ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Tο πρώτο ηλιακό ηλεκτρικό αυτοκίνητο μεγάλης εμβέλειας στον κόσμο

Tο πρώτο ηλιακό ηλεκτρικό αυτοκίνητο μεγάλης εμβέλειας στον κόσμο
LIGHTYEAR

Συνεργασία της Bridgestone με ελαστικά Turanza Eco, ειδικά σχεδιασμένα για το Lightyear One.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πληθαίνουν, σιγά σιγά στην αγορά, ωστόσο τα ηλιακά – ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραγωγής, είναι σχεδόν ανύπαρκτα.

Στη Γερμανία, έχω οδηγήσει το Sion, της γερμανικής Sono Motors και εντυπωσιάστηκα με την τεχνολογία.

Στις ΗΠΑ, και συγκεκριμένα στην Καλιφόρνια, η Aptera Motors ετοιμάζεται να λανσάρει ένα ηλιακό – ηλεκτρικό, αρκετά φουτουριστικό σε σχεδίαση, με τιμή 25.900 δολάρια, ενώ η ευρωπαϊκή Lightyear, με έδρα την Ολλανδία, ρίχνει στην αγορά (όχι μόνο της Ευρώπης), εντός του 2021, το Lightyear One, το πρώτο ηλιακό, ηλεκτρικό όχημα μεγάλης εμβέλειας στον κόσμο.

Μάλιστα, συνεργάστηκε με την Bridgestone, η οποία διαθέτει 90 χρόνια εμπειρίας σε προηγμένες λύσεις και στη βιώσιμη κινητικότητα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόσφατη έρευνα από τη Bridgestone, έδειξε ότι σχεδόν το 50% των Ευρωπαίων οδηγών σκέφτονται να αποκτήσουν ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, ωστόσο το 37 % εξ αυτών, παραμένει ακόμα σκεπτικό λόγω της ανησυχίας, που υπάρχει σχετικά με την απόδοση και την περιορισμένη εμβέλεια.

Tο πρώτο ηλιακό ηλεκτρικό αυτοκίνητο μεγάλης εμβέλειας στον κόσμο
LIGHTYEAR

Το Lightyear One αντιμετωπίζει αυτές τις ανησυχίες άμεσα, προσφέροντας μια άνευ προηγουμένου αυτονομία 725 χιλιομέτρων, ενώ είναι έως και τρεις φορές περισσότερο αποδοτικό, ενεργειακά, σε σχέση με τα εναλλακτικά ηλεκτρικά οχήματα που κυκλοφορούν σήμερα στην αγορά. Το όχημα φορτίζεται απευθείας από τον ήλιο μέσω μιας μεγάλης ηλιακής οροφής, ελαχιστοποιώντας τις εκπομπές CO2 και τις ανάγκες φόρτισης από τον χρήστη, ενώ μεγιστοποιείται η απόδοση.

Το Lightyear One είναι ένα πενταθέσιο αυτοκίνητο, με διαστάσεις 5,057 μ. μήκος, 1,898 μ. πλάτος και 1,426 μ. ύψος, έχοντας τεράστιο χώρο αποσκευών (780 λίτρα όγκου). Είναι τετρακίνητο, με ανεξάρτητη μετάδοση σε κάθε τροχό, με μεγάλη ροπή.

Καταναλώνει ενέργεια 83 Wh/χλμ., με την αυτονομία να φθάνει στα 725 χλμ. Επιταχύνει στα 0 - 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 10 δευτ.

Tο πρώτο ηλιακό ηλεκτρικό αυτοκίνητο μεγάλης εμβέλειας στον κόσμο
LIGHTYEAR

Ενδιαφέροντες είναι οι τρόποι φόρτισης και η αυτονομία που παίρνει, σε μια ώρα. Όταν φορτίζεται από τον ήλιο, μπορεί να διανύσει 12 χλμ. Από φορτιστή 3.7 kW στα 230v, έχει αυτονομία για 35 χλμ., από δημόσιο φορτιστή 22 kW φθάνει σε αυτονομία τα 209 χλμ. και από ταχυφορτιστή 60 kW, παίρνει αυτονομία 570 χλμ. Οσον αφορά τον εξοπλισμό, μεταξύ άλλων, φέρει άνοιγμα θυρών χωρίς κλειδί, συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto και σύστημα πρόσδεσης παιδικών καθισμάτων Isofix στα πίσω καθίσματα.

Η εταιρεία ανακοίνωσε παραγωγή 948 μονάδων της έκδοσης Exclusive Edition, με τιμή 150.000 ευρώ προ φόρων.

Για να επιτύχει, λοιπόν, τέτοιες απίστευτες επιδόσεις, η Lightyear εξώθησε τα όρια της τρέχουσας τεχνολογίας, σχεδιάζοντας ένα όχημα που διαθέτει τον καλύτερο αεροδυναμικό συντελεστή από οποιοδήποτε αυτοκίνητο παραγωγής μέχρι σήμερα, με σημαντικά οφέλη σε πολλούς διαφορετικούς τομείς του σχεδιασμού του οχήματος. Για να υποστηρίξει αυτή τη μοναδική απόδοση και να βελτιώσει περαιτέρω την απόδοση, η Lightyear αναζήτησε ένα ελαστικό που θα προσέφερε πολύ χαμηλή αντίσταση κύλισης και μείωση βάρους, προκειμένου να διατηρήσει τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας, να μεγιστοποιήσει την εμβέλεια του οχήματος και να μειώσει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

Tο πρώτο ηλιακό ηλεκτρικό αυτοκίνητο μεγάλης εμβέλειας στον κόσμο
LIGHTYEAR

Η Bridgestone ανέπτυξε, λοιπόν, ειδικά σχεδιασμένα ελαστικά Turanza Eco για το Lightyear One, συνδυάζοντας για πρώτη φορά τις επαναστατικές τεχνολογίες χαμηλού βάρους ENLITEN και ologic. Οι τεχνολογίες μειώνουν το βάρος μέσω της χρήσης λιγότερων πρώτων υλών καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας κατασκευής, ενώ μειώνουν την αντίσταση κύλισης μέσω του καινοτόμου πέλματος, των μεγαλύτερων διαμέτρων, των υψηλών πιέσεων αέρα και του λεπτού σχεδιασμού.

Η πολύ χαμηλή αντίσταση κύλισης των ελαστικών, σημαίνει επίσης ότι το Lightyear One μπορεί να επωφεληθεί από μια ελαφρύτερη μπαταρία. Ως αποτέλεσμα, τα ελαστικά Turanza Eco έχουν σχεδιαστεί για να ενισχύουν την εμβέλεια, σε σύγκριση με τα εξειδικευμένα για ηλεκτρικά οχήματα, εναλλακτικά ελαστικά Bridgestone, που ισοδυναμούν με μείωση βάρους άνω των 90 κιλών. Παράλληλα, στα νέα ελαστικά του Lightyear One, η κατανομή του πυριτίου του ελαστικού έχει βελτιωθεί εφαρμόζοντας μια νέα τεχνολογία ανάμιξης, με συνολική μείωση 3,6 κιλών (περίπου 10%) του βάρους του ελαστικού ανά όχημα, χωρίς κανένα συμβιβασμό σχετικά στη χιλιομετρική φθορά και την πρόσφυση.

Μάλιστα, για πρώτη φορά, τα ελαστικά Turanza Eco θα φέρουν τη νέα σήμανση Bridgestone EV στα πλαϊνά τοιχώματα. Η σήμανση Bridgestone EV εφαρμόζεται σε ελαστικά που είναι ειδικά κατασκευασμένα για ηλεκτρικά οχήματα και υποδεικνύει ότι τα ελαστικά υποβλήθηκαν σε αυστηρή διαδικασία δοκιμών και ελέγχου για να λάβουν έγκριση από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων.

Τα θεμέλια για το Lightyear One τέθηκαν κατά τη διάρκεια του Bridgestone World Solar Challenge, ενός αγώνα 3.000 χιλιομέτρων στο Australian Outback, που προωθεί τα όρια της τεχνολογικής καινοτομίας και της κινητικότητας με ηλιακή ενέργεια. Με αυτό κατά νου, η Bridgestone συνεργάζεται με το Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Αϊντχόβεν και τους ανθρώπους που βρίσκονται πίσω από τη Lightyear εδώ και οκτώ χρόνια. Η ηλιακή ομάδα του Αϊντχόβεν, εκεί όπου γεννήθηκε η Lightyear, κέρδισε το Cruiser Cup του Bridgestone World Solar Challenge τέσσερις συνεχόμενες φορές, από το 2016-2019.

Photo Credits: Lightyear

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ