ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτοπροσώπως το ολοκαίνουργιο Hyundai BAYON

Αυτοπροσώπως το ολοκαίνουργιο Hyundai BAYON
Αυτοπροσώπως το ολοκαίνουργιο Hyundai BAYON HYUNDAI

Με συμπαγείς διαστάσεις, σύγχρονη εμφάνιση, σε συμβατικές και υβριδικές εκδόσεις το ολοκαίνουργιο Hyundai BAYON.

Είναι εντυπωσιακό αυτό που συμβαίνει με τη Hyundai, η οποία παρουσιάζει το ένα μετά το άλλο τα νέα της μοντέλα. Μάλιστα, σε διάστημα 12 μηνών έχει λανσάρει, ούτε λίγο ούτε πολύ, 7 νέα μοντέλα, κι έπεται συνέχεια.

Σήμερα, μόλις αποκάλυψε ένα ακόμα νέο μοντέλο, που φέρει τη νέα σχεδιαστική αντίληψη της μάρκας. Και ναι, μην εκπλήσσεστε, καθώς η μάρκα εμφάνισε ένα ακόμα Crossover SUV, σε παρεμφερείς διαστάσεις με το Kona, ενώ εφοδιάζεται και με τα ίδια μοτέρ, που έχει και το επερχόμενο Bayon.

Το Bayon, είναι σε διαστάσεις: 4,180 μ. μήκος, 1,775 μ. πλάτος, 1,490 μ. ύψος (1,500 μ. με 17άρες ζάντες) και μεταξόνιο 2,580μ., ενώ το Kona έχει μήκος 4,165 μ., πλάτος 1,800 μ., ύψος 1,565 μ. και μεταξόνιο 2,600 μ.

Αυτοπροσώπως το ολοκαίνουργιο Hyundai BAYON
Αυτοπροσώπως το ολοκαίνουργιο Hyundai BAYON HYUNDAI


Πάντως, η Hyundai τοποθετεί το νέο Bayon ως εισαγωγικό μοντέλο στη γκάμα των crossover SUV, κάτι ανάμεσα στο i20 και στο Kona, ενώ θα είναι και φθηνότερο. Με όνομα που προέρχεται από την Bayonne, ένα από τα πιο όμορφα σημεία της νοτιοδυτικής Γαλλίας, και πρωτεύουσα στην γαλλική περιοχή των Βάσκων, σχεδιάστηκε με γνώμονα να ικανοποιήσει το ευρωπαϊκό κοινό.

Σχεδιαστικά, φέρει, ειδικά στο πλάι, ίδιες ακμές με το επίσης ολοκαίνουργιο Tucson, κάτι που στο παιχνίδισμα του φωτός δημιουργεί αναλαμπές. Επίσης, έξυπνη και η σχεδίαση για το πίσω φινιστρίνι.

Μπροστά, η λεπτή λωρίδα, πάνω από τη μάσκα, φιλοξενεί τα φώτα ημέρας, ενώ οι προβολείς χωρίζονται σε τρία τμήματα. Η μάσκα παραμένει πολυγωνική, όμως στο κάτω τμήμα φέρει ποδιά, στο ίδιο σχεδιαστικό μοτίβο, αναδεικνύοντας τον crossover χαρακτήρα.

Αυτοπροσώπως το ολοκαίνουργιο Hyundai BAYON
Αυτοπροσώπως το ολοκαίνουργιο Hyundai BAYON HYUNDAI


Πίσω, υπάρχουν επίσης, ακμές, με τα φωτιστικά σε σχήμα μπούμεραγκ να καλύπτουν μεγάλο τμήμα της γυάλινης επιφάνειας, της οποίας το σκουρόχρωμα τμήμα καλύπτει τη μισή πόρτα αποσκευών. Στο κάτω μέρος, ο μαύρος προφυλακτήρας έρχεται σε αντίθεση με την πίσω ποδιά, δημιουργώντας ομοιογένεια με το μπροστινό τμήμα.

Τα φωτιστικά LED και οι ζάντες 16 και 17 ιντσών, ολοκληρώνουν μια προσεγμένη εμφάνιση, μαζί με τις ράγες οροφής, που χαρακτηρίζεται από διχρωμίες, για να είναι μέσα στην εποχή.

Μοντέρνο και στην καμπίνα, με οδηγοκεντρικό χαρακτήρα. Το τετράκτινο τιμόνι θυμίζει Tucson, με το ταμπλό να χωρίζεται σε δύο τμήματα. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, οθόνες πολυμέσων 10,25 ή 8ιντσών, ελαφρύ φωτισμό LED στα πόδια των επιβατών μπροστά, στην κονσόλα και στις πόρτες. Διακρίνουμε και την κονσόλα να ανεβαίνει ψηλά, ενώ απουσιάζουν τα περιστροφικά χειριστήρια – υπάρχουν μόνο πλήκτρα.

Αυτοπροσώπως το ολοκαίνουργιο Hyundai BAYON
Αυτοπροσώπως το ολοκαίνουργιο Hyundai BAYON HYUNDAI


Τα καθίσματα φαίνονται καλοσχηματισμένα, με σπορτίφ στοιχεία και νέες ταπετσαρίες, με τα πίσω να διαιρούνται 60:40 και να αναδιπλώνουν οι πλάτες. Υπάρχουν και δύο θύρες USB για τους επιβάτες μπροστά και μία ακόμα για τους πίσω.

Σε επίπεδο συνδεσιμότητας, φέρει την τελευταία γενιά του συστήματος Hyundai Bluelink με πολλές διαθέσιμες υπηρεσίες (πλοήγηση, θέσεις στάθμευσης, ημερολόγιο, φωνητική αναγνώριση κ.ά.) καθώς και εφαρμογή Bluelink, για απομακρυσμένο κλείδωμα / ξεκλείδωμα θυρών, έλεγχο αυτοκινήτου ή στάθμη καυσίμου.

Με 411 λίτρα όγκου στο χώρο αποσκευών, είναι πιο ευρύχωρο από το Kona, όπως και με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, στα 18,3 εκ., με 17άρες ζάντες, έναντι των 17 εκ. του Kona.

Ιδιαίτερα προικισμένο στον τομέα της ασφάλειας με το «πακέτο» Hyundai SmartSense, ενώ φέρει και έναν σημαντικό αριθμό συστημάτων ημι-αυτονόμης οδήγησης, όπως το Lane Following Assist (LFA) που διατηρεί το αυτοκίνητο στη μέση της λωρίδας του, το Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) που πρώτα προειδοποιεί ηχητικά και μετά, αν χρειαστεί, επεμβαίνει στα φρένα για να αποφύγει επαφή με άλλο όχημα μπροστά, πεζούς ή δικυκλιστές, το Junction Turning, που επίσης επεμβαίνει στα φρένα για να αποφύγει επαφή σε διασταύρωση, όταν επιχειρεί ο οδηγός στροφή αριστερά, αλλά και το Smart Cruise Control (NSCC), που χρησιμοποιεί δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης, για να προσαρμόσει την ταχύτητα αυτόματα, στον αυτοκινητόδρομο.

Αυτοπροσώπως το ολοκαίνουργιο Hyundai BAYON
Αυτοπροσώπως το ολοκαίνουργιο Hyundai BAYON HYUNDAI


Το Bayon διαθέτει, επίσης, το Driver Attention Warning (DAW) που αναλύει δεδομένα κούρασης του οδηγού, το Leading Vehicle Departure Alert (LVDA), που ειδοποιεί τον οδηγό ότι το προπορευόμενο όχημα κινείται πιο μπροστά και ο ίδιος δεν το αντιλήφθηκε, το Rear Occupant Alert (ROA) που ενημερώνει τον οδηγό αν ξέχασε παιδί στο πίσω κάθισμα (ναι, έχουν συμβεί θανατηφόρα περιστατικά) και πολλά ακόμα που καθιστούν το νέο μοντέλο ένα πλήρες σε συστήματα ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού.

Σε επίπεδο κινητήρων η Hyundai δεν έκανε την έκπληξη, καθώς λανσάρει το νέο μοντέλο με εκδόσεις συμβατικές, αλλά και υβριδικές, μη ήπια τεχνολογία 48V. Η ατμοσφαιρική έκδοση του κινητήρα βενζίνης 1.2 lt - 84 PS, συνδυάζεται με 5άρι, μηχανικό κιβώτιο, ενώ ο turbo κινητήρας βενζίνης 1.0 lt T-GDi, είναι διαθέσιμος με 48V υβριδικό σύστημα, με 100 και 120 PS, που συνδυάζονται με νέο 6άρι μηχανικό κιβώτιο ή 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη. Η έκδοση των 100 PS, προσφέρει και χωρίς υβριδικό σύστημα, με ίδια κιβώτια.

Ανεξάρτητα, αν είναι υβριδική ή όχι η έκδοση, υπάρχει πρόγραμμα οδήγησης με τρεις λειτουργίες: Eco, Normal και Sport, ανάλογα το πώς θέλει να κινηθεί ο οδηγός.

Παράλληλα, το Bayon είναι το πρώτο Hyundai SUV που εφοδιάζεται με Rev Matching, ένα χαρακτηριστικό που συνήθως προορίζεται για τα μοντέλα υψηλών επιδόσεων. Το σύστημα συγχρονίζει τον κινητήρα με τον έξοδο ισχύος, για ομαλότερα ή πιο σπορ κατεβάσματα στο κιβώτιο. Θα είναι διαθέσιμο για τον κινητήρα T-GDi 1.0 lt όταν συνδυάζεται με τον 7άρι κιβώτιο DCT και για τον κινητήρα T-GDi 1.0 lt 48V, όταν συνδυάζεται με το 6άρι μηχανικό, σε λειτουργία Sport.

Στην Ελλάδα αναμένεται τον Ιούνιο του 2021.

Photo credits: Hyundai

TAGS ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ