Μετά το Βερολίνο, η VW υλοποιεί το “WeShare”, πρόγραμμα car sharing ηλεκτρικών αυτοκινήτων, στο Αμβούργο.

Ίσως στο μέλλον, ποιος ξέρει, να μην έχουμε προσωπικά αυτοκίνητα και να χρησιμοποιούμε κοινόχρηστα.

ADVERTISING

Τουλάχιστον στις μεγαλουπόλεις, οι οποίες θα πολλαπλασιαστούν τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με μελέτες, η προσπάθεια για περιορισμό στις μετακινήσεις και την αποφυγή εκπομπών CO2, περνά αφενός από την ηλεκτροκίνηση και αφετέρου από την κοινοχρησία οχημάτων.

Τις τελευταίες ημέρες, αν έχετε διαβάσει, έχω παρουσιάσει τέτοιες προσπάθειες που πραγματοποιούνται στην Ευρώπη και δειλά δειλά στην Ελλάδα.

Inline Image

ADVERTISING

Τώρα, η Volkswagen, συνεχίζει το πιλοτικό πρόγραμμα car sharing, κοινής χρήσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, στο Αμβούργο, μετά το Βερολίνο, που έκανε πρεμιέρα το 2019.

Η μόνη διαφορά, ανάμεσα στις δύο πόλεις, είναι το γεγονός ότι στο Αμβούργο προσφέρεται κατ’ αποκλειστικότητα το ID.3, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα της μάρκας που βασίζεται στη νέα αρθρωτή πλατφόρμα ηλεκτροκίνησης του ομίλου, ενώ στο Βερολίνο είναι διαθέσιμο και το e-Golf.

Η έναρξη του συγκεκριμένου προγράμματος καθυστέρησε περίπου ένα χρόνο, λόγω της πανδημίας. Περίπου 800 ID.3, είναι διαθέσιμα στους κατοίκους ή επισκέπτες του Αμβούργου για κοινή χρήση.

Στο Αμβούργο, το car sharing ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι διαθέσιμο σε όποιον είναι 21 ετών και άνω και έχει άδεια οδήγησης στην Ευρωπαϊκή Ένωση τουλάχιστον για ένα έτος, με την εγγραφή να γίνεται στο διαδίκτυο. Δεν απαιτείται κλειδί ή κάρτα, από την εγγραφή έως τη διαδικασία ενοικίασης, όλα λειτουργούν ψηφιακά μέσω του smartphone. Υπάρχει χρονική χρέωση ανά λεπτό, αλλά είναι επίσης δυνατή η καθημερινή ενοικίαση για μεγαλύτερα ταξίδια. Όπως είναι συνηθισμένο με την κοινή χρήση αυτοκινήτων, δεν υπάρχουν σταθεροί σταθμοί παραλαβής και αποβίβασης. Η ενοικίαση τερματίζεται απλά εντός της επιχειρησιακής περιοχής υλοποίησης του προγράμματος.

Inline Image

Αξίζει να σημειωθεί ότι λόγω των περιοριστικών μέτρων από την πανδημία του κορονοϊού, και παρά το ότι μειώθηκαν κατά 50% οι ενοικιάσεις αυτοκινήτων, πέρυσι, η Volkswagen δεν έθεσε τον στόλο σε αδράνεια, εφάρμοσε πολύ αυστηρά πρωτόκολλα υγιεινής και μείωσε τις τιμές χρέωσης, ώστε περισσότερος κόσμος να στραφεί στη μετακίνηση με ένα ατομικό μέσο, παρά με τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Παράλληλα, διένειμε μεγάλο αριθμό δωρεάν κουπονιών στο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό των νοσοκομείων του Γερμανικού Ερυθρού Σταυρού και των νοσοκομείων ατυχημάτων και έκτακτης ανάγκης του Βερολίνου. Υπολογίζεται ότι μέσα στο 2020, οι εργαζόμενοι ενός μόνο νοσοκομείου του Βερολίνου, έκαναν χρήση του WeShare περίπου 25.000 φορές, καλύπτοντας το ένα τέταρτο του εκατομμυρίου χιλιόμετρα.

Μέχρι το τέλος του 2020, ο αριθμός των πελατών και των χρήσεων του We Share, είχε σχεδόν διπλασιαστεί. Σήμερα, στο Βερολίνο υπάρχουν πάνω από 100.000 άτομα εγγεγραμμένα στο WeShare, με τους μισούς από αυτούς να χρησιμοποιούν το WeShare τουλάχιστον μία φορά το μήνα.