ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Στο αεροδρόμιο της Στουτγάρδης τα αυτοκίνητα θα παρκάρουν μόνα τους

Στο αεροδρόμιο της Στουτγάρδης τα αυτοκίνητα θα παρκάρουν μόνα τους

Η Mercedes – Benz, η Bosch και η Apcoa, συνεργάζονται για την παροχή της πρώτης εμπορικής αυτοματοποιημένης υπηρεσίας παρκαρίσματος του κόσμου (AVP).

Το μέλλον έρχεται πιο κοντά στο παρόν. Επειδή στο εξωτερικό, έχω καθίσει σε πλήρως αυτοματοποιημένο όχημα, όπου δεν χρειάστηκε καν να πιάσω το τιμόνι ή να πατήσω τα πεντάλ του γκαζιού ή του φρένου, μπορώ να σας πω ότι η αυτοματοποιημένη ή αυτόνομη οδήγηση ενός οχήματος, έχει εξελιχθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό.

Ισως αργήσουμε, λίγο, να δούμε πλήρως αυτόνομα οχήματα να κυκλοφορούν στους καθημερινούς δρόμους, ωστόσο σύντομα θα τα δούμε να λειτουργούν σε πιο περιορισμένες περιοχές ή πιο κλειστούς χώρους.

Ένα παράδειγμα, αποτελεί το εγχείρημα τριών εταιρειών, της Bosch, της Mercedes-Benz και του διαχειριστή χώρων στάθμευσης Apcoa, που εισάγουν την πλήρως αυτοματοποιημένη στάθμευση στο αεροδρόμιο της Στουτγάρδης.

Στο αεροδρόμιο της Στουτγάρδης τα αυτοκίνητα θα παρκάρουν μόνα τους

Για το σκοπό αυτό, το σύστημα αυτόματης στάθμευσης με παρκαδόρο (AVP) που αναπτύχθηκε από την Bosch και τη Mercedes-Benz θα είναι έτοιμο για εμπορική λειτουργία. Μάλιστα, η νέα Mercedes-Benz S-Class είναι το πρώτο όχημα παραγωγής στον κόσμο που διαθέτει την τεχνολογία που απαιτείται για το AVP, ενώ προαιρετικά, οι πελάτες μπορούν να αγοράσουν την κατάλληλη προεγκατάσταση INTELLIGENT PARK PILOT, μέσω της οποίας η S-Class μπορεί να λαμβάνει εντολές από ένα smartphone, προκειμένου να οδηγηθεί σε έναν δεσμευμένο χώρο στάθμευσης.

Το γκαράζ P6 στο αεροδρόμιο της Στουτγάρδης θα χρησιμεύσει ως πιλότος για την προγραμματισμένη εμπορική αυτοματοποιημένη υπηρεσία στάθμευσης. Ηδη, στο γκαράζ στάθμευσης του αεροδρομίου, οι προετοιμασίες βρίσκονται σε εξέλιξη, προκειμένου να διασφαλίσει ότι οι αλληλεπιδράσεις μεταξύ του οχήματος, της τεχνολογίας υποδομής και του διαχειριστή του γκαράζ, λειτουργούν ομαλά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Ιούλιο του 2019, η Bosch και η Mercedes-Benz έλαβαν την πρώτη ειδική άδεια στον κόσμο για τη λειτουργία AVP, για επιλεγμένα οχήματα E-Class χωρίς οδηγό, που κυκλοφορούσαν στο γκαράζ του Μουσείο Mercedes-Benz στη Στουτγάρδη. Τώρα, η νέα Mercedes-Benz S-Class είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής που διαθέτει τεχνολογία AVP, η οποία του επιτρέπει να σταθμεύει χωρίς οδηγό, που ουσιαστικά αποτελεί το Level 4, το δεύτερο υψηλότερο επίπεδο αυτόνομης οδήγησης, χωρίς οδηγό, σε επιλεγμένους δρόμους.

Στο αεροδρόμιο της Στουτγάρδης τα αυτοκίνητα θα παρκάρουν μόνα τους

Ωστόσο, όλο αυτό το εγχείρημα, εξαρτάται από τη διαθεσιμότητα χώρων στάθμευσης με την κατάλληλη υποδομή, καθώς και από τους εθνικούς νομοθέτες που δίνουν το «πράσινο φως» για τη χρήση AVP.

Για να διευκολυνθεί αυτή η νέα λειτουργία στάθμευσης, θα δημιουργηθεί ένας ευρύχωρος χώρος άφιξης και παραλαβής του οχήματος, πίσω από το πάρκινγκ. Ετσι, οι κάτοχοι του οχήματος, θα πηγαίνουν για το check in και η S-Class τους θα σταθμεύει μόνη της, καθοδηγούμενη από πληροφορίες από την τεχνολογία υποδομής.

Ουσιαστικά, υπάρχουν κάμερες της Bosch, που μπορούν να εντοπίζουν κενές θέσεις στάθμευσης, να παρακολουθούν το διάδρομο και τριγύρω, ακόμα και να εντοπίζουν εμπόδια ή άτομα στο διάδρομο. Στη συνέχεια, ένα ειδικό κέντρο ελέγχου στο πάρκινγκ, υπολογίζει τη διαδρομή που πρέπει να ακολουθήσουν τα οχήματα για να φτάσουν σε διαθέσιμο χώρο. Μάλιστα, μπορούν να κινηθούν μόνα τους ακόμη και σε στενές ράμπες, να κάνουν ελιγμούς ή και να σταματούν όταν αντιμετωπίσουν εμπόδια.

Στο αεροδρόμιο της Στουτγάρδης τα αυτοκίνητα θα παρκάρουν μόνα τους

Πέραν αυτού, μέσω της APCOA FLOW, της ψηφιακής πλατφόρμας, θα μπορεί να πραγματοποιηθεί προ-κράτηση θέσεων, ανέπαφη είσοδος στο χώρο στάθμευσης, πλήρως αυτοματοποιημένη πληρωμή, τιμολόγηση και έξοδο χωρίς επαφή. Το σύστημα αναγνωρίζει το όχημα του πελάτη και οι μπάρες ανοίγουν αυτόματα, καθιστώντας περιττό το εισιτήριο και τη χρήση του μηχανήματος πληρωμής.

Στόχος είναι στο μέλλον, η Bosch, να εξοπλίσει όλο και περισσότερους χώρους στάθμευσης με τεχνολογία υποδομής AVP, ενώ η Apcoa, ο μεγαλύτερος διαχειριστής γκαράζ στην Ευρώπη, με περίπου 1,5 εκατομμύρια μεμονωμένες θέσεις στάθμευσης σε περισσότερες από 9.500 τοποθεσίες σε 13 ευρωπαϊκές χώρες, θεωρεί ότι με τον τρόπο αυτό υα αυξηθεί ο διαθέσιμος χώρος ώστε να μπορεί να δεχθεί έως και 20% περισσότερα οχήματα.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ