ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Έξαρση παραεμπορίου και λαθρεμπορίου στο υγραέριο κίνησης

Έξαρση παραεμπορίου και λαθρεμπορίου στο υγραέριο κίνησης

Υπάρχει πτώση στην κατανάλωση βενζίνης και μια μικρή αύξηση στην κατανάλωση πετρελαίου κίνησης, ακριβώς επειδή έχει αλλάξει και το μίγμα πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων, με τα περισσότερα να είναι πετρελαιοκίνητα.

Με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, υπάρχει πτώση στην κατανάλωση βενζίνης και μια μικρή αύξηση στην κατανάλωση πετρελαίου κίνησης, ακριβώς επειδή έχει αλλάξει και το μίγμα πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων, με τα περισσότερα να είναι πετρελαιοκίνητα, μολονότι αρχίζει να ισορροπεί η κατάσταση στην αγορά.

Τόσο στη βενζίνη, όσο και στο πετρέλαιο, από χρόνια παρατηρείται παραεμπόριο και λαθρεμπόριο, ωστόσο επειδή τα τελευταία χρόνια η τάση προς την υγραεριοκίνηση είναι αυξημένη, εμφανίστηκε έντονα το φαινόμενο της λαθρεμπορίας και στο υγραέριο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος (ΣΕΕΠΕ), οι πιθανές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται, είναι: η παράνομη εμφιάλωση σε πρατήρια υγραεριοκίνησης, η παράνομη εμφιάλωση σε παράνομα (ή/και νόμιμα) εμφιαλωτήρια υγραερίου και η παράνομη διακίνηση βιομηχανικού υγραερίου με χαμηλό Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (60€/ΜΤ), το οποίο διοχετεύεται παράνομα στα πρατήρια, αντί για autogas (με υψηλό ΕΦΚ 430€/ΜΤ).

Με στόχο να καταπολεμηθεί και αυτή η μορφή λαθρεμπορίου, ο ΣΕΕΠΕ προτείνει να καθιερωθεί η τοποθέτηση στα πρατήρια φορολογικών μηχανισμών συνδεδεμένων με τις αντλίες υγραερίου, να ενταθεί η διενέργεια ελέγχων σε όλα τα εμφιαλωτήρια, να καθιερωθεί η διενέργεια ελέγχων στη διακίνηση βιομηχανικού υγραερίου και στα πρατήρια autogas, να καθιερωθεί η διενέργεια ελέγχων σε τελικούς καταναλωτές χύμα υγραερίου (Βιομηχανίες / Βιοτεχνίες / Επαγγελματίες, κλπ.). και να καθιερωθεί η διενέργεια ελέγχων και επικαιροποίησης των φακέλων των Εταιριών κατόχων αδειών κατηγορίας “Γ”.

Πάντως, προς την καταπολέμηση της παραβατικότητας, του λαθρεμπορίου, της νοθείας και των «πειραγμένων αντλιών», το τελευταίο διάστημα με τη δραστηριοποίηση της ΑΑΔΕ έχουν γίνει πολύ σημαντικά βήματα προόδου, αλλά συνεχίζουν να υπάρχουν εκκρεμότητες που επιτρέπουν σε επιτήδειους να συνεχίζουν ανεμπόδιστα την παραβατικότητα. Ο ΣΕΕΠΕ, θεωρεί ότι είναι επιτακτική ανάγκη να ολοκληρωθεί η εφαρμογή όλων των μέτρων που έχουν ψηφισθεί ή έχουν εξαγγελθεί - αλλά δεν έχουν υλοποιηθεί ακόμα - και παράλληλα να ενισχυθούν κατάλληλα οι αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες, ώστε να προχωρήσουν σε ουσιαστικούς ελέγχους της αγοράς.

Πέραν τούτου, υπάρχουν τεχνικές και λειτουργικές εκκρεμότητες που πρέπει να ρυθμιστούν. Το σημαντικότερο είναι η αποτελεσματική εφαρμογή της λειτουργίας των συστημάτων εισροών – εκροών που ενώ έχουν πληρώσει οι πρατηριούχοι περίπου 15.000 ευρώ έκαστος για την τοποθέτηση των συστημάτων, έλεγχοι δεν γίνονται από το κράτος. Κατά συνέπεια, το σύστημα δεν λειτουργεί.

Επίσης, εκκρεμεί η έκδοση ΚΥΑ για τον καθορισμό των προδιαγραφών, της διαδικασίας και των λεπτομερειών για την εγκατάσταση συστήματος GPS σε βυτιοφόρα και η διαδικασία αποστολής δεδομένων στην Γ.Γ.Π.Σ. Αυτό είναι μείζον θέμα ως προς την πάταξη του λαθρεμπορίου. Καταλήγοντας, πλημμελείς είναι και οι έλεγχοι στα πρατήρια, για την καταπολέμηση των παράνομων παρεμβάσεων στις αντλίες, της λαθρεμπορίας και της νόθευσης καυσίμων με χημικά και άλλες ουσίες.

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ