ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Απίθανος ο νέος κινητήρας της νέας Ducati Multistrada

Απίθανος ο νέος κινητήρας της νέας Ducati Multistrada

Λίγες εβδομάδες πριν την αποκάλυψη της νέας Multistrada, η Ducati παρουσίασε το νέο της κινητήρα, με την ονομασία V4 Granturismo.

Στις 4 Νοεμβρίου έρχεται το πολυαναμενόμενο ντεμπούτο της νέας γενιάς Multistrada, της λαοφιλούς adventure της Ducati, και το εργοστάσιο του Μπόργκο Πανιγκάλε ήδη ανέβασε το "θερμόμετρο" παρουσιάζοντας τον καινούριο V4 κινητήρα της.

Το μοτέρ με την ονομασία V4 Granturismo, περιεχόμενης γωνίας 90 μοιρών, χωρητικότητας 1.158 κ.εκ. και απόδοσης 170 ίππων, σύμφωνα με την ιταλική εταιρεία είναι περισσότερο προσανατολισμένο στα "adventure" χαρακτηριστικά λειτουργίας, χωρίς να κάνει συμβιβασμούς στις σπορτίφ συγκινήσεις στις άσφαλτο.

Ο κινητήρας έχει, επίσης, τα μεγαλύτερα από ποτέ διαστήματα μεταξύ των Σέρβις, στα 60.000 χιλιόμετρα (!), ενώ οι μηχανικοί έχουν καταφέρει να τον κάνουν πιο συμπαγή, ροπάτο, αποδοτικό, καθώς και να πετύχουν ρεκόρ χαμηλού βάρους. Για την ακρίβεια, με τα 66,7 κιλά του βάρους του, ο V4 Granturismo είναι 1,2 κιλά ελαφρύτερος από τη δικύλινδρη Testastretta μονάδα της προηγούμενης Multistrada 1260.

Απίθανος ο νέος κινητήρας της νέας Ducati Multistrada

Σύμφωνα με το εργοστάσιο της Μπολόνια, το τεράστιο διάστημα μεταξύ Σέρβις επιτεύχθηκε χάρη στην εξειδίκευση που απέκτησε η Ducati με τα νέα υλικά και τις σχεδιαστικές λύσεις που επινόησε για το δεσμοδρομικό σύστημα λειτουργίας των βαλβίδων, σε συνδυασμό με το νέο σύστημα ελατηρίων επαναφοράς των βαλβίδων που καταπονεί λιγότερο τα επιμέρους εξαρτήματα.

Επιπλέον, ο V4 Granturismo είναι πιο αποδοτικός στις χαμηλές στροφές, χωρίς να "ξεχνά" τις αρετές ενός σπορ κινητήρα: το peak των 170 ίππων του έρχεται στις 10.500 σ.α.λ., ενώ η ροπή φτάνει τα 125 Nm στις 8.750 στροφές. Κι όλα αυτά, ενώ πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro5.

Στο έργο αυτό βοηθά, άλλωστε, μια τεχνολογία εξελιγμένη στον αγωνιστικό κόσμο, η Twin Pulse, που εξασφαλίζει την μέγιστη δυνατή, και άρτια ελέγξιμη, ισχύ σε όλο το εύρος του ταχύμετρου. Μια άλλη αγωνιστική τεχνολογία, επίσης, είναι ο αντίστροφα περιστρεφόμενος στροφαλοφόρος, που συμβάλλει στην συμπεριφορά της μοτοσικλέτας.

Η απόφαση να μην ξεπεράσει η χωρητικότητα τα 1.158 κ.εκ. προήλθε από το συμπέρασμα των μηχανικών του Μπόργκο Πανιγκάλε ότι αυτός ο κυβισμός είναι ιδανικός για το συνδυασμό απόδοσης, χαμηλού βάρους και διαστάσεων ενός V4 κινητήρα.

Απίθανος ο νέος κινητήρας της νέας Ducati Multistrada

Σε σχέση με το μοτέρ της προηγούμενης γενιάς, έχει 85 mm μικρότερο μήκος, είναι 95 mm χαμηλότερος, αλλά μόλις 20 mm φαρδύτερος. Αυτές οι διαστάσεις διευκόλυναν τη χωροταξία, ώστε ο κινητήρας να τοποθετηθεί σε ευνοϊκότερο σημείο για το κέντρο βάρους, με όλα τα οφέλη που αυτό φέρνει στην συμπεριφορά της στο δρόμο.

Μια άλλη σημαντική τεχνολογία, κυρίως για την αποφυγή της αύξησης της θερμοκρασίας του κινητήρα που φτάνει στους αναβάτες, είναι η απενεργοποίηση των δύο πίσω κυλίνδρων όταν η Multistrada βρίσκεται σε στάση. Η τεχνολογία αυτή, φυσικά, προσφέρει οφέλη και για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.

Ο νέος κινητήρας της νέας Ducati Multistrada θα συνδυάζεται, φυσικά, με το 6 σχέσεων κιβώτιο ταχυτήτων με το σύστημα Ducati Quick Shift (DQS) Up & Down.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ