗΣ ΤΟΥΟΤΑ

Από το 2017 που επέστρεψε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, η Toyota έχει θέσει ως στόχο της κορυφή. Πέρυσι, το 2018, κατάφερε να κατακτήσει τον παγκόσμιο τίτλο στους κατασκευαστές και λίγο έλειψε να κάνει το νταμπλ και στους οδηγούς, με τον Τάνακ, που διεκδίκησε μέχρι τελευταίο ράλι τον τίτλο.

Φέτος, τo Yaris WRC του 2019 με σημαντικές βελτιώσεις σε όλα τα μηχανικά μέρη, αποδεικνύει την αξιοπιστία του, ενώ ενσωματώνει τη νοοτροπία της Toyota για συνεχή βελτίωση (ever better mobility), βάσει της οποίας εξελίσσει και τα καθημερινά αυτοκίνητα της.

Inline Image

Εκεί ακριβώς η Toyota διαφέρει από τους περισσότερους κατασκευαστές, καθώς έχει δώσει βαρύτητα στην υβριδική τεχνολογία, που μειώνει την κατανάλωση και τους ρύπους. Πάνω από το 50% των πωλήσεων της μάρκας στην Ευρώπη, είναι υβριδικές εκδόσεις, με Yaris, τη νέα Corolla που μόλις έφθασε στην Ελλάδα και το νέο RAV4 που επίσης πωλείται στη χώρα μας. Ειδικά η Corolla, προσφέρεται και με ένα εξαιρετικό, turbo μοτέρ βενζίνης 1.2 lt, που δείχνει να έχει μεγάλη απήχηση στην Ελλάδα και ειδικά στην 5θυρη, hatchback έκδοση.

Ολη η τεχνογνωσία της Toyota από το μηχανοκίνητο αθλητισμό περνά και στα αυτοκίνητα παραγωγής, με τρανό παράδειγμα την 5η γενιά Toyota Supra, που επανέρχεται μετά από 17 χρόνια αφότου σταμάτησε η παραγωγή της 4ης γενιάς. Διαθέτει πίσω κίνηση και 6κύλινδρο σε σειρά κινητήρα με turbo (πιστό στην παράδοση της Supra) 3 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 340 άλογα και επιταχύνει στα 0-100 σε κάτω από 5 δευτ.

Η ομάδα τεχνικών της Toyota έδωσε ιδιαίτερη βάση στην οδηγική ευχαρίστηση κάτι που προκύπτει και από την κατανομή του βάρους (50:50), αλλά και από τις ρυθμίσεις σε ανάρτηση, κινητήρα και μετάδοση. To Gazoo Racing Supra, είναι το πρώτο από μια σειρά σπορ αυτοκινήτων που θα λανσάρει η Toyota στο άμεσο μέλλον, ενώ στην Ελλάδα αναμένεται τον Ιούνιο.