Η Maserati έχει συμπληρώσει 105 χρόνια ζωής και τον Μάιο του 2020, θα συναντηθούν το παρελθόν με το μέλλον, στη νέα εποχή της μάρκας για την κινητικότητα του αύριο...

Η Μόντενα, μια μικρή πόλη της Ιταλίας, φημίζεται κυρίως για τρεις λόγους: είναι η γενέτειρα πόλη του Λουτσιάνο Παβαρότι, εκεί βρίσκεται το εργοστάσιο της Maserati και εκεί παράγεται το φημισμένο μπαλσάμικο.

ADVERTISING

Αφήνουμε κατά μέρος τον πρώτο και τον τρίτο λόγο, διότι εξ αντικειμένου μας αφορά το δεύτερο, η Maserati, η οποία τον Μάιο του 2020 ετοιμάζει μια μεγάλη γιορτή στο εργοστάσιο της Μόντεν, όταν θα πρωταγωνιστεί στην παγκόσμια σκηνή η νέα εποχή της μάρκας.

Πράγματι, πριν από 105 χρόνια, ο Alfieri Maserati ένωσε τις δυνάμεις του με τους αδελφούς του Ettore και Ernesto για να ανοίξει το "Alfieri Maserati" στον αριθμό 1A της Via Pepoli, στην καρδιά της Μπολόνια. Η επιχείρηση ιδρύθηκε την 1η Δεκεμβρίου 1914, αλλά επίσημα οι δραστηριότητες του μηχανολογικού εργαστηρίου ξεκίνησαν στις 14 Δεκεμβρίου.

Οι αδελφοί Maserati ήταν παθιασμένοι με την μηχανολογία και την ταχύτητα, οδηγώντας οι ίδιοι τα αγωνιστικά τους αυτοκίνητα. Ένας άλλος αδελφός, ο Mario, συνεισέφερε δημιουργώντας το περίφημο λογότυπο Trident (εμπνευσμένο από την τρίαινα του Ποσειδώνα), ενώ μαζί με τον πέμπτο τους αδελφό, Bindo εντάχθηκαν στο Officine Maserati το 1932, μετά το θάνατο του Alfieri.

ADVERTISING

Το πρώτο αυτοκίνητο με το λογότυπο Trident, κατασκευάστηκε το 1926. Ήταν το Tipo 26, ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο που έκανε το ντεμπούτο του στο Targa Florio τον ίδιο χρόνο, κερδίζοντας την πρώτη θέση στην κατηγορία μέχρι τα 1.5 lt με τον Alfieri Maserati στο τιμόνι.

Inline Image

Αυτή ήταν η πρώτη σε μια μακρά σειρά επιτυχιών, όπως δύο διαδοχικές εκδόσεις του Indianapolis 500 (1939 και 1940), τέσσερις διαδοχικές νίκες στο Targa Florio (1937, 1938, 1939 και 1940) και εννέα νίκες στην F1 με τον Juan Manuel Fangio. Πιο πρόσφατα, η Maserati επέστρεψε στις νίκες της με το MC12, το αυτοκίνητο το οποίο, μεταξύ 2005 και 2010, κέρδισε έξι διεθνή πρωταθλήματα FIA GT.

Η Maserati παρέμεινε στην Μπολόνια μέχρι το 1939, ενώ στα τέλη Σεπτεμβρίου του ίδιους έτους, μετά την απόκτηση της μάρκας από την οικογένεια Orsi, ξεκίνησαν οι εργασίες για τη μεταφορά της έδρας από τη Μπολόνια (Pontevecchio, όπου είχε μετακινηθεί εν τω μεταξύ) στη Μόντενα. Η οικογένεια Orsi, έθεσε ως στόχο την παραγωγή νέων μοντέλων, επενδύοντας, παράλληλα, στην έρευνα και την καινοτομία.

Το εργοστάσιο παραγωγής στο Viale Ciro Menotti, όπου βρίσκεται το εργοστάσιο, άνοιξε επίσημα τις πύλες του την 1η Ιανουαρίου 1940, ενώ το έτος 1947 σηματοδότησε το τέλος μιας εποχής και την έναρξη μιας νέας εποχής.

Inline Image

Η συνεργασία των αδελφών Maserati με την εταιρεία έληξε, ενώ η μάρκα παρήγαγε το πρώτο της αυτοκίνητο δρόμου, το A6 1500. Το 1963, η Maserati ξεκίνησε μια νέα φάση στην ιστορία της, με τη διάσημη Quattroporte, στην κατηγορία των πολυτελών sedan.

Inline Image

Μετά από μια σύντομη περίοδο υπό την ιδιοκτησία της Citroen (1967-1975), όταν οι Γάλλοι ιδιοκτήτες εισήγαγαν τις πρώτες σύγχρονες βιομηχανικές διαδικασίες, στην εποχή του De Tomaso (1976-1993), το εργοστάσιο της Μόντενα δημιούργησε και ένα από τα πιο γνωστά και καλοπουλημένα αυτοκίνητα της μάρκας: το Biturbo.

Inline Image

Η απόκτηση από τη Fiat, το 1993, ήταν η αρχή ενός σημαντικού νέου κεφαλαίου, το οποίο έθεσε τη Maserati υπό τον έλεγχο της Ferrari, τον Σεπτέμβριο του 1997.

Αυτά ήταν χρόνια, των μεγάλων μετασχηματισμών, απέφεραν την παραγωγή του 3200 GT (1998), ακολουθούμενο από το Spyder (2001), ένα αυτοκίνητο που σημάδεψε την επιστροφή στην αμερικανική αγορά.

Inline Image

Το 2005, η Maserati διαχωρίστηκε από τη Ferrari και επέστρεψε στον έλεγχο του ομίλου Fiat. Το 2007 ήταν μια πολύ επιτυχημένη χρονιά, με το ντεμπούτο της Quattroporte (5ης γενιάς) με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, απευθυνόμενη ειδικά σε αγορές όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Ιαπωνία και η Μέση Ανατολή. Την ίδια χρονιά παρουσιάστηκε και το GranTurismo, ένα ακόμα ορόσημο στην ιστορία της Maserati.

Το 2009 ήταν η σειρά της GranCabrio και ακολούθησαν η νέα Quattroporte (6η γενιά το 2013), η Ghibli (2013) και η Levante (2016), το πρώτο SUV στην ιστορία της μάρκας.

Μετά από περισσότερο από έναν αιώνα ιστορίας, το εργοστάσιο Μόντενα παράγει αυτοκίνητα που πωλούνται σε περισσότερες από 70 αγορές, αυτοκίνητα που ξεχωρίζουν για την πολυτέλεια, την κομψότητα, το στυλ, τις επιδόσεις και την ποιότητά τους.

Τώρα, στο εργοστάσιο της ιστορικής Viale Ciro Menotti, η παραγωγή του νέου σούπερ σπορ αυτοκινήτου, πλούσιου σε ιδιαίτερα καινοτόμα τεχνολογικά χαρακτηριστικά, προγραμματίζεται να αρχίσει το 2020, ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη διαδικασίες στις γραμμές παραγωγής, ώστε να φιλοξενήσουν ένα ηλεκτρικό μοντέλο.

Τον Μάιο του 2020, θα συναντηθούν το παρελθόν με το μέλλον, στη νέα εποχή της μάρκας για την κινητικότητα του αύριο...

www.driveandtravel.gr