Για το BMW Group, η επιθυμία για υδρογονοκίνητα αυτοκίνητα, ξεκίνησε το 2013, με τη συνεργασία που ανέπτυξε με την Toyota, ενώ με το BMW I Hydrogen NEXT, δίνει τη δική του προσέγγιση στο θέμα.

Εδώ και τουλάχιστον 15 χρόνια έχουν ξεκινήσει μελέτες και δοκιμές για τα λεγόμενα οχήματα κυψελών καυσίμου, που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το υδρογόνο. Εκτοτε, τα βήματα ήταν δειλά. Η Opel παρουσίασε το δικό της μοντέλο που κυκλοφόρησε πειραματικά στη Γερμανία, ωστόσο η Toyota ήταν αυτή που με το Mirai, έκανε το επόμενο βήμα στην Αμερική και την Ιαπωνία.

ADVERTISING

Για το BMW Group, η επιθυμία για υδρογονοκίνητα αυτοκίνητα, ξεκίνησε το 2013, με τη συνεργασία που ανέπτυξε με την Toyota, ενώ με το BMW I Hydrogen NEXT, δίνει τη δική του προσέγγιση στο θέμα.

Μάλιστα, η τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου μπορεί να γίνει ουσιαστικά ο τέταρτος πυλώνας στη γκάμα κινητήριων συνόλων της εταιρείας, μακροπρόθεσμα. Ωστόσο, θα περάσει κάποιο εύλογο διάστημα έως ότου η εταιρεία να είναι σε θέση να προσφέρει στους πελάτες της ένα αυτοκίνητο παραγωγής με τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου. Αυτό οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι δεν υπάρχει ακόμα το κατάλληλο πλαίσιο συνθηκών. Κατά την άποψη της γερμανικής εταιρείας, το υδρογόνο ως φορέας ενέργειας πρέπει πρώτα να παράγεται σε επαρκείς ποσότητες, σε ανταγωνιστική τιμή, με χρήση πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας. Στη συνέχεια, το υδρογόνο θα χρησιμοποιείται πρωτίστως σε εφαρμογές που δεν μπορούν να εξηλεκτριστούν άμεσα, όπως τα βαρέως τύπου μέσα μεταφοράς μεγάλων αποστάσεων.

Επίσης, λείπει και η απαιτούμενη υποδομή, όπως ένα εκτεταμένο, πανευρωπαϊκό δίκτυο σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου. Πάντως, μέχρι να συμβεί αυτό, συνολικά 25 μοντέλα προγραμματίζει η εταιρεία να λανσάρει μέχρι το 2023, μεταξύ των οποίων τουλάχιστον 10 με πλήρως ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.

ADVERTISING

Inline Image

Τώρα, το σύστημα κυψελών καυσίμου για το σύστημα κίνησης του BMW i Hydrogen NEXT παράγει ηλεκτρική ενέργεια μέχρι 125 kW (170 hp ) από τη χημική αντίδραση μεταξύ υδρογόνου και οξυγόνου από τον ατμοσφαιρικό αέρα. Αυτό σημαίνει ότι το μόνο που εκπέμπει το αυτοκίνητο είναι οι υδρατμοί. Ο ηλεκτρικός μετατροπέας που βρίσκεται κάτω από την κυψέλη καυσίμου, προσαρμόζει το επίπεδο τάσης στο αντίστοιχο του ηλεκτροκινητήρα και της μπαταρίας υψηλής ισχύος, που τροφοδοτείται από την ενέργεια της αναγεννητικής πέδησης και των κυψελών καυσίμου. Το όχημα, περιλαμβάνει, επίσης, δύο ρεζερβουάρ 700 bar που μαζί χωρούν 6 κιλά υδρογόνου. Αυτό εγγυάται μία μεγάλη αυτονομία ανεξάρτητα από τις καιρικές συνθήκες και ο ανεφοδιασμός διαρκεί μόνο τρία έως τέσσερα λεπτά.

Εξάλλου, η πέμπτη γενιά της μονάδας eDrive, που θα κάνει ντεμπούτο στο BMW iX3, είναι επίσης πλήρως ενσωματωμένη στο BMW i Hydrogen NEXT. Η μπαταρία υψηλής ισχύος, που τοποθετείται πάνω από τον ηλεκτροκινητήρα παρέχει πρόσθετη ισχύ στις προσπεράσεις ή κατά την επιτάχυνση. Με συνολική ισχύ 275 kW (374 hp ), το σύστημα υποστηρίζει τις δυναμικές επιδόσεις για τις οποίες φημίζεται η BMW. Αυτό το σύστημα ηλεκτροκίνησης, με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, θα δοκιμαστεί σε περιορισμένη κλίμακα σε ένα project βασισμένο στην τρέχουσα BMW X 5, που το BMW Group σκοπεύει να παρουσιάσει το 2022. Μία έκδοση παραγωγής με τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου, θα κυκλοφορήσει στην αγορά από το BMW Group το νωρίτερο το δεύτερο μισό της δεκαετίας που διανύουμε, ανάλογα με τις συνθήκες και τις απαιτήσεις της παγκόσμιας αγοράς.

Ως προς τη συνεργασία με την Toyota, οι κυψέλες καυσίμου που θα χρησιμοποιηθούν στο BMW i Hydrogen NEXT, είναι προϊόν συνεργασίας με την Toyota, ενώ οι δύο εταιρείες είναι και ιδρυτικά μέλη του Συμβουλίου Υδρογόνου (Hydrogen Council). Παράλληλα, το BMW Group συμμετέχει στο ερευνητικό project BRYSON (γερμανικό ακρωνύμιο για ρεζερβουάρ αποθήκευσης υδρογόνου με περιορισμένες απαιτήσεις χώρου και βελτιστοποιημένη πρακτικότητα), που στοχεύει στην ανάπτυξη ρεζερβουάρ με επίπεδη σχεδίαση, ώστε να μειώσει το κόστος παραγωγής του ρεζερβουάρ υδρογόνου για οχήματα κυψελών καυσίμου και να μπορούν να ανταγωνιστούν αποτελεσματικά τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία…

www.driveandtravel.gr