Το νέο πετρελαιοκίνητο Mazda CX-30 συνδυάζει φινέτσα, φινίρισμα και ατμόσφαιρα και σπουδαίες επιδόσεις (PICS)

Σε αυτή τη ζωή δεν μπορείς να τα έχεις όλα ή σχεδόν όλα. Για παράδειγμα, στο αυτοκίνητο, είναι πολύ δύσκολο, στο βαθμό του οικονομικά εφικτού για… κοινούς θνητούς, να βρεις ένα μοντέλο που να τα έχει όλα: εμφάνιση, επιδόσεις, χώρους και τιμή.

ADVERTISING

Βέβαια, αυτοκίνητα υπάρχουν για όλους και όλες τις ανάγκες, όμως ποτέ ένα αυτοκίνητο δεν θα σε καλύψει 100%. Γι αυτό και τα αλλάζεις, εφόσον έχεις τη δυνατότητα και μπαίνεις στη διαδικασία και όχι επειδή παλιώνουν.

Πρόσφατα οδήγησα το Mazda CX-30, το SUV μοντέλο της ιαπωνικής μάρκας, η οποία εδώ και ένα χρόνο επαναδραστηριοποιείται με αξιώσεις στην ελληνική αγορά, ανοίγοντας και περισσότερα καταστήματα.

Inline Image

ADVERTISING

Για όσους γνωρίζουμε τη Mazda από παλιά, έχουμε στο νου μας την ιαπωνική τεχνολογία κατασκευής, με έμφαση στην ποιότητα και τη λεπτομέρεια, ένα φινίρισμα που δεν απαντάται σε κανέναν Ευρωπαίο κατασκευαστή, ας μου επιτρέψουν.

Έχεις όμως και να κάνεις, με την εμμονή των Ιαπώνων, που αν χαράξουν μια πολιτική θα την ακολουθήσουν σαν… καμικάζι, προτιμώντας να υπερασπιστούν την άποψή τους.

Στη Mazda, εμμένουν, λοιπόν, στη λογική των μεγάλου κυβισμού κινητήρων, ατμοσφαιρικών, έχοντας απέναντι έναν ανταγωνισμό που δουλεύει το downsizing, δηλαδή μικρότερου κυβισμού μοτέρ, με turbo, που αποδίδουν υψηλή ισχύ και ροπή, διατηρώντας χαμηλά την κατανάλωση.

Στη Mazda έχουν άλλη λογική και αυτό είναι σεβαστό, καθώς επιθυμούν να έχουν κινητήρες που να ταιριάζουν στα μοντέλα τους.

Inline Image

Και πάμε τώρα στο δια ταύτα. Όταν οδηγείς ένα πετρελαιοκίνητο μοντέλο 1.8 lt, θα περίμενες περισσότερα από τα 116 άλογα, αλλά τα 270 Nm ροπής, κατά μεγάλο βαθμό εξισορροπούν την απώλεια ισχύος, που λογικά θα έχει ένα τέτοιο μοτέρ με turbo. Οι Ιάπωνες μηχανικοί, γνωρίζοντας την αδυναμία ισχύος – επαναλαμβάνω απέναντι στον ανταγωνισμό, έδωσαν ροπή και κατάφεραν με τις ρυθμίσεις να κρατήσουν σε λογικό βαθμό την κατανάλωση, κάτω από τα 8 λίτρα στα 100 χλμ., καθώς το μοτέρ συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, που τσιμπάει κάπως σε κατανάλωση.

Οδηγώντας το Mazda CX-30 κι επειδή κινήθηκα κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου – Πατρών, βλέποντας τις γραμμές του τρένου στα δεξιά, σκέφτηκα μήπως το βάλω επάνω στις ράγες, διότι πραγματικά σαν τρένο κινείται, με απίστευτη ποιότητα κύλισης –ένα ακόμα χαρακτηριστικό Mazda, ελάχιστους θορύβους, και εξαιρετική αεροδυναμική.

Στα στροφιλίκια, βοηθά πολύ σύστημα GVC Plus, που έχει αναβαθμιστεί και ενώ φρενάρει τους εσωτερικούς τροχούς στην έξοδο της στροφής, σου δίνει την ώθηση που θέλεις ξανά στην ευθεία.

Για το φινίρισμα, δεν μπορείς να αρθρώσεις λέξη, διότι η συναρμολόγηση είναι άψογη, σε μια καμπίνα με μαλακό δέρμα στο ταμπλό, τις πόρτες και τις ταπετσαρίες, με ένα τριάκτινο τιμόνι αρκετά σπορτίφ και με κεκλιμένη προς τον οδηγό οθόνη αφής.

Inline Image

Από χώρους, πέντε ενήλικες φιλοξενούνται άνετα, με ιδιαίτερα πλούσιο χώρο αποσκευών, σε ένα αμάξωμα μήκους 4,4 μέτρων, πλάτους 1,8 μ. και ύψους 1,54 μ., που του προσδίδουν χαρακτήρα κουπέ, έχοντας πλούσιο μεταξόνιο 2,65 μ. Παράλληλα, τα 17,5 εκ. απόστασης από το έδαφος, σου δίνουν την ευκαιρία να κινηθείς πολύ ικανοποιητικά σε εκτός δρόμου διαδρομές.

Inline Image

Σε εμφάνιση, αυτό το κόκκινο χρώμα είναι σήμα – κατατεθέν Mazda, ενώ και η μάσκα είναι άμεσα αναγνωρίσιμη από μακριά, με τα περιμετρικά μαύρα προστατευτικά να αναδεικνύουν την SUV σιλουέτα, που τόσο αγαπιέται τελευταία, εμπορικά.