Με κινητήρα βενζίνης και δύο ηλεκτρικά μοτέρ, αποδίδει έως και 360 ίππους με 520 Nm ροπής, με απίστευτες επιδόσεις.

Τον Σεπτέμβριο του 2018, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, είχα δει από την Peugeot, μια πρωτότυπη έκδοση, ενός πολύ ισχυρού και υβριδικού αυτοκινήτου. Ηταν προϊόν της αγωνιστικής ομάδας, Peugeot Sport, η οποία έχει δώσει δείγματα γραφής τόσο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (κατά το παρελθόν) WRC, στο ράλι Ντακάρ το Pikes Peak και το πρωτάθλημα WEC (Word Endurance Championship).

ADVERTISING

Το αποκορύφωμα ήταν το 308 R HYbrid το 2015, με 500hp και 720 Nm, ωστόσο, τώρα, έρχεται να παρουσιάσει το πιο ισχυρό της μοντέλο παραγωγής, βασισμένο στο πρωτότυπο του Παρισιού.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ουσιαστικά, πρόκειται για ένα plug-in hybrid μοντέλο, με κινητήρα εσωτερικής καύσης βενζίνης 1.6 lt, που αποδίδει 197 hp (147 kW) και 300 Nm ροπής. Ο κινητήρας συνεργάζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ, από ένα τοποθετημένο σε κάθε άξονα. Το μπροστινό, αποδίδει 109 hp (81.2 kW) και 320 Nm ροπής, και το πίσω 111 hp (83 kW) με 166 Nm. Ωστόσο, η συνδυαστική ισχύς, φθάνει έως και τους 360 ίππους με 520 Nm ροπής, και το αυτοκίνητο κινείται τετρακίνητα.

ADVERTISING

Όλα αυτά το καθιστούν το γρηγορότερο Peugeot, που επιταχύνει στα 0 - 100 χλμ./ώρα σε 5.2 δευτ., έχει ρεπρίζ στα 80 - 120 χλμ./ώρα σε 3 δευτ. με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Οι μετρήσεις της εταιρείας, σύμφωνα με το νέο πρωτόκολλο WLTP, είναι 46 γρ./χλμ. εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και κατανάλωση μόλις 2,03 λίτρα/100χλμ.

Οι μηχανικοί, για να πετύχουν αυτές τις επιδόσεις, παρενέβησαν στο σασί, με 3 ρυθμίσεις των αμορτισέρ (Comfort/Hybrid/Sport), χαμήλωσαν το αμάξωμα, αύξησαν κατά 24 χλστ. εμπρός, και 12 χλστ. πίσω τα μετατρόχια, τοποθέτησαν δισκόφρενα εμπρός με διάμετρο 380 χλστ. και σταθερές 4-πίστονες δαγκάνες και φόρεσαν ζάντες 20 ιντσών με ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S.

Inline Image

Ο οδηγός, μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 5 προγράμματα οδήγησης, ανάλογα την επιθυμία και τις συνθήκες:

Ηλεκτρική/electric: για 100% ηλεκτρική κίνηση εντελώς αθόρυβα, με αυτονομία 42 χιλιομέτρων, γεγονός που επιτρέπει πρόσβαση ακόμα και σε περιοχές απαγόρευσης κυκλοφορίας στο κέντρο μιας πόλης, και μπορεί να κινηθεί μόνο ηλεκτρικά με ταχύτητα έως 140 χλμ./ώρα.

Άνεση/Comfort: υβριδική κίνηση με ηπιότερες αντιδράσεις των αναρτήσεων για καλύτερη άνεση στην οδήγηση.

Υβριδική/Hybrid: πρόγραμμα που επιλέγει αυτόματα τη χρήση του κινητήρα εσωτερικής καύσεως ή των ηλεκτροκινητήρων, ανάλογα με τις συνθήκες, για βελτιστοποιημένη κατανάλωση.

Sport: μέγιστη ισχύς 360 ίππων. Με τη συγκεκριμένη επιλογή, επηρεάζεται η απόκριση του τιμονιού, σκληραίνουν τα αμορτισέρ, αλλάζει η χαρτογράφηση του πεντάλ του γκαζιού, και τα χρώματα στον ψηφιακό πίνακα των οργάνων. Επίσης, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης φροντίζει για τη μόνιμη φόρτιση με μέγιστη ισχύ, της μπαταρίας.

4WD: μέγιστο επίπεδο πρόσφυσης για οδήγηση σε ολισθηρό οδόστρωμα.

Το 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED μπορεί να φορτιστεί σε λιγότερο από 7 ώρες από στάνταρ οικιακή παροχή, σε 4 ώρες από ενισχυμένη παροχή των 16A και σε λιγότερο από 2 ώρες μέσω παροχής τύπου Wall Box των 32Α.

Παρά την ύπαρξη των ηλεκτρικών μοτέρ και της μπαταρίας, το μοντέλο διαθέτει τους ίδιους χώρους στο εσωτερικό και στο πορτμπαγκάζ (πάνω από το δάπεδο), με το αντίστοιχο συμβατικό μοντέλο.

Πέρα από τη λειτουργία του συστήματος τετρακίνησης, και για την εξασφάλιση του υψηλότερου επιπέδου ασφαλείας, το 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED εφοδιάζεται με όλα τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης που διατίθενται στη γκάμα του PEUGEOT 508: νυχτερινή όραση (nightvision), ενεργό cruise control με λειτουργία Stop & Go, προειδοποίηση εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης κλπ.

Inline Image

Κι εδώ, θα βρούμε το PEUGEOT i-Cockpit, με το τιμόνι μικρής διαμέτρου με τους τρείς όνυχες Kryptonite, τις ειδικές λεπτομέρειες της PEUGEOT SPORT ENGINEERED, και μία 100% ψηφιακή οθόνη Head Up Display. Οι γραφικές παραστάσεις και η κεντρική οθόνη υψηλής ευκρίνειας των10" έχουν προσαρμοστεί στα δεδομένα της συγκεκριμένης έκδοσης, για ακόμα περισσότερη αίσθηση μοναδικότητας.

Οι ταπετσαρίες των καθισμάτων τύπου "comfort-fit" έχουν ξεχωριστή αισθητική χάρη στη μίξη δέρματος, 3D ύφανσης και Alcantara.

Σχεδιαστικά, ξεχωρίζει από την εντυπωσιακή μάσκα, τον προφυλακτήρα, τις εισαγωγές και μονόγραμμα Kryptonite, τα ειδικά διακοσμητικά στοιχεία στο πλάι, τις απολήξεις της εξάτμισης με ηλεκτροστατική βαφή, τον μαύρο διαχύτη και βέβαια τις ζάντες.

Θα προσφέρεται σε sedan και station wagon αμάξωμα. Οι παραγγελίες ξεκινούν από τα μέσα Οκτωβρίου του 2020.