Η ID. οικογένεια των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Volkswagen διευρύνεται με τις εκδόσεις GTX.

Τελειωμό δεν έχουν –και πώς να έχουν με τόσα που συντελούνται στην αυτοκίνηση, παγκοσμίως- οι αποκαλύψεις νέων μοντέλων και εκδόσεων (και) από τη VolksWagen.

ADVERTISING

Η πιο πρόσφατη προσθήκη, είναι μια παραλλαγή του ήδη κυκλοφορούντος, αμιγώς ηλεκτρικού ID.4, του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου SUV της γερμανικής μάρκας.

Ουσιαστικά, τι έκαναν οι μηχανικοί. Μείωσαν το μήκος του ID.4 κατά 10 εκ. (από 4,58 μ. στα 4,48 μ.), του βελτίωσαν λίγο την αεροδυναμική (συντελεστής οπισθέλκουσας 0,29), κράτησαν την μπαταρία των 77 kWh, όμως μείωσαν το βάρος της από 493 σε 486 κιλά, περιόρισαν λίγο την αυτονομία, στα 480 χλμ. από 520 χλμ. και το κυριότερο, έβαλαν δύο ηλεκτρικά μοτέρ, αντί για ένα, δημιούργησαν τετρακίνηση (αντί πισωκίνηση) κι ιδού το νέο ID.4 GTX.

Inline Image

ADVERTISING

Σε αυτό θα σταθώ, διότι η μάρκα μετά τις ισχυρές εκδόσεις GTI (βενζίνης), GTE (Plug-in hybrid βενζίνης) και GTD (πετρελαίου), προσθέτει τις εκδόσεις GTX, με το Χ να υποδηλώνει το… άγνωστο μέλλον, διότι λίγοι φανταζόμαστε τι μας περιμένει, ως προς τις εξελίξεις στην αυτοκίνηση.

Η VW διάλεξε ένα υπόστεγο αεροσκαφών στο ιστορικό αεροδρόμιο Tempelhof του Βερολίνου, ώστε να παρουσιάσει, με διαδικτυακό τρόπο, το νέο ID.4 GTX, το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο επιδόσεων της μάρκας και τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας ID.

Το πλέον σημαντικό στο ID.4 GTX, είναι το σύστημα κίνησης. Οι μηχανικοί, όπως ανέφερα, κράτησαν τον σύγχρονο κινητήρα μόνιμου μαγνήτη (PSM) με ισχύ 150 kW (204 PS), που είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα του ID.4 (πισωκίνηση), και τον συμπλήρωσαν με έναν ακόμη, ασύγχρονο (ASM), στον μπροστινό άξονα, με τη συνολική απόδοση να εκτοξεύεται στα 220 kW ή 299 ίππους (PS), προσδίδοντας ταυτόχρονα στο όχημα χαρακτηριστικά ηλεκτρικής τετρακίνησης, με τη χρήση ενός κιβωτίου ταχυτήτων μίας σχέσης. Σε αντίθεση με ένα συμβατικό σύστημα τετρακίνησης, δεν υπάρχει μηχανικός σύνδεσμος μεταξύ των αξόνων, γι’ αυτό δεν υπάρχει κεντρική σήραγγα στο εσωτερικό του οχήματος, κάτι που συμβάλλει σε πολύ μεγάλους εσωτερικούς χώρους για τους επιβάτες (2,77 μ. μεταξόνιο).

Inline Image

Στις περισσότερες των περιπτώσεων, το ID.4 GTX κινείται πισωκίνητα, με το έξυπνο σύστημα ελέγχου να εμπλέκει και τον μπροστινό κινητήρα για περισσότερη ισχύ, σταθερότητα στην οδήγησης ή και αυξημένη πρόσφυση.

Με όλα αυτά, μπορεί να επιταχύνει σε 6,2 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας, που γίνει με παρόμοιο τρόπο, όπως στο ID.4.

Όταν ο επιλογέας είναι στη θέση D (Drive), το αυτοκίνητο θα ρολάρει στις περισσότερες περιπτώσεις, ενώ οι ηλεκτροκινητήρες περιστρέφονται με σχεδόν μηδενικό φορτίο. Στη θέση Β (Φρένο), οι κινητήρες λειτουργούν ως γεννήτριες, τροφοδοτώντας ξανά την μπαταρία και όταν ο οδηγός αφήνει το πόδι από το πεντάλ του γκαζιού, επιβραδύνει πολύ περισσότερο. Ουσιαστικά μπορείς να το οδηγήσεις μόνο με αυτό το πεντάλ.

Επίσης, ο οδηγός έχει επιλογές ανάμεσα σε πέντε προφίλ οδήγησης: Eco, Comfort, Sport, Individual και Traction, ώστε να παρεμβαίνει στον τρόπο λειτουργίας των ηλεκτρικοκινητήρων, των ρυθμιζόμενων αμορτισέρ (προαιρετικά) και του συστήματος διεύθυνσης.

Τώρα, η μπαταρία, παραμένει ανάμεσα στους άξονες κάτω από το θάλαμο επιβατών, για χαμηλό κέντρο βάρους και ίση κατανομή φορτίων, ενώ τα 17 εκ. απόσταση από το έδαφος, εκτός του ότι εξασφαλίζουν ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης, προσδίδουν και το χαρακτήρα του SUV.

Ως προς τον εξοπλισμό, εφοδιάζεται με προβολείς LED matrix, LED πίσω φωτιστικά σώματα (αμφότερα συνδέονται από φωτιζόμενες μπάρες που στο σκοτάδι δημιουργούν ιδιαίτερες LED φωτιστικές υπογραφές), καινοτόμες τεχνολογίες οθόνης, head-up οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας, και με πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού.

Και το ID.4 GTX κατασκευάζεται στο -ουδέτερο προς τον άνθρακα- εργοστάσιο Zwickau στη Γερμανία και θα κυκλοφορήσει στην αγορά το καλοκαίρι του 2021.