ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Απίστευτο ενδιαφέρον στο πρωτάθλημα ηλεκτρικών μονοθεσίων

Απίστευτο ενδιαφέρον στο πρωτάθλημα ηλεκτρικών μονοθεσίων
MOTORSPORT IMAGES TEL: +44(0)20 8267 3000 EMAIL: [email protected]

To Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ηλεκτρικών μονοθεσίων εξελίσσεται με εντυπωσιακό τρόπο, με την έκτη σεζόν που ξεκίνησε στη Σαουδική Αραβία και συνεχίστηκε στο Σαντιάγκο της Χιλής.

Με εντυπωσιακό τρόπο εξελίσσεται το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ηλεκτρικών μονοθεσίων – Formula E, του οποίου η 6η σεζόν ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2019 με τον διπλό αγώνα στη Σαουδική Αραβία και συνεχίστηκε το Σάββατο 18 Ιανουαρίου 2020 στο Σαντιάγκο της Χιλής.

Στο θεσμό, συμμετέχουν οι: Audi, BMW, Porsche, Mercedes, DS, Jaguar και Nissan, ενώ υπάρχει ενδιαφέρον και για άλλους κατασκευαστές, μελλοντικά.

Στο Σαντιάγκο, σε έναν συναρπαστικό αγώνα 45 λεπτών συν ένα γύρο, σύμφωνα με τους κανονισμούς του πρωταθλήματος, ο Max Guenther της BMW i Andretti Motorsport, πήρε την παρθενική του νίκη, έπειτα από μια σκληρή μάχη με τον Antonio Felix da Costa της DS Techeetah. Τρίτος τερμάτισε ο Mitch Evans της Panasonic Jaguar Racing, ο οποίος είχε και την Super Pole στον αγώνα.

Απίστευτο ενδιαφέρον στο πρωτάθλημα ηλεκτρικών μονοθεσίων

Με την εκκίνηση, που πραγματοποιείται χωρίς γύρο προθέρμανσης, όπως στην Formula 1 (απλά τα μονοθέσια βρίσκονται λίγο πιο πίσω στο γκριντ και οι οδηγοί τα πηγαίνουν στη θέση τους λίγο πριν σβήσουν τα φώτα και δοθεί η εκκίνηση), ο Mitch Evans τέθηκε επικεφαλής, ακολουθούμενος από τον Pascal Wehrlein της Mahindra Racing, ο οποίος πέρασε το Max Guenther.

Ο Alexander Sims, που ήταν επικεφαλής του πρωταθλήματος, ύστερα από πρόβλημα στην μπαταρία έχασε χρόνο, ενώ λίγο αργότερα ο Oliver Rowland της Nissan e.dams ήρθε σε επαφή με τον Sam Bird της Envision Virgin Racing, καταστρέφοντας την εμπρός πτέρυγα, ενώ ο Bird περιστρέφεται έπεσε στην 19η θέση.

Αξιοποιώντας την επιπλέον ισχύ των 35 kW που παρέχει το ATTACK MODE, πατώντας τον διακόπτη ο Max Guenther, που εν τω μεταξύ είχε χάσει θέσεις, πέρασε τον Edoardo Mortara της Rokit Venturi Racing, ενώ ο ομόσταβλός του Felipe Massa, όντας στην πέμπτη θέση, στην προσπάθεια να περάσει χτύπησε στον τοίχο και έπεσε 7ος.

Στα 25 λεπτά πριν τον τερματισμό, ο Evans ήταν επικεφαλής με τον Guenther δεύτερο και τον Wehrlein τρίτο. Πάλι με ATTACK MODE, ο Guenther προσπάθησε ανεπιτυχώς να περάσει. Λίγο αργότερα ο Evans αντιμετώπισε πρόβλημα στα ηλεκτρονικά, με αποτέλεσμα να περάσει πρώτος ο Guenther, ο οποίος πιέστηκε πολύ από τον Da Costa που τον πέρασε.

Με λιγότερο από ένα λεπτό, για το φινάλε, ο Guenther επέστρεψε στην επίθεση και με το ίδιο επίπεδο ενέργειας, πέρασε κερδίζοντας τον πρώτο του αγώνα.

Απίστευτο ενδιαφέρον στο πρωτάθλημα ηλεκτρικών μονοθεσίων

Πρωτάθλημα Formula E – Αγώνες και κανονισμοί

Στην 6η της σεζόν, με 14 αγώνες, η Formula E έχει τους περισσότερους από ποτέ στην ιστορία της. Με εξαίρεση δύο πόλεων (Πόλη του Μεξικού και Μαρακές), οι αγώνες θα πραγματοποιηθούν αποκλειστικά σε προσωρινές πίστες στις καρδιές των πόλεων. Όπως και πέρυσι, η σεζόν ξεκίνησε στο Diriyah, προάστιο του Ριάντ, πρωτεύουσας της Σαουδικής Αραβίας. Είχαμε το Σαββατοκύριακο το Σαντιάγο της Χιλής και ακολουθούν η Πόλη του Μεξικού, το Μαρακές στο Μαρόκο, η Σάνια στην Κίνα, η Ρώμη, το Παρίσι, η Τζακάρτα στην Ινδονησία και η Σεούλ (με τις δύο τελευταίες για πρώτη φορά στο καλεντάρι και τον αγώνα στη Νότια Κορέα εν μέρει στο Ολυμπιακό Στάδιο), το Βερολίνο, η Νέα Υόρκη (στο Μπρούκλιν!) και τέλος το Λονδίνο, τον Ιούλιο, με ένα διπλό αγώνα.

Το πρωτάθλημα έχει συγκεκριμένο, σφιχτό προϋπολογισμό, χωρίς περιττά έξοδα. Όλες οι ομάδες χρησιμοποιούν κοινό πλαίσιο (σασί), μπαταρία, ελαστικά και φρένα, ενώ μόνο το κινητήριο σύστημα - που αποτελείται από τον κινητήρα, τη μετάδοση, τα τμήματα της ανάρτησης και το σχετικό λογισμικό, παραμένουν στη διάθεση των μηχανικών της κάθε ομάδας, ώστε να διαφοροποιηθούν μεταξύ τους. Αυτό το πλαίσιο κανονισμών είναι δεσμευτικό για τα επόμενα χρόνια και ως εκ τούτου παρέχει σε όλους την απαραίτητη επιχειρησιακή ασφάλεια.

Χρονοδιάγραμμα του αγωνιστικού Σαββατοκύριακου

Shakedown: (μία ημέρα πριν τον αγώνα), 15΄ διάρκεια, 3 γύροι/οδηγό, 110 kW

ισχύος στο μονοθέσιο.

Πρώτο σκέλος ελεύθερων δοκιμών: 45΄ διάρκεια, 250 kW ισχύος στο μονοθέσιο.

Δεύτερο σκέλος ελεύθερων δοκιμών: 30΄ διάρκεια, 250 kW ισχύος στο μονοθέσιο.

Χρονομετρημένα δοκιμαστικά: σε 4 groups διάρκειας 6΄ το καθένα, ένας

χρονομετρημένος γύρος με 250 kW ισχύος στο μονοθέσιο.

Super Pole: ένας γύρος στον οποίο συμμετέχουν οι 6 ταχύτεροι οδηγοί, με 250 kW

στο μονοθέσιο.

Αγώνας: διάρκειας 45 λεπτά συν ένας επιπλέον γύρος, 200 kW ισχύος στο μονοθέσιο

Οι διπλοί αγώνες διεξάγονται ένας ανά ημέρα, με κάθε αγώνα να αντιμετωπίζεται ως

αυτόνομο E-Prix

Χρονομετρημένα δοκιμαστικά και Super Pole

Οι 24 οδηγοί χωρίζονται σε 4 groups σύμφωνα με την τρέχουσα κατάταξη στο πρωτάθλημα. Οι έξι πρώτοι στο πρωτάθλημα αποτελούν την πρώτη ομάδα. Κάθε ομάδα έχει 6΄ για να επιτύχει τους καλύτερους δυνατούς χρόνους. Μετά από την έξοδο από τα pits και έναν ή δύο γύρους προθέρμανσης με ισχύ 200 kW, ένας μόνο «flying» γύρος μπορεί να οδηγηθεί με πλήρη ισχύ 250 kW. Οι έξι ταχύτεροι, ανεξάρτητα από την ομάδα που προέρχονται, συμμετέχουν στη Super Pole, όπου κάθε οδηγός κάνει και πάλι έναν αγωνιστικό γύρο σε πλήρη ισχύ (250 kW). Ο νικητής της Super Pole, εξασφαλίζει τρεις επιπλέον βαθμούς. Οι θέσεις στη σειρά εκκίνησης κρίνονται από τους χρόνους στη Super Pole (θέσεις 1-6) και τους χρόνους της αρχικής φάσης των τεσσάρων groups (θέσεις 7-24).

E-Prix

Ο αγώνας - το E-Prix - ξεκινά χωρίς γύρο προθέρμανσης. Τα μονοθέσια βρίσκονται λίγα μέτρα πίσω από τις πραγματικές θέσεις εκκίνησης, πριν οι πιλότοι τα οδηγήσουν στο grid, δευτερόλεπτα πριν σβήσουν τα φώτα. Ο αγώνας διαρκεί 45΄συν ένα γύρο. Η μέγιστη ισχύς στον αγώνα είναι 200 kW.

Ποσότητα ενέργειας

Κάθε οδηγός διαθέτει 52 kWh ενέργειας για τον αγώνα. Μία kWh αυτής της ενέργειας αφαιρείται ανά λεπτό παρουσίας αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα ή για ένα πλήρη γύρο υπό κίτρινη σημαία.

Attack Mode

Από την προηγούμενη, 5η σεζόν παρουσιάστηκε η λεγόμενη «ζώνη ενεργοποίησης», με το μονοθέσιο να λειτουργεί σε «Attack Mode». Όταν ένας οδηγός βρίσκεται σε αυτή τη ζώνη της πίστας, η ισχύς του μονοθεσίου ανεβαίνει βραχυπρόθεσμα στα 235 kW. Ο αριθμός των ζωνών και η διάρκειά τους καθορίζονται ξεχωριστά για κάθε αγώνα και ανακοινώνονται από την FIA πριν ξεκινήσει ο αγώνας. To Attack Mode δεν ενεργοποιείται όταν υπάρχει αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα ή τα μονοθέσια κινούνται σε καθεστώς κίτρινης σημαίας.

FanBoost

Οι οπαδοί της Formula Ε έχουν την ευκαιρία να υποστηρίξουν τους αγαπημένους τους οδηγούς, με ένα πλεονέκτημα στον αγώνα. Για να το πράξουν, μπορούν να αρχίσουν να ψηφίζουν τη Δευτέρα, πριν από τον αγώνα και μέχρι και 15 λεπτά πριν την εκκίνηση μέσω του Twitter, της επίσημης ιστοσελίδας Formula E (fanboost.fiaformulae.com) ή της εφαρμογής Formula E. Οι πέντε οδηγοί με τις περισσότερες ψήφους επιβραβεύονται με το λεγόμενο FanBoost, το οποίο μπορεί να ενεργοποιηθεί από το 22ο λεπτό του αγώνα και προσφέρει βραχυπρόθεσμη αύξηση ισχύος στα 250 kW.

Βαθμολόγηση

Οι δέκα πρώτοι πιλότοι σε κάθε αγώνα κερδίζουν βαθμούς σύμφωνα με το επίσημο σύστημα FIA, ανάλογο με τη Formula 1 και το DTM, ενώ τρεις πρόσθετοι βαθμοί απονέμονται στο νικητή της Super Pole, ενώ ο οδηγός με τον ταχύτερο γύρο στον αγώνα λαμβάνει ένα επιπλέον βαθμό, εφόσον έχει τελειώσει στην πρώτη δεκάδα και δεν χρησιμοποίησε το FanBoost στον ταχύτερο γύρο του. O πιλότος με τον ταχύτερο χρόνο από τα 4 groups προκριματικών, πριν διεξαχθεί η Super Pole, κερδίζει έναν επιπλέον βαθμό.

Χρόνοι φόρτισης

Η φόρτιση του μονοθεσίου απαγορεύεται τόσο κατά τη διάρκεια των χρονομετρημένων δοκιμαστικών όσο και κατά τη διάρκεια του αγώνα, καθώς και σε όλη τη διάρκεια του “Parc Fermé” και του τεχνικού ελέγχου. Οι ομάδες μπορούν να φορτίζουν τα μονοθέσια στα ενδιάμεσα διαστήματα και κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών.

e-License

Προκειμένου να αποκτήσουν την απαραίτητη «λισάνς» και να συμμετάσχουν στο πρωτάθλημα FIA Formula E, οι οδηγοί – εκτός της αγωνιστικής εμπειρίας – πρέπει να ολοκληρώσουν ειδική εκπαίδευση της FIA με επίκεντρο την ηλεκτρική ασφάλεια, ειδικά χαρακτηριστικά του πλήρως ηλεκτρικού μονοθέσιου, καθώς και τις τεχνικές και αθλητικές προδιαγραφές της Formula Ε.

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ