ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Renault: Τα πρώτα υβριδικά Clio και Captur E-TECH Plug-in

Renault: Τα πρώτα υβριδικά Clio και Captur E-TECH Plug-in

Ο όμιλος Renault αναβαθμίζει τη στρατηγική της για τα ηλεκτρικά της οχήματα, έχοντας ήδη στο χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της αρκετά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, όπως το Zoe, το Twizy και το Kangoo ΖΕ.

Τώρα, ετοιμάζεται να «ρίξει» στην αγορά δύο υβριδικές εκδόσεις, το Clio E-TECH Hybrid, με ήπια υβριδική τεχνολογία και το Captur E-TECH Plug-in, που φορτίζεται από πρίζα.

Τα δύο μοντέλα που αποκαλύφθηκαν στην Εκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών, θα τα πλαισιώσει λίγο αργότερα το Megane E-TECH Plug-in Hybrid.

Το υβριδικό Clio E-TECH, διαθέτει ένα από τα πιο σύγχρονα και ολοκληρωμένα συστήματα υποστήριξης οδήγησης στην αγορά, συμπεριλαμβανομένου του Highway and Traffic Jam Companion - ένα πρώτο βήμα προς την αυτόνομη οδήγηση. Εξοπλισμένo με οθόνη 9,3 ιντσών και σε συνδυασμό με την κυκλοφορία του Renault EASY CONNECT, επωφελείται επίσης από τις εκτεταμένες δυνατότητες πολυμέσων.

Ο νέος «υβριδικός» κινητήρας E-TECH, προσφέρει μέγιστη απόδοση και καλύτερη επιτάχυνση, ενώ ζυγίζει μόλις 10 κιλά παραπάνω σε σχέση με έναν κινητήρα πετρελαίου dCi 115.

Η ενέργεια από την πέδηση, που αναγεννάται, σε συνδυασμό με την υψηλή φόρτιση της μπαταρίας 1,2 kWh (230V) και την αποτελεσματικότητα του συστήματος E-TECH ,συμβάλλουν στη βελτιστοποίηση της ενέργειας. Στην πραγματικότητα, το 80% του χρόνου οδήγησης στους αστικούς δρόμους είναι σε ηλεκτροκίνητη λειτουργία, εξοικονομώντας έως και 40% ενέργεια σε σύγκριση με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στον αστικό κύκλο. Σε ηλεκτροκίνητη λειτουργία, το νέο Clio μπορεί να ταξιδέψει με ταχύτητα έως 60 χλμ./ώρα.

Σύμφωνα με τις νέες μετρήσεις ρύπων, σε πραγματικές συνθήκες, οι εκπομπές CO2 κάτω των 100 γρ./χλμ.

Σχεδιαστικά, ξεχωρίζει από το σήμα E-TECH στον οπίσθιο προφυλακτήρα και στο κατώφλι της πόρτας. Στην καμπίνα, το Smart Cockpit διαθέτει έναν πίνακα οργάνων TFT 7 ιντσών και νέα οθόνη ψυχαγωγίας Renault EASY LINK, οριζόντια ή 9,3 ιντσών (κάθετη). Επίσης, ο διακόπτης Stop-and-Start, έχει αντικατασταθεί από ένα διακόπτη EV που θέτει το αυτοκίνητο απευθείας σε ηλεκτρική λειτουργία, εφόσον έχει επαρκή φόρτιση η μπαταρία.

Από την άλλη, το νέο Captur E-TECH Plug-In, με τον νέο υβριδικό κινητήρα E-TECH και την αυξημένη χωρητικότητα της μπαταρίας (9,8 kWh και 400V), μπορεί να λειτουργεί σε 100% ηλεκτρικά για 48 χιλιόμετρα, με μέγιστη ταχύτητα 136 χλμ./ώρα. Κατά συνέπεια, σε αστική χρήση μπορεί να λειτουργεί χωρίς να χρησιμοποιεί καύσιμα καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας, με τον κινητήρα βενζίνης να επεμβαίνει σε μεγαλύτερες διαδρομές.

Το νέο μοντέλο, διαθέτει διαφορετικούς τρόπους οδήγησης: PURE, για ηλεκτρική οδήγηση και SPORT, όπου με το πάτημα του πεντάλ γκαζιού, οι ηλεκτροκινητήρες και ο βενζινοκινητήρας λειτουργούν από κοινού χάρη στην παράλληλη σειρά. Μια ακόμη λειτουργία, η «E-Save», περιορίζει τη χρήση του ηλεκτρικού κινητήρα και αντλεί ενέργεια από τον κινητήρα καύσης, εξοικονομώντας έτσι ενέργεια από την μπαταρία (τουλάχιστον το 40%) επιτρέποντας την ηλεκτρική οδήγηση όποτε το επιθυμεί ο οδηγός, ειδικά στα κέντρα των πόλεων.

Χάρη στη μοναδική χωρητικότητα της μπαταρίας, την ικανότητά της να ανανεώνει συνεχώς την ενέργεια και τους δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, το Captur E-TECH Plug-In εκπέμπει περίπου 34 γρ./χλμ. CO2.

Ομοίως με το Clio, φέρει και αυτό διακριτικά αναγνωρισιμότητας, με διάφορα λογότυπα. Η δεξαμενή βενζίνης βρίσκεται στην αριστερή πλευρά του οχήματος, ενώ η υποδοχή φόρτισης είναι στα δεξιά.

Στο εσωτερικό, το πίσω κάθισμα μπορεί να μετακινηθεί κατά 16 εκ., ενώ ένας χώρος κάτω από το αρθρωτό ψευδοδάπεδο, επιτρέπει την αποθήκευση καλωδίων φόρτισης.

Και εδώ υπάρχει διακόπτης EV, όπως και ηλεκτρικός επιλογέας ταχυτήτων (e-shifter) με λειτουργία «φρένων» για να αξιοποιήσει στο έπακρο την αναγεννητική πέδηση.

Διαθέτει και δύο μεγάλες οθόνες: ένα ψηφιακό ταμπλό 10 ιντσών και οθόνη πολυμέσων EASY LINK 9,3 ιντσών.

Και στα δύο μοντέλα ο υβριδικός, ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1.6 lt, έχει αναμορφωθεί ειδικά για τη χρήση. Συνοδεύεται από δύο ηλεκτρικούς κινητήρες - ένας από τους οποίους είναι ο τύπος HSG (γεννήτρια εκκίνησης υψηλής τάσης) - και ένα καινοτόμο κιβώτιο ταχυτήτων με μικρότερο συμπλέκτη.

Το αναγεννητικό σύστημα λειτουργεί με δύο τρόπους: Όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το πεντάλ γκαζιού και το όχημα βρίσκεται στο 'Drive', ο κύριος ηλεκτρικός κινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια που ανακτά την κινητική ενέργεια που παράγεται από την επιβράδυνση και την μετατρέπει σε ηλεκτρική ενέργεια που αποστέλλεται πίσω στη μπαταρία. Για την ανάκτηση περισσότερης ενέργειας, ο επιλογέας ταχυτήτων μπορεί να τεθεί σε λειτουργία "Brake" (Β). Στην περίπτωση αυτή, το αυτοκίνητο επιβραδύνεται πολύ πιο γρήγορα…

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ