ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ήρθε το ολοκαίνουργιο Honda CR-V

Ήρθε το ολοκαίνουργιο Honda CR-V
REPORTER IMAGES

Η 5η γενιά του Honda CR-V δηλώνει παρούσα στην Ελλάδα. Ένα αυτοκίνητο σταθμός στην παγκόσμια αγορά των SUV, με 95, εκατ. πωλήσεις από το 1995 που εμφανίστηκε η πρώτη του γενιά, που το καθιστούν το πιο επιτυχημένο, εμπορικά, SUV.

To CR-V μέχρι τώρα κατασκευαζόταν στο εργοστάσιο της Honda στο Σουίντον της Αγγλίας, όμως η ιαπωνική μάρκα αποφάσισε να παράγει μόνο ένα μοντέλο σε κάθε εργοστάσιο, ώστε να μην μπλέξει τις γραμμές παραγωγής.

Πλέον, το νέο CR-V κατασκευάζεται στην Ιαπωνία, κάτι που συνεπάγεται αυτό που λέμε Made in Japan, και θα πωλείται σε όλο τον κόσμο. Αξίζει δε να σημειώσουμε, ότι επειδή το μοντέλο γνωρίζει τεράστια επιτυχία σε ΗΠΑ, Κίνα και Ρωσία, η διάθεση στην ευρωπαϊκή αγορά είναι κάπως περιορισμένη και ως εκ τούτου θα είναι σταδιακή η εισαγωγή των αυτοκινήτων στη χώρα μας.

Επίσης, πρέπει να επισημάνουμε, ότι τα SUV αποτελούν το 33% των πωλήσεων στην Ευρώπη, ενώ στην Ελλάδα έφθασαν στο 34,27% το πρώτο 8μηνο του 2018. Βέβαια, δεν είναι όλα τα SUV της ίδιας κατηγορίας, διότι υπάρχουν πολλά αμαξώματα, από μικρά έως μεγάλα.

Ήρθε το ολοκαίνουργιο Honda CR-V
REPORTER IMAGES

Το νέο Honda CR-V, όπως και οι προηγούμενες εκδόσεις, κατατάσσεται στα μεγάλα SUV και είναι διαθέσιμο σε 5θέσια και -για πρώτη φορά- σε 7θέσια έκδοση, προσθιοκίνητο και τετρακίνητο, με περισσότερο ατσάλι υψηλής αντοχής και βελτιωμένη ηχομόνωση. Με 4,6 μ. μήκος, είναι μόλις μισό εκατοστό μακρύτερο από πριν, αλλά έχει +3,2 εκ. μεγαλύτερο μεταξόνιο, τοποθετώντας τους τροχούς στις άκρες του αμαξώματος και προσφέροντας καλύτερους χώρους από πριν, τόσο μπροστά, όσο και πίσω, για τα πόδια των επιβατών. Στη δε 7θέσια έκδοση, η μεσαία σειρά καθισμάτων σύρεται μπροστά κατά 15 εκ. ώστε να αφήσει περισσότερο χώρο για τα πόδια των δύο πίσω καθισμάτων της 3ης σειράς, αλλά και για να δημιουργήσει, στην περίπτωση που είναι αναδιπλωμένα, περισσότερο αποθηκευτικό χώρο.

Στην 5θέσια διάταξη ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από 561 λίτρα σε 1.756, με την αναδίπλωση των καθισμάτων, ενώ το μήκος φόρτωσης αγγίζει τα 1,83 μ., ώστε να χωρά ακόμα και ποδήλατο. Παράλληλα, και στις δύο εκδόσεις υπάρχει διπλό δάπεδο φόρτωσης, κάτι που εξυπηρετεί σε χωρητικότητα.

Όσον αφορά στις διαφοροποιήσεις σε σχέση με το προηγούμενο CR-V, έχουμε φαρδύτερους θόλους τροχών, έντονες καμπύλες στο καπό και στα πλαϊνά, το καπό είναι μακρύτερο, η πρώτη κολόνα (του οδηγού) στενότερη κατά 1 εκ. για καλύτερη ορατότητα, το ταμπλό έχει οριζόντια διάταξη, η βάση της κονσόλας πολύ μεγάλο χώρο αποθήκευσης, το ηχείο στις πόρτες ανέβηκε ψηλότερα για καλύτερο ήχο και για να αφήσει χώρο αποθήκευσης.

Ήρθε το ολοκαίνουργιο Honda CR-V
WWW.RICHARDPARDON.CO.UK

Ένα ακόμα στοιχείο που διευκολύνει την πρόσβαση, είναι οι +6 μοίρες στο άνοιγμα των θυρών, ενώ ανάλογα την έκδοση προσφέρεται και ηλεκτρική πίσω πόρτα. Κι επειδή αναφέρθηκα στον εξοπλισμό, υπάρχουν τρεις εκδόσεις, με τη βασική να φέρει στάνταρ το Honda Sensing, με κάμερα και ραντάρ για τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Στάνταρ είναι και τα γνωστά συστήματα ενεργητικής ασφάλειας.

Το πλέον χαρακτηριστικό γνώρισμα του νέου Honda CR-V, είναι ο νέος κινητήρας turbo 1.5 lt. Πληρεί τις νέες προδιαγραφές ρύπων, που ισχύουν από την 1η Σεπτεμβρίου και είναι διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις. Η πρώτη αποδίδει 173 ίππους με 220 Nm ροπής και συνδυάζεται μόνο με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, ενώ η δεύτερη αποδίδει 193 ίππους, με 243 Nm ροπής και συνδυάζεται μόνο με 7άρι CVT κιβώτιο, αυτόματο αλλά και με χειροκίνητες αλλαγές από τις μανέτες στο τιμόνι.

Αναφορικά με καταναλώσεις και εκπομπές ρύπων, η προσθιοκίνητη έκδοση με 6άρι κιβώτιο έχει μέση κατανάλωση 7,3 λίτρα στα 100 χλμ. και εκπομπές 166 γρ./χλμ. CO2 (επιτάχυνση 9,3 δευτ., τελική ταχύτητα 221 χλμ./ώρα), η τετρακίνητη με 6άρι κιβώτιο έχει αντίστοιχα 7,8 λίτρα και 178 γρ./χλμ. CO2 (9,8'', 208 χλμ./ώρα) και η τετρακίνητη με CVT καταναλώνει 8,7 λίτρα και εκπέμπει 190 γρ./χλμ. CO2 (10'', 200 χλμ./ώρα.).

Ήρθε το ολοκαίνουργιο Honda CR-V
WWW.RICHARDPARDON.CO.UK

Πάντως, οι δύο εκδόσεις ιπποδύναμης, δεν επιτυγχάνονται από διαφορετική χαρτογράφηση του λογισμικού του κινητήρα, αλλά από διαφορετικά turbo, έμβολα και σύστημα ψεκασμού καυσίμου. Παράλληλα, αλλάζει και η κλιμάκωση των σχέσεων στο 6άρι κιβώτιο, από την προσθιοκίνητη στην τετρακίνητη έκδοση.

Σχετικά με την τετρακίνηση, η Honda αναφέρει ότι φθάνει και έως 50-50 στους δύο άξονες, με έμφαση κυρίως στον μπροστινό άξονα, υπάρχει έλεγχος ροπής σε κάθε τροχό, για καλύτερο κράτημα στις στροφές και υπάρχει ένδειξη AWD στον πίνακα, ώστε ο οδηγός να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή πως κατανέμεται η ροπή. Γόνατα McPherson μπροστά και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω, για την ανάρτηση, ενώ με την ενεργή γρίλια μπροστά και το πιο επίπεδο κάτω μέρος του αμαξώματος, βελτιώθηκε η αεροδυναμική κατά 2% (Cd 0,31).

Οι τιμές ξεκινούν από τα 33.650 ευρώ για την προσθιοκίνητη έκδοση και από 36.550 ευρώ για την τετρακίνητη έκδοση. Διαθέσιμα αυτοκίνητα υπάρχουν.

Κι αν κάποιοι θελήσουν κάτι διαφορετικό, Ιανουάριο με Φεβρουάριο θα έρθει στην Ελλάδα και το υβριδικό CR-V, προσθιοκίνητο και τετρακίνητο, με δίλιτρο κινητήρα βενζίνης και δύο ηλεκτρικά μοτέρ, με συνολική ισχύ 184 ίππους και 315 Nm ροπής σε επίπεδο. Η τιμή δεν έχει καθοριστεί ακόμη...

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ