ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οδηγώντας το νέο C5 Aircross

Οδηγώντας το νέο C5 Aircross

Μέσα σε διάστημα λιγότερο των δύο μηνών, είχα την ευκαιρία να οδηγήσω για δύο φορές το ολοκαίνουργιο Citroen C5 Aircross, ένα αυτοκίνητο που κατά τη γνώμη μου, αποτελεί μια από τις πολύ ισχυρές επιλογές στην κατηγορία των μεσαίων SUV.

Το λέω αυτό διότι η Citroen με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο δεν κατασκεύασε ένα μεγαλύτερο C3 Aircross, αλλά ένα διαφορετικό αυτοκίνητο, σε στήσιμο και εξοπλισμό.

Βέβαια, "πατάει" σχεδιαστικά στις φόρμες του μικρότερου μοντέλου, εντούτοις η lifestyle εικόνα του είναι ακόμα πιο αναβαθμισμένη, υπογραμμισμένη από τη διχρωμία, την διπλή μάσκα, τα διπλά φωτιστικά με φώτα ημέρας και τα κλασικά περιφερειακά Airbumps που το κάνουν να ξεχωρίζει από τον ομολογουμένως σκληρό ανταγωνισμό.

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό, που κάνει τη διαφορά στην κατηγορία, είναι το αυξημένο ύψος από το έδαφος. Με 23 εκ., πραγματικά όχι μόνο αισθάνεσαι ψηλά, αλλά και ξεπερνάς πολλά από τα εμπόδια που βρίσκεις εκτός δρόμου. Και για ολοκληρώσω με την εμφάνιση, η καμπίνα –θεωρώ- ότι παίρνει πολύ μεγάλο βαθμό αισθητικής και λειτουργικότητας, με απίθανους χώρους αποθήκευσης, πολλούς αεραγωγούς, άνετη κονσόλα, οθόνη αφής TFT 12,3 ιντσών και καθίσματα κορυφαίας άνεσης.

Οδηγώντας το νέο C5 Aircross

Αυτό το υπογραμμίζω, διότι αν δεν καθόμαστε ευχάριστα, είναι θέμα. Ακόμα καλύτερα κάθονται οι πίσω επιβάτες, με τις θέσεις πολύ υπερυψωμένες σε σχέση με τα μπροστινά καθίσματα, και αυτό συνεισφέρει αφενός να βλέπουν καλύτερα έξω οι πιο κοντοί επιβάτες, όπως τα παιδιά, ενώ ενισχύει και την αίσθηση ασφάλειας. Μένοντας στα πίσω καθίσματα, υπάρχουν τρία ανεξάρτητα, αναδιπλούμενα με 5 ρυθμίσεις πλάτης, που σύρονται μαζί κατά 15 εκ. μπροστά, ώστε ο χώρος του πορτμπαγκάζ από 580 λίτρα να αυξηθεί στα 720, ενώ με την αναδίπλωση της πλάτης των καθισμάτων ο χώρος αγγίζει τα 1630 λίτρα με 1,90 μ. μήκος, κάτι που σημαίνει ότι χωρά μεγάλα αντικείμενα, ακόμα και ποδήλατο.

Γενικά, η καμπίνα είναι πολύ ευρύχωρη με τα 2,73 μ. μεταξόνιο, πολύ μεγάλο για την κατηγορία του και οι πέντε ενήλικες θα νιώθουν σαν το σαλόνι του σπιτιού τους.

Οδηγώντας το νέο C5 Aircross

Οδήγησα την έκδοση με τον κινητήρα πετρελαίου 1.5 lt με τους 130 ίππους, που συνδυάζεται με το καινούργιο, 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Το λειτούργησα και στην αμιγώς αυτόματη λειτουργία, αλλά και στη χειροκίνητη, αλλάζοντας τις ταχύτητες από τις μανέτες πίσω από το τιμόνι. Μου άρεσαν κυρίως αυτές οι αλλαγές, όταν ήθελα να κινηθώ πολύ σβέλτα, ενώ στην ήπια οδήγηση το αφήνεις στην αυτόματη λειτουργία και δουλεύει απίστευτα καλά.

Είναι και ένας τρόπος να κρατάς χαμηλά την κατανάλωση, ένα ακόμη στοιχείο που πρέπει να επισημάνω, καθώς η στάθμη στον δείκτη καυσίμου κατέβαινε μετά δυσκολίας, κάτι που σημαίνει ότι το μοτέρ είναι εξαιρετικά οικονομικό σε κατανάλωση. Είναι, επίσης και αθόρυβο, νομίζοντας ότι οδηγείς βενζίνη. Βέβαια, οι μηχανικοί έκαναν εξαιρετική δουλειά στην ηχομόνωση, καθώς δύσκολα περνούν θόρυβοι στην καμπίνα, ακόμα και από τον δρόμο.

Σε αυτόν τον τομέα, τα χαρακτηριστικά άνεσης Advanced Comfort, είναι όλα τα λεφτά, διότι η καινοτομία της Citroen να λειτουργούν τα αμορτισέρ με προοδευτικά, υδραυλικά στοπ, δεν τερματίζουν την ανάρτηση, απορροφώντας όλους τους κραδασμούς ομαλά.

Οδηγώντας το νέο C5 Aircross

Οδηγώντας για πάρα πολλά χιλιόμετρα, ούτε που χρειάστηκε να «παίξω» με τον διακόπτηGrip Controlπου φέρει επιλογές: Sand, All-Road, Snow ή ESP OFF. Τον ρυθμίζεις ανάλογα το που κινείσαι, για καλύτερο πάτημα και μεταφοράς ροπής ανάμεσα στους δύο μπροστινούς τροχούς. Το Grip Control συνδυάζεται και με Hill Assistant Descent, που βοηθά στην ασφαλή κατάβαση με χαμηλή ταχύτητα (3 χλμ./ώρα). Ούτε κι αυτό χρειάστηκε να το ενεργοποιήσω. Όμως, είναι απόλυτα χρήσιμο όταν είσαι σε μεγάλες κατωφέρειες, διότι το όχημα κατεβαίνει μόνο του, χωρίς να ακουμπάς τα πεντάλ, παρά μόνο το τιμόνι.

Σε θέματα ασφάλειας, η Citroen εφοδιάζει το C5 Aircross με Hill Start Assist, που σε βοηθά να ξεκινήσει στην ανηφόρα χωρίς να υποχωρήσεις καθώς και με συνολικά20 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. Ξεχωρίζει τοHighway Driver Assist, που διατίθεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Συνδυάζει τον προσαρμοζόμενο έλεγχο ταχύτητας με Stop & Go και το ενεργό σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, για να διαχειρίζεται ημιαυτόνομα την οδήγηση σε συγκεκριμένες συνθήκες.

Ο οδηγός επιλέγει την ταχύτητα και ενεργοποιεί το ενεργό σύστημα προειδοποίησης απόκλισης, σε ταχύτητες άνω 30 χλμ./ώρα. Το σύστημα παρακολουθεί τη θέση του αυτοκινήτου στη λωρίδα (στο κέντρο, πιο αριστερά ή δεξιά ανάλογα με τις συνήθειες οδήγησης) και ο οδηγός δεν χρειάζεται πλέον να διαχειρίζεται ταχύτητα ή τροχιά, καθώς το όχημα διαχειρίζεται αυτές τις λειτουργίες. Ιδιαίτερα ρυθμισμένο για επαρχιακές οδούς και αυτοκινητόδρομους, ο οδηγός πρέπει απλά να κρατά τα χέρια του στο τιμόνι για να έχει το σύστημα ενεργοποιημένο και να έχει ανά πάσα στιγμή τον έλεγχο.

Φέρει καιAdaptive Cruise Control με Stop & Go, στις εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, Active Safety Brake,Active Blind Sport Monitoring System,Active Lane Keeping Assist,Extended Traffic Sign Recognition and Recommendationκαι άλλα συστήματα που δεν χρειάζεται να αναλύσουμε.

Καταλήγοντας, το νέο C5 Aircross αναβαθμίζει την εικόνα της Citroen που πάντα είχε φινέτσα και άνεση, όμως τώρα απέκτησε περισσότερο δυναμισμό.

Το νέο μοντέλο αποτελεί μια πολύ ενδιαφέρουσα επιλογή, που πρέπει να την οδηγήσεις και να την αξιολογήσεις. Υπάρχουν δε κι άλλες εκδόσεις, βενζίνης 1.2 lt και 1.6lt, που κι αυτές έχουν μεγάλο ενδιαφέρον. Ειδικά η πρώτη, διότι οι τιμές ξεκινούν από τις 22.550 ευρώ, ενώ στο μοντέλο της δοκιμής μας, οι τιμές ξεκινούν από τις 29.850 ευρώ…

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ