ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η Seat δίνει 5 απαντήσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η Seat δίνει 5 απαντήσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
DINGO PHOTO

Δεδομένου ότι μέχρι το 2030, οι πωλήσεις αυτοκινήτων μηδενικών ή χαμηλών εκπομπών, πρέπει να ανέλθουν στο 40% του συνόλου, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τα περιθώρια για τους κατασκευαστές οχημάτων στενεύουν.

Κι είναι αλήθεια, ότι τα εργοστάσια προσπαθούν να ανταποκριθούν σε αυτές τις απαιτήσεις, παρουσιάζοντας ήδη αρκετά μοντέλα με ήπια υβριδική τεχνολογία, με plug-in hybrid που φορτίζονται από πρίζα και βέβαια αμιγώς ηλεκτρικά.

Από την πλευρά της η SEAT, πρόκειται να ξεκινήσει 6 νέα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα στις αρχές του 2021. Ωστόσο, ποια είναι η διαφορά μεταξύ ενός υβριδικού και ενός plug-in υβριδικού μοντέλου; Ποια είναι η αυτονομία τους; Πού μπορείτε να τα επαναφορτίσετε; Αυτά είναι κάποια καίρια ερωτήματα, τα οποία ζητούν απαντήσεις.

Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, είναι το μελλοντικό αστέρι του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Στην πραγματικότητα, κατά τους πρώτους έξι μήνες του τρέχοντος έτους, οι διεθνείς πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 58%. Κι ιδού τα βασικά ερωτήματα που δημιουργούνται, στα οποία απαντούν οι μηχανικοί της SEAT:

Τι είδους ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα υπάρχουν;

Υπάρχουν τρία είδη οχημάτων που λειτουργούν με ηλεκτρισμό σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό. Πρώτον, το υβριδικό με διπλό κινητήρα, εσωτερικής καύσης και ηλεκτρικό μοτέρ, όπου η μπαταρία επαναφορτίζεται όταν το όχημα μειώνει την ταχύτητα (φρενάρισμα). Δεύτερον, το plug-in υβριδικό, όπου η μπαταρία μπορεί επίσης να φορτιστεί απευθείας συνδέοντάς την στην πρίζα.

Τέλος, το 100% ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με αποκλειστικά ηλεκτρικό κινητήρα και επαναφορτιζόμενη μπαταρία από πρίζα. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι πωλήσεις αυτοκινήτων μηδενικών ή χαμηλών εκπομπών από το 2030, εκείνων που εκπέμπουν λιγότερα από 50 γρ./χλμ. CO2, πρέπει να ανέρχονται στο 40% του συνόλου. Για το 2025 ο στόχος είναι 20%.

Πού μπορείτε να τα επαναφορτίσετε;

Τα σημεία επαναφόρτισης είναι δημόσια ή ιδιωτικά. Οποιοσδήποτε χρήστης μπορεί να έχει έναν σταθμό φόρτισης εγκατεστημένο στο προσωπικό του ή κοινόχρηστο γκαράζ, εφόσον εκτελείται από εξουσιοδοτημένο επαγγελματία και πληροί όλες τις νομικές απαιτήσεις.

Στην πραγματικότητα, εκτιμάται ότι το 70% των επαναφορτίσεων πραγματοποιείται στο σπίτι και στην εργασία. Σε κάθε περίπτωση, αν χρειαστεί να επαναφορτίσετε το αυτοκίνητο στον δρόμο, το δίκτυο τροφοδοσίας αυξάνεται καθημερινά. Σήμερα, υπάρχουν περίπου 100.000 σταθμοί φόρτισης στην Ε.Ε. και μέχρι το 2025 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένει ότι ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί 20 φορές, έως και 2 εκατομμύρια σταθμούς. Στην Ελλάδα, οι δημόσιοι σταθμοί είναι λίγοι, όμως αυξάνονται.

Επίσης, ο χρόνος επαναφόρτισης μειώνεται σταδιακά. Για παράδειγμα, το νέο SEAT el-Born θα χρειαστεί 47 λεπτά φόρτισης για αυτονομία διαδρομής 420 χιλιομέτρων, ενώ σε πολύ γρήγορα σημεία φόρτισης, η μπαταρία θα γεμίζει πλήρως σε μόλις 10 λεπτά. Για να διευκολυνθούν οι μακρινές μετακινήσεις, η Ευρώπη, την επόμενη χρονιά, θα έχει δίκτυο 400 γρήγορων σταθμών επαναφόρτισης (350 kW) που θα τοποθετούνται κάθε 120 χιλιόμετρα.

Η Seat δίνει 5 απαντήσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Πόσο καιρό είναι το μέσο εύρος αυτονομίας;

Οι μπαταρίες παρέχουν εύρος αυτονομίας κίνησης από 200 έως και 400 χιλιόμετρα. Με το SEAT el-Born, η εμβέλεια θα είναι μέχρι 420 χιλιόμετρα χωρίς επαναφόρτιση. Η εμβέλεια, θα εξαρτηθεί από τον τρόπο χρήσης του αυτοκινήτου. Τα ηλεκτρικά οχήματα καταναλώνουν λιγότερη ενέργεια στην κίνηση στην πόλη, με τις χαμηλές ταχύτητες και μεγαλύτερη ενέργεια στον αυτοκινητόδρομο με τις υψηλότερες ταχύτητες.

Πάντως, αυτή τη στιγμή για να καλυφθούν οι ανάγκες όλων των χρηστών, τα plug-in υβριδικά που διαθέτουν και κινητήρα εσωτερικής καύσης, με ηλεκτρική αυτονομία περίπου 50-60 χλμ., είναι τα πιο ιδανικά. Υπό την άποψη αυτή, η SEAT θα ξεκινήσει 6 νέα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα από τις αρχές του 2021.

Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο επιτυγχάνει μηδενικές εκπομπές ρύπων;

Τα αμιγώς ηλεκτρικά δεν εκπέμπουν καθόλου ρύπους, ενώ τα υβριδικά και τα plug-in υβριδικά, εκπέμπουν 17% - 30% λιγότερες εκπομπές σε σύγκριση με ένα βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο όχημα. Και αν η μπαταρία επαναφορτιστεί με ενέργεια που παράγεται αειφόρα, όπως ο άνεμος ή η ηλιακή ενέργεια, τότε συνολικά (μαζί με την παραγωγή της ενέργειας) οι εκπομπές είναι σχεδόν 90% λιγότερες από αυτές ενός συμβατικού αυτοκινήτου καθ 'όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής του.

Στην Ευρώπη εφαρμόζονται πολλά κίνητρα για την προώθηση της αγοράς ηλεκτρικού. Σε ορισμένες χώρες, όπως η Νορβηγία, υπάρχει άμεση φορολογική μείωση όταν αγοράζετε ηλεκτρικό όχημα. Στη Γερμανία, τη Γαλλία και την Ισπανία υπάρχουν κίνητρα αγοράς και πολλές ευρωπαϊκές πόλεις προσφέρουν συγκεκριμένα οφέλη, όπως δωρεάν στάθμευση και διόδια, προνομιακές λωρίδες πρόσβασης και ελεύθερη πρόσβαση αυτών των οχημάτων σε ζώνες περιορισμένης κυκλοφορίας.

Είναι ακριβότερο από ένα συμβατικό αυτοκίνητο;

Τα ηλεκτρικά οχήματα γίνονται όλο και πιο προσιτά. Στην πραγματικότητα, η SEAT και ο όμιλος Volkswagen δεσμεύονται να κάνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα “για εκατομμύρια ανθρώπους και όχι για εκατομμυριούχους”. Οι τεχνολογικές βελτιώσεις συμβάλλουν στη μείωση της τιμής στα ηλεκτρικά μοντέλα. Για παράδειγμα, το κόστος των μπαταριών μειώθηκε κατά 80% την τελευταία δεκαετία.

Ένα άλλο πράγμα που πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι ότι το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας είναι σημαντικά χαμηλότερο από το κόστος της βενζίνης ή του πετρελαίου. Επιπλέον, εκτιμάται ότι κοστίζει μόνο το ένα τρίτο για να διατηρήσει κάποιος στη χρήση ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, σε σύγκριση με όχημα εξοπλισμένο με συμβατικό κινητήρα.

Στο SEAT, η αυξανόμενη οικονομική προσιτότητα όλων των τύπων ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα συνδυαστεί με άλλες βιώσιμες επιλογές όπως το CNG (συμπιεσμένο φυσικό αέριο) προκειμένου να προσφέρει στους αγοραστές μια λύση κινητικότητας που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους...

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ