Η απόδοση φθάνει του 306 ίππους, έχοντας μέση κατανάλωση 1 λίτρο / 100 χλμ., 22 γρ./χλμ. εκπομπές ρύπων και έως 75 χλμ. ηλεκτρική αυτονομία.

Η Toyota, από πέρυσι τον Νοέμβριο είχε αποκαλύψει στην έκθεση αυτοκινήτου του Λος Αντζελες, την lug-in hybrid έκδοση του νέου RAV4, που κυκλοφορεί από τα τέλη του 2018, και τώρα ήρθε η στιγμή να το αποκαλύψει επί ευρωπαϊκού εδάφους, στην έκδοση παραγωγής.

ADVERTISING

Η ναυαρχίδα της γκάμας RAV4, ενισχύει και επεκτείνει την ελκυστικότητα του RAV4, του μοντέλου που δημιούργησε την κατηγορία των SUV αναψυχής και έχει πουλήσει πάνω από 10 εκατομμύρια μονάδες, παγκοσμίως.

Inline Image

Οι μηχανικοί, φαίνεται ότι έκαναν απίστευτη δουλειά, αλλά απομένει να το δούμε στην πράξη, όταν θα το οδηγήσουμε. Καθώς, το εργοστάσιο αναφέρει ότι θα έχει μέση κατανάλωση μόλις 1 λίτρο βενζίνης ανά 100 χλμ., και μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2), 22 γρ./χλμ.

ADVERTISING

Κι αυτό, επειδή λειτουργώντας ηλεκτρικά, με ταχύτητες έως 135 χλμ./ώρα, θα μπορεί να καλύψει έως και 98 χλμ. (θα εξηγήσω παρακάτω), κάτι που σημαίνει ότι στην πόλη, τουλάχιστον, θα κινείται ως επί το πλείστον ηλεκτρικά.

Όταν απαιτείται επιπλέον ισχύς, ο πανίσχυρος κινητήρας βενζίνης 2.5 lt κάνει τη δυναμική του εμφάνιση.

Η φόρτιση της μπαταρίας είναι απλή και ασφαλής και μπορεί να επιτευχθεί σε 2,5 ώρες μέσω πρίζας 230 V / 32 A. Στον βασικό εξοπλισμό, οι ιδιοκτήτες θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν την εφαρμογή MyT για τον προγραμματισμό και την παρακολούθηση της φόρτισης της μπαταρίας από απόσταση και επίσης να λειτουργούν το σύστημα κλιματισμού για να ζεσταθεί ή να κρυώσει η καμπίνα πριν ξεκινήσει.

Inline Image

Το μοντέλο, βασίζεται στη νέα πλατφόρμα οχημάτων Toyota GA-K (ελαφρύτερη και με μεγαλύτερη ακαμψία) και φέρει στάνταρ σύστημα ευφυής τετρακίνησης AWD-i (μεταφέρει ανάλογα τη ροπή εμπρός – πίσω, σύμφωνα με τις καταστάσεις), κι αυτό διότι μπροστά υπάρχει ηλεκτρικός κινητήρας ισχύος 134 kW (88 kW στο RAV4 Hybrid), αλλά και πίσω, ισχύος 40 kW (όπως και στο RAV4 Hybrid).

Η ενέργεια που παράγεται, μεταφέρεται σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου, με ενεργειακή χωρητικότητα 18,1 kWh. Περιέχει 96 κυψέλες και έχει ονομαστική τάση 355,2 V και βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα του αυτοκινήτου, κάτι που βοηθά στη μείωση του κέντρου βάρους. Οι κυψέλες ψύχονται χρησιμοποιώντας ψυκτικό από το σύστημα κλιματισμού του οχήματος, το οποίο βοηθά επίσης στη διατήρηση της ηλεκτρικής (EV) απόδοσης του αυτοκινήτου.

Υπάρχει επίσης μια συγκεκριμένη αλλαγή στη μονάδα ελέγχου ισχύος. Η προσθήκη μετατροπέα ενίσχυσης αύξησε το ρεύμα έτσι ώστε να μπορεί να αντληθεί περισσότερη ισχύ από την μπαταρία υψηλής τάσης. Ο μετατροπέας DC-DC έχει γίνει μικρότερος, πιο αθόρυβος και πιο αποδοτικός και έχει καλύτερη απόδοση ψύξης. Είναι τοποθετημένο κάτω από τα πίσω σετ, καταλαμβάνοντας λιγότερο χώρο στην καμπίνα.

Inline Image

Τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ, συνεργάζονται με τον κινητήρα 2.5 lt (κύκλου Ατκινσον), ο οποίος μόνος του έχει ισχύ 185 hp / 136 kW. Συνδυαστικά, η ισχύς του νέου υβριδικού συστήματος, είναι 306 hp / 225 kW, ήτοι 38% περισσότερη από το RAV4 Hybrid, χαρίζοντας επιτάχυνση 6 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα, 2,1 δευτ. πιο γρήγορο από το απλό υβριδικό μοντέλο.

Στην πραγματικότητα, το αυτοκίνητο ξεκινά με τη λειτουργία EV (προεπιλογή) και μπορεί να καλύψει περίπου 75 χλμ., σε ταχύτητες έως 135 χλμ./ώρα. Ωστόσο, με τις μετρήσεις City WLTP, η ηλεκτρική εμβέλεια στην πόλη, μπορεί να φτάσει τα 98 χλμ.

Κατόπιν και ανάλογα με την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας (SOC), το όχημα μεταβαίνει αυτόματα σε υβριδική λειτουργία υψηλής απόδοσης. Αυτό είναι ένα βασικό πλεονέκτημα που προκύπτει από τη θεμελίωση του συστήματος plug-in στην εξαιρετικά αποτελεσματική υβριδική τεχνολογία της Toyota.

Συνολικά, το RAV4 Plug-in διαθέτει τέσσερις διαφορετικούς τρόπους λειτουργίας: EV (ηλεκτρική), ως προεπιλεγμένη λειτουργία, HV (υβριδική), αυτόματη λειτουργία HV / EV και λειτουργία φόρτισης.

Πάντως, ο οδηγός έχει την ευελιξία να χρησιμοποιεί τη λειτουργία HV για να ξεκινήσει το ταξίδι του, αλλάζοντας σε οδήγηση EV για να μεγιστοποιήσει την απόδοση όταν είναι απαραίτητο, για παράδειγμα, όταν εισέρχεται σε αστική περιοχή.

Στην αυτόματη λειτουργία EV / HV, το υβριδικό σύστημα θα τεθεί αυτόματα σε λειτουργία όταν απαιτείται επιπλέον ισχύς, για παράδειγμα, σε απότομη, ξαφνική επιτάχυνση, και η λειτουργία EV επανέρχεται αμέσως μετά.

Η λειτουργία φόρτισης μπαταρίας, βοηθά στην επαναφορά του επιπέδου φόρτισης της μπαταρίας όταν το επίπεδο είναι πολύ χαμηλό για τη λειτουργία EV, αντλώντας ισχύ από τον κινητήρα.

Επίσης, το διαδοχικό σύστημα shiftmatic, επιτρέπει στον οδηγό να χρησιμοποιεί τις μανέτες στο τιμόνι για να φρενάρει τον κινητήρα, προκειμένου να ανακτήσει περισσότερη ενέργεια, ενώ προς αυτή τη κατεύθυνση, πρόσθετη βοήθεια παρέχεται από το Deceleration Assist Control, το οποίο αυξάνει αυτόματα τη ροπή επιβράδυνσης του κινητήρα όταν ανιχνεύει φρενάρισμα. Ουσιαστικά, ο οδηγός είναι σαν να χρησιμοποιεί μόνο το πεντάλ του γκαζιού, ακόμα και για να φρενάρει.

Κι ακόμη, υπάρχει τρεις επιλογές λειτουργίας: NORMAL, ECO και SPORT, με πιο άμεση απόκριση του κινητήρα. Οι επιλογές αυτές είναι διαθέσιμες και στους τέσσερις υβριδικούς τρόπους λειτουργίας.

Ως προς τους θορύβους, είναι πολύ μικρότεροι από το RAV4 Hybrid, χάρη στις αλλαγές στα γρανάζια του κιβωτίου ταχυτήτων, ενώ σε ηλεκτρική λειτουργία είναι σχεδόν αθόρυβο.

Το RAV4 Plug-in ενισχύει την απόδοσή του σε όλους τους τροχούς, με το Trail Mode, ένα αυτόματο σύστημα κλειδώματος για το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης που μπορεί να εμπλέξει ο οδηγός χρησιμοποιώντας έναν διακόπτη. Αυτό εξασφαλίζει την καλύτερη δυνατή πρόσφυση σε ολισθηρές και χαλαρές επιφάνειες και μπορεί να βοηθήσει στις πιο δύσκολες συνθήκες εκτός δρόμου. Για παράδειγμα, εάν ένας τροχός χάσει την πρόσφυση, το Trail Mode θα φρενάρει τον περιστρεφόμενο τροχό και θα κατευθύνει τη ροπή κίνησης στον τροχό με την καλύτερη πρόσφυση, ενώ θα προσαρμόσει αυτόματα την απόκριση του γκαζιού και το μοτίβο αλλαγής ταχυτήτων.

Inline Image

Ως προς τις διαστάσεις, δεν διαφέρει από RAV4 Hybrid, ωστόσο μειώθηκε λίγο η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ, στα 520 λίτρα, ενώ κάτω από το δάπεδο, υπάρχει επιπλέον χώρος αποθήκευσης για το καλώδιο φόρτισης (7,5 μέτρων, τύπου 2 για σύνδεση σε οικιακή τροφοδοσία 10 Α, η οποία επιτρέπει επαναφόρτιση σε 7,5 ώρες). Η επιφάνεια φόρτωσης παραμένει επίπεδη όταν τα πίσω καθίσματα (διαιρούμενα 60:40) είναι διπλωμένα.

Η δε δυνατότητα ρυμούλκησης, είναι έως 1,5 τόνοι με φρένο.

Σχεδιαστικά, μικρές λεπτομέρειες ξεχωρίζουν το RAV4 Plug-in από το απλό υβριδικό, ενώ μέσα έχει πιο σπορ καθίσματα, με διαφορετικού χρώματος ταπετσαρίες, ανάλογα το επίπεδο εξοπλισμού.

Υπάρχει μεγάλη οθόνη αφής, υποδοχές 12V στην καμπίνα και στο πορτ-μπαγκάζ, υποδοχές Aux / USB για σύνδεση smartphone και συσκευών αναπαραγωγής μουσικής, μεσαίος καθρέπτης και με κάμερα, head-up display κ.ά. Διαθέτει και το πιο πρόσφατο σύστημα πολυμέσων Toyota, με ενσωμάτωση smartphone που χρησιμοποιεί Apple CarPlay ή Android Auto, και φωτιζόμενους διακόπτες τροφοδοσίας στα πάνελ των θυρών. Το key fob περιλαμβάνει ένα τηλεχειριστήριο για το σύστημα κλιματισμού του οχήματος, το οποίο λειτουργεί μέσω της εφαρμογής MyT.

Στον βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου, περιλαμβάνεται η σουίτα των συστημάτων ασφαλείας και υποστήριξης οδηγού, Toyota Safety Sense, με ανίχνευση οχημάτων, πεζών και ποδηλατών, ημέρα και νύχτα, φρενάροντας μόνο του (PCS). Το Dynamic Radar Cruise Control (DRCC) είναι επίσης πιο εξελιγμένο στη λειτουργία του, σε συνεργασία με το Road Sign Assist (RSA) για αυτόματη επαναφορά της ταχύτητας του οχήματος σύμφωνα με τις αλλαγές στο όριο ταχύτητας.

Ο συνδυασμός Lane Departure Alert και Lane Tracing Assist βοηθά στη διατήρηση του RAV4 στο κέντρο της λωρίδας κυκλοφορίας, παρέχοντας ηχητική ειδοποίηση ή δόνηση του τιμονιού εάν ανιχνεύει απόκλιση χωρίς τη χρήση του φλας.

Η ευκολία φόρτισης αποτελεί βασικό μέλημα για κάθε ηλεκτρικό όχημα. Το Toyota RAV4 Plug-in παρέχει ασφαλείς και αποδοτικές επιλογές που επιτρέπουν πλήρη φόρτιση της μπαταρίας σε μόλις δυόμισι ώρες.

Για τη φόρτιση, το όχημα είναι εξοπλισμένο με ενσωματωμένο γρήγορο φορτιστή που μπορεί να υποστηρίξει έως και 6,6 kW. Για βέλτιστη ταχύτητα επαναφόρτισης, η Toyota συνιστά το συνδυασμό καλωδίου Type 2 Mode 3 32 A και μονάδας wallbox. Ετσι, η επαναφόρτιση μπορεί να επιτευχθεί σε περίπου 2,5 ώρες.