Ανάμεσα στα 1500 εκθέματα του Mercedes-Benz, παρουσιάζονται τα λεγόμενα "33 Extras" που μπορούν να ζωντανέψουν την ιστορία της κινητικότητας και της αυτοκινητιστικής κουλτούρας.

Εχω αναφερθεί και σε προηγούμενα άρθρα, στα ιδιαίτερα εκθέματα του Μουσείου Mercedes-Benz. Ανάμεσα στα 1500 εκθέματα, παρουσιάζονται τα λεγόμενα "33 Extras" που μπορούν να ζωντανέψουν την ιστορία της κινητικότητας και της αυτοκινητιστικής κουλτούρας, χρησιμοποιώντας λεπτομέρειες που συχνά προκαλούν έκπληξη.

ADVERTISING

Το σημερινό ζήτημα αφορά την πινακίδα που σημαίνει "Χωρίς πρόσβαση στα μηχανοκίνητα οχήματα".

Οδικές πινακίδες

1 - Αδιαμφισβήτητες πληροφορίες: ποιος δρόμος θα με οδηγήσει στον επιθυμητό προορισμό μου; Μήπως ο δρόμος που θα συναντήσουμε, προσφέρει ιδιαίτερους κινδύνους; Ποιος έχει δικαίωμα διέλευσης; Και πόσο γρήγορα μας επιτρέπεται να οδηγούμε; Οι οδικές πινακίδες παρέχουν απαντήσεις σε πολλές τέτοιες ερωτήσεις. Μάλιστα, πολλές από αυτές τις πινακίδες δείχνουν σύμβολα που είναι καλά κατανοητά σε όλο τον κόσμο. Το σήμα στοπ, για παράδειγμα, είναι ένα από τα πιο γνωστά διεθνώς.

2 - Αυτοβοήθεια: οι πινακίδες και τα ορόσημα είναι τουλάχιστον τόσο παλιά όσο οι αυτοκινητόδρομοι της αρχαιότητας. Αλλά τα ποδήλατα και τα αυτοκίνητα δημιούργησαν νέες προκλήσεις: τώρα χρειάζονταν πινακίδες που προειδοποιούσαν για επικίνδυνες καταστάσεις και θα μπορούσαν να διαβαστούν πιο εύκολα από τους οδηγούς που κινούνται με μεγάλη ταχύτητα. Από τη δεκαετία του 1880, τα κλαμπ ποδηλατών στη Μεγάλη Βρετανία έβαλαν τέτοια σημάδια, ενώ στη Γερμανία οι αυτοκινητιστικοί σύλλογοι ανέλαβαν να το κάνουν πριν από το 1925.

ADVERTISING

3 - Νοηματική γλώσσα: Η αυτοκίνηση βοήθησε να ξεπεραστούν τα όρια, με διεθνώς ομοιόμορφους κανόνες για τις οδικές πινακίδες. Αρχικά, το 1909, η Βουλγαρία, η Γερμανία, η Γαλλία, η Μεγάλη Βρετανία, η Ιταλία, το Μονακό, η Αυστρία-Ουγγαρία και η Ισπανία, συμφώνησαν σε τέσσερις ομοιόμορφες οδικές πινακίδες. Κάθε μια από αυτές, αποτελούσε έναν μπλε κύκλο με σύμβολα και προειδοποίησε για ανώμαλους δρόμους, στροφές, ισόπεδες διασταυρώσεις. Από το 1968 υπάρχει μια διεθνής "Σύμβαση της Βιέννης για τα οδικά σήματα", στην οποία έχουν προσχωρήσει σχεδόν 70 χώρες.

4 - Πόλη και χώρα: στις αρχές του 20ού αιώνα υπήρχαν διάφορα συστήματα για οδικές πινακίδες στη Γερμανία και ήταν κυρίως οι μεγαλύτερες πόλεις που προσπάθησαν από τις πρώτες μέρες να τις κάνουν ομοιόμορφες. Ένα τυπικό χαρακτηριστικό της δεκαετίας του 1920 ήταν οι "σημάνσεις της πόλης", μια από τις οποίες υπάρχει στο Μουσείο Mercedes-Benz: αυτές οι πινακίδες αποτελούσαν έναν συνδυασμό κυκλικού κεντρικού τμήματος με βέλος. Αν δείχνετε προς τα πλάγια, το βέλος υποδεικνύει την κατεύθυνση της διαδρομής και προς τα πάνω ήταν ένα προειδοποιητικό σημάδι. Τα σημάδια διακοπής κυκλοφορίας ή "περιορισμένης πρόσβασης" είχαν ένα βέλος που να δείχνει προς τα κάτω.

Inline Image

5 – Mηχανοκίνητος αθλητισμός: η σαφής επικοινωνία μεταξύ των πιτς και των οδηγών είναι επίσης απαραίτητη στα μηχανοκίνητα αθλήματα. Στον αγώνα "Solitude" στις 12 Σεπτεμβρίου 1926, ο Alfred Neubauer, αλυτάρχης του αγώνα, χρησιμοποίησε για πρώτη φορά το δικό του σύστημα πινακίδων. Το σύστημά του αποτελείτο από σημαίες, πινακίδες και πίνακες πληροφοριών, για να εξασφαλίσει με ακρίβεια σχεδιασμένα πιτ - στοπ. Μέχρι τη δεκαετία του 1950, συνέχισε να τελειοποιεί το σύστημα.

6 - Καινοτομία: από την εφεύρεσή του, το όχημα έχει αναπτυχθεί απίστευτα γρήγορα και οι οδικές πινακίδες έπρεπε να προσαρμοστούν και να καινοτομήσουν. Η πρώτη γενιά αυτών των πινακίδων, κατασκευάστηκε από χυτοσίδηρο και ακολουθήθηκε από υαλοειδή εμαγιέ λαμαρίνα ή χάλυβα και, τέλος, από αλουμίνιο. Σήμερα, πολλές πινακίδες σε αυτοκινητόδρομους και επίσης σε πόλεις, εμφανίζονται σε ψηφιακή μορφή ως μεταβλητά σήματα μηνυμάτων, χρησιμοποιώντας τεχνολογία LED.

7 - Φροντίδα: οι πινακίδες όχι μόνο πρέπει να εγκατασταθούν αλλά και να συντηρηθούν. Από τη δεκαετία του 1950, το Mercedes-Benz Unimog, για παράδειγμα, έχει χρησιμοποιηθεί με ειδικά εξαρτήματα για τον καθαρισμό οδικών πινακίδων.

Inline Image

8 - Ψηφιακή πρόοδος: τα δορυφορικά συστήματα πλοήγησης στα αυτοκίνητα, μπορούν επίσης να εμφανίζουν οδικές πινακίδες στις οθόνες τους, έτσι ώστε οι οδηγοί να βρίσκουν γρήγορα το δρόμο τους, λαμβάνοντας υπόψη τις απαγορεύσεις και τις προειδοποιήσεις. Από το 2008, το σύστημα Mercedes-Benz Speed ​​Limit Assist, βοηθά ενεργά τους οδηγούς να αναγνωρίζουν τις οδικές πινακίδες στη διαδρομή τους και εξατομικευμένα συστήματα όπως το MBUX και το Mercedes me βοηθούν τους οδηγούς να πλοηγούνται από το 2018. Ανάλογα συστήματα έχουν σχεδόν όλες οι μάρκες.

Inline Image

9 - Το μέλλον: η αυτόματη αναγνώριση οδικών πινακίδων είναι επίσης κρίσιμη πτυχή για το μέλλον της κινητικότητας. Για δεκαετίες, η Mercedes-Benz ερευνά την αυτόνομη οδήγηση, συμπεριλαμβανομένου του έργου PROMETHEUS από το 1986. Το 2013, το πρωτότυπο αυτοκίνητο "Bertha" (S 500 Intelligent Drive) κινήθηκε αυτόνομα στα βήματα της Bertha Benz από το Mannheim στο Pforzheim. Από το 2016, αποτελεί μόνιμο χαρακτηριστικό της ολοκληρωμένης συλλογής οχημάτων Mercedes-Benz Classic.