ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οδηγούμε το Volvo XC40 Plug-in hybrid R-Design

Οδηγούμε το Volvo XC40 Plug-in hybrid R-Design

Με 262 ίππους, συνδυασμένη ισχύ, είναι δυνατό αλλά συνάμα οικονομικό και πολυτελές.

Η Volvo, στην πορεία προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό της, το 2030, προσφέρει τη μέση λύση αυτή τη στιγμή.

Ναι, μεν, διαθέτει αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις, που παρουσίασε πρόσφατα, τα XC40 Recharge και C40, εντούτοις η ενδιάμεση λύση είναι τα Plug-in hybrid μοντέλα, δηλαδή τα επαναφορτιζόμενα από εξωτερική πηγή.

Το μικρότερο στη γκάμα αυτών των μοντέλων, είναι το συμπαγές SUV XC40 Plug-in hybrid, την πιο σπορτίφ έκδοση του οποίου, την R-Design, είχα την ευκαιρία να οδηγήσω.

Οδηγούμε το Volvo XC40 Plug-in hybrid R-Design

Η διχρωμία δημιουργεί την οπτική διαφορά από την απλή έκδοση, με μαύρο χρώμα σε οροφή, μάσκα, προστατευτικά στους θόλους των τροχών, στα μπαρσπιέ και στους προφυλακτήρες.

Στην καμπίνα, η πλούσια και σπορτίφ έκδοση, με δέρμα και αλκαντάρα, πεντάλ αλουμινίου και αλουμινένιο φινίρισμα, δημιουργεί πραγματικά μια ενδιαφέρουσα εικόνα πολυτέλειας και άνεσης.

Η γνωστή μίνιμαλ σχεδίαση που χαρακτηρίζει όλα τα Volvo, απαντάται και στο XC40 Plug-in hybrid. Οι διακόπτες απουσιάζουν, με έναν μόνο για το ηχοσύστημα, στη μέση της κονσόλας. Όλα γίνονται μέσω της κάθετης οθόνης αφής 9 ιντσών, ενώ διακόπτες θα βρούμε για το ηλεκτρικό χειρόφρενο, την απενεργοποίηση του Start/Stop αλλά και τις επιλογές λειτουργίας του υβριδικού συστήματος κίνησης, μέσω του Drive Mode.

Οδηγούμε το Volvo XC40 Plug-in hybrid R-Design

Ανετο, ακόμα και για 5 ενήλικες, με αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα στην καμπίνα και 405 λίτρα στο χώρο αποσκευών, έχοντας αντί για ρεζέρβα κιτ επισκευής ελαστικού. Η ύπαρξη της μπαταρίας, που τροφοδοτεί το ηλεκτρικό μοτέρ με ενέργεια και βέβαια ανατροφοδοτείται στο ρολάρισμα, στο φρενάρισμα ή και από τον θερμικό κινητήρα, περιόρισε κάπως το χώρο στο πορτ-μπαγκάζ, αλλά θεωρώ ότι είναι επαρκής για το ταξίδι.

Με δύο τάπες μια μπροστά αριστερά για να το φορτίσεις από απλή πρίζα μέχρι και ταχυφορτιστή και μια πίσω για τη βενζίνη, δείχνει με αυτό τον τρόπο τη διττή του χρήση.

Ο θερμικός κινητήρας βενζίνης 1.5 lt – 180 PS είναι ήδη γνωστός, ισχυρός και αποδοτικός, ωστόσο με τον συνδυασμό του ηλεκτρικού μοτέρ που αποδίδει 82 PS, γίνεται ένα σύνολο τρομερό, με συνδυασμένη ισχύ 262 ίππους και 425 Nm ροπής, που χαρίζουν επιτάχυνση κάτω από 8 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα.

Τώρα, με την μπαταρία των 8,5 kWh, διαπιστώσαμε ότι η ηλεκτρική αυτονομία δίνει 40 χλμ. καθαρής οδήγησης, χωρίς ρύπους. Στην πόλη ενδείκνυται να επιλέξεις αυτή τη λειτουργία, δηλαδή την αμιγώς ηλεκτρική μέσω του Drive Mode, διότι πόσα χιλιόμετρα να κάνεις καθημερινά; Αλλωστε κι όπου πας, μπορείς να το φορτίσεις ξανά. Την ηλεκτρική αυτονομία, αν θέλεις, μπορείς να την διατηρήσεις κινούμενος στον αυτοκινητόδρομο, πάλι μέσω του Drive Mode, ώστε να την έχεις διαθέσιμη για την πόλη. Απλά σε αυτή τη περίπτωση θα κινείσαι με τη λειτουργία του κινητήρα βενζίνης. Πάντως, η καλύτερη επιλογή, εκτός πόλης, είναι να το έχεις στο Hybrid, ου, άλλωστε, είναι και η προεπιλεγμένη λειτουργία του συστήματος.

Οδηγούμε το Volvo XC40 Plug-in hybrid R-Design

Αυτή η επιλογή συνδυάζει ιδανικά τους δύο κινητήρες και μοιράζει τη λειτουργία τους, για την καλύτερη δυνατή απόδοση και τη μείωση της κατανάλωσης, της οποίας τη μέση τιμή είδαμε και κάτω από τα 5 λίτρα στα 100 χλμ.

Το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, δίνει προστιθέμενη αξία, έχοντας και χειροκίνητη λειτουργία, πιέζοντας αριστερά ή δεξιά.

Με 21,1 εκ. απόσταση από το έδαφος, διατηρεί και επί της ουσίας τον SUV χαρακτήρα, καθώς μπορεί να κινηθεί και σε δύσκολες διαδρομές.

Με πλούσιο εξοπλισμό, πλήρη σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού, αποτελεί μια επιλογή που αρκετοί θα την επιλέξουν και για εταιρική χρήση κι αυτό είναι κάτι στο οποίο ποντάρει η Volvo, λόγω των απαλλαγών που έχει το αυτοκίνητο, με τιμή προ φόρων κάτω από 40.000 ευρώ και με 45 γρ./χλμ. εκπομπές CO2.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ