Η κατάσταση είναι δύσκολη στην αγορά του αυτοκινήτου και όχι μόνο, βέβαια, δεδομένης της πανδημίας του κορονοϊού, με όλα τα επακόλουθα.

Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα, αλλά και στο 7μηνο, έχουν ως εξής:

ADVERTISING


Ιούλιος 2020

Ιούλιος 2019

Μεταβολή

Καινούργια επιβατικά

9.516

11.722

-18,8%

Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα)

750

729

+2,9%

Καινούργια λεωφορεία

42

8

+425,0%

Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 κ.εκ.)

5.341

5.658

-5,6%






Ιανουάριος - Ιούλιος 2020

Ιανουάριος - Ιούλιος 2019

Μεταβολή

Καινούργια επιβατικά

46.086

77.279

-40,4%

Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα)

4.250

4.968

-14,5%

Καινούργια λεωφορεία

186

275

-32,4%

Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 κ.εκ.)

20.893

24.738

-15,5%


Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στις κατηγορίες αμαξωμάτων επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Ιούλιο, έχει ως εξής:

Κατηγορία

Ιούλιος 2020

Ιούλιος 2019

Διαφ. %

Ιαν. -Ιούλιος 2020

Ιαν. -Ιούλιος 2019

Διαφ. %

A

9,9%

14,5%

-4,6

9,1%

16,2%

-7,1

A-SUV

0,7%

1,0%

-0,3

1,5%

1,4%

+0,1

A TOTAL

10,5%

15,4%

-4,9

10,6%

17,7%

-7,1

B

28,2%

33,0%

-4,8

28,8%

34,4%

-5,6

B-SUV

20,6%

15,4%

+5,2

18,6%

11,4%

+7,2

B TOTAL

48,8%

48,4%

+0,4

47,4%

45,8%

+1,6

C

13,1%

12,2%

+0,9

13,4%

13,1%

+0,3

C-SUV

21,3%

17,6%

+3,7

22,1%

17,0%

+5,1

C TOTAL

34,4%

29,8%

+4,6

35,5%

30,1%

+5,4

D

1,4%

1,7%

-0,3

1,4%

1,4%

+0,0

D-SUV

2,9%

2,3%

+0,6

2,7%

2,0%

+0,7

D TOTAL

4,3%

4,0%

+0,3

4,1%

3,3%

+0,7

E

0,2%

0,2%

+0,0

0,2%

0,2%

+0,0

E-SUV

0,4%

0,1%

+0,2

0,3%

0,2%

+0,1

E TOTAL

0,6%

0,3%

+0,3

0,5%

0,4%

+0,1

F-G

0,1%

0,0%

+0,0

0,0%

0,0%

+0,0

F-G-SUV

0,1%

0,1%

+0,0

0,1%

0,1%

+0,0

F-G TOTAL

0,2%

0,1%

+0,1

0,2%

0,2%

+0,0

SPORTS

0,2%

0,2%

+0,0

0,2%

0,2%

+0,0

MPV

0,1%

0,2%

-0,1

0,1%

0,2%

-0,1

MPV-M/COMBI

0,9%

1,6%

-0,7

1,4%

2,1%

-0,7


100,0%

100,0%

+0,0

100,0%

100,0%

+0,0

(Εκ των οποίων SUV

46,0%

36,5%

+9,5

45,4%

32,1%

+13,3)



Ιούλιος 2020

Ιούλιος 2019

Διαφ. %

Ιαν. –

Ιούλιος 2020

Ιαν. –

Ιούλιος 2019

Διαφ. %

Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Μαρ. ‘20

Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Μαρ. ‘19

Διαφορά

Βενζίνη

616

630

13

7

78

01

52,3%

57,2%

-4,9

Πετρέλαιο

29

76

-47

66

5

11

29,9%

33,2%

-3,3

Υβριδικά HEV

5

69

57

8

7

1

9,4%

4,8%

+4,6

Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV)

3

3

11

1

3

7

6,8%

,5%

+4,3

Φυσικό αέριο

bi-fuel

7

-1

1

6

6

2,3%

-0,7

Υγραέριο

bi-fuel

00

6

*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση

ADVERTISING

Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τον Ιούνιο ως εξής:


Ιούνιος 2020

Ιούνιος 2019

Μεταβολή

Ιανουάριος –Ιούνιος 2020

Ιανουάριος –Ιούνιος 2019

Μεταβολή

ΕΕ

949722

222942

22

4281549

6915760

381

ΕΕ 14

845625

90744

225

3774369

6159663

387

ΕΕ + EFTA

986466

8.044

222

4.448.167

7.158.394

379

Ελλάδα

8249

133

372

36570

65557

42

(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.

(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.

(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.