ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Porsche: Έλιωσε τους πάγους η ηλεκτρική Taycan

Porsche: Έλιωσε τους πάγους η ηλεκτρική Taycan
WWW.ROCKYPHOTOGRAPHY.DE

Η πρώτη ηλεκτρική Porsche, η Taycan, δοκιμάστηκε σε ακραίες συνθήκες προκειμένου να διαπιστωθεί στο μέγιστο βαθμό η αντοχή της, κυρίως η απόδοση της μπαταρίας. (VIDEO)

Οι δοκιμές που έγιναν στο Levi της Φινλανδίας, απέδειξαν ότι η Taycan δεν χάνει την απόδοσή της σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, ενώ, στην πραγματικότητα, είναι ανώτερη από τους κινητήρες καύσης, από την άποψη της δυναμικής οδήγησης.

Δεκαπέντε εβδομάδες δοκιμών βόρεια του Αρκτικού Κύκλου, με την Taycan 4S στο χιονισμένο τοπίο να χορεύει κυριολεκτικά, είτε στη σύντομη μέρα, είτε τη νύχτα με τους LΕD προβολείς.

Το μοντέλο εφοδιάζεται με δύο ανεξάρτητα ελεγχόμενους ηλεκτροκινητήρες, που μεταφέρουν ενεργά τη ροπή στους δύο άξονες και όπως λένε οι μηχανικοί της Porsche, είναι σαν να έχεις τέσσερα πεντάλ γκαζιού, ένα για κάθε τροχό. Μάλιστα, ολόκληρο το σύστημα μετάδοσης της κίνησης μπορεί να ελεγχθεί με μεγαλύτερη ακρίβεια απ΄ ό,τι σε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, χάρη στην άμεση και στιγμιαία απόκριση των ηλεκτρικών κινητήρων.

Οδηγώντας, μπορείς να πλαγιολισθαίνεις χωρίς να φοβάσαι ότι οι πίσω τροχοί θα σπινάρουν, καθώς υπάρχει κεντρικό διαφορικό. Κι επειδή οι θερμοκρασίες είναι πολύ κάτω από το 0, για καλύτερο χειρισμό χωρίς γάντια, το τιμόνι της Taycan θερμαίνεται ελαφρά.

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό στοιχείο, είναι οι μηχανικοί βελτίωσαν και τον χρόνο αντίδρασης των μονάδων ελέγχου. Με χρόνο απόκρισης 2 ms, η αντίδραση είναι πέντε φορές καλύτερη από προηγούμενα συστήματα, ενώ σε σύγκριση με την 911 ή μια Panamera στον πάγο, η Taycan δεν χρειάζεται καμία προθέρμανση.

Το ίδιο ισχύει και για τον έλεγχο ολίσθησης, που είναι δέκα φορές πιο γρήγορος από πριν. Για ακόμα καλύτερη απόδοση, η Porsche δημιούργησε τα δικά της χειμερινά ελαστικά, με βελτιωμένα πλαϊνά μέρη.

Τώρα, όσον αφορά στην μπαταρία, συνήθως η μικρότερη απόδοση σε χαμηλές θερμοκρασίες, οφείλεται στο υψηλότερο ιξώδες του ηλεκτρολύτη. Η προκύπτουσα αυξημένη εσωτερική αντίσταση της μπαταρίας έχει ως αποτέλεσμα απώλεια απόδοσης. Ωστόσο, στην Porsche, η μπαταρία υψηλής τάσης δεν χάνει την απόδοσή της, ενώ σε συνδυασμό με την προαιρετική αντλία θερμότητας, το όχημα μπορεί επίσης να θερμάνει το εσωτερικό κατά την οδήγηση χωρίς να χρειάζεται να χρησιμοποιεί ηλεκτρική ενέργεια από την μπαταρία. Σε αυτή την περίπτωση, η θερμική ενέργεια της μπαταρίας των 650 κιλών, χρησιμοποιείται ως δεξαμενή αποθήκευσης ενθέματος θέρμανσης.

Εξάλλου, στις δοκιμές, παρουσιάστηκε και το Porsche Electric Sport Sound, που χαρίζει την αίσθηση στον οδηγό ότι οδηγεί ένα συμβατικό, σπορ αυτοκίνητο, καθώς τα ηλεκτρικά μοτέρ δεν παράγουν ήχο και είναι αθόρυβα.

Η Taycan προσφέρεται σε δύο εκδόσεις Turbo και Turbo S, με 680 ίππους (500 kW) ισχύ η πρώτη και 761 hp (560 kW) η δεύτερη. Η πρώτη επιταχύνει σε 3,2 δευτ. Στα 0-100 χλμ./ώρα και η δεύτερη σε 2,8 δευτ., με 450 χλμ. αυτονομία η απλή έκδοση και 412 η S. Αμφότερες έχουν τελική ταχύτητα 260 χλμ./ώρα…

Δείτε το video:

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ