ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Suzuki Vitara: Oδηγούμε την τετρακίνητη έκδοση 1.4 lt – 140 hp

Suzuki Vitara: Oδηγούμε την τετρακίνητη έκδοση 1.4 lt – 140 hp
COPYRIGHT,SPREADTRUM,2011

Το Suzuki Vitara στην ανανεωμένη του έκδοση παραμένει το πρώτο μοντέλο σε πωλήσεις στην Ελλάδα στην κατηγορία των συμπαγών SUV - Crossover.

Το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο, στην Ελλάδα, στην άκρως ανταγωνιστική κατηγορία των συμπαγών SUV – Crossover, το Suzuki Vitara, παραμένει ως μια εξαιρετική επιλογή αγοράς, καθώς διαθέτει σειρά πλεονεκτημάτων. Το Vitara, στην ανανεωμένη του εκδοχή, προσφέρεται με μοτέρ βενζίνης, σε δικίνητη και τετρακίνητη έκδοση.

Στη δοκιμή μας, χρησιμοποιήσαμε την έκδοση με τον ισχυρότερο κινητήρα 1.4 lt – 140 hp, με τετρακίνηση, συνδυαζόμενο με το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Το Vitara, με 4,175 μ. μήκος, 1,775 μ. πλάτος και 1,610 μ. ύψος, διακρίνεται για τις συμπαγείς του διαστάσεις και την ευελιξία του. Ανετο για 5 ενήλικες επιβάτες και με 375 λίτρα χώρου αποσκευών, θα ικανοποιήσει σε χώρους μια οικογένεια.

Suzuki Vitara: Oδηγούμε την τετρακίνητη έκδοση 1.4 lt – 140 hp
COPYRIGHT,SPREADTRUM,2011

Σχεδιαστικά, μολονότι το λευκό χρώμα του αυτοκινήτου δοκιμής, δεν χαρίζει οπτικές αρετές που συνήθως προσφέρει η διχρωμία, εντούτοις οι κάθετες γρίλιες χρωμίου, μπροστά, ξεχωρίζουν στο εν γένει δυναμικό μπροστινό τμήμα, ενώ πίσω προεξέχουν τα φωτιστικά LED, με τη διχρωμία στην ποδιά να κάνει να τονίζει τον off-road χαρακτήρα.

Η καμπίνα, στη σύγχρονη εκδοχή της, με την έγχρωμη οθόνη LCD 4,2 ιντσών, στον πίνακα με τα ανασχεδιασμένα όργανα, αλλάζουν λίγο την εικόνα του εσωτερικού, όπως και η οθόνη αφής 7 ιντσών, οι ασημένιες ενδείξεις στο ταμπλό, στις πόρτες και στην κεντρική κονσόλα. Βελτιωμένα σε αίσθηση τα καθίσματα, παρέχουν καλή πλευρική στήριξη, ενώ ποιοτικότερα είναι τα πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στον πίνακα οργάνων, μπορείς να δεις τη λειτουργία του ALLGRIP, του Hill Control, της επιτάχυνση της βαρύτητας G και την αναγνώριση των σημάτων κυκλοφορίας.

Όσον αφορά το μοτέρ, οδηγικά σου δίνει αυτό που θέλεις, τη δύναμη δηλαδή, των 140 ίππων στις 5.500 σ.α.λ., με ροπή 220 Nm μεταξύ 1.500-2.200 σ.α.λ. Συνεργάζεται καλά με το αυτόματο κιβώτιο, αν και έχοντας συνηθίσει σε 7άρια και 8άρια κιβώτια, θα ήθελα τουλάχιστον μια σχέση ακόμα. Ομως, η κατανάλωση δεν επηρεάζεται και διατηρείται λίγο πάνω από τα 8 λίτρα στα 100 χλμ. Καλό και σε επιτάχυνση, κοντά στα 10 δευτ. τα 0-100 χλμ./ώρα, ενώ με 130 χλμ./ώρα ταχύτητα και εντός ορίων είσαι στον αυτοκινητόδρομο και χαμηλά κρατάς την κατανάλωση.

Suzuki Vitara: Oδηγούμε την τετρακίνητη έκδοση 1.4 lt – 140 hp

Σε κανονικές συνθήκες απλά έχεις πατημένο το Auto στον περιστροφικό διακόπτη του συστήματος τετρακίνησης Suzuki ALLRIP Select, μέσω του οποίου ρυθμίζεται η ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες, ανάλογα την πρόσφυση. Ωστόσο, αν κινείσαι σε χιόνι καλό είναι να γυρίσεις τον διακόπτη στην ανάλογη θέση, όπως κι αν θέλεις να οδηγήσεις πιο σπορ, διότι γίνεται πιο γρήγορη η απόκριση του γκαζιού και πιο άμεσες οι αλλαγές ταχυτήτων. Για τα πολύ δύσκολα, πατάς το Lock και “κλειδώνεις” την τετρακίνηση 50-50 στους δύο άξονες και μπορείς να κινηθείς έτσι μέχρι 40 χλμ./ώρα.

Suzuki Vitara: Oδηγούμε την τετρακίνητη έκδοση 1.4 lt – 140 hp

Επίσης, τα 18,5 εκ. απόστασης από το έδαφος, βοηθούν να κινηθείς εκτός δρόμου, ενώ αν και φέρει ημιάκαμπτο άξονα στην πίσω ανάρτηση, εντούτοις απορροφά σχετικά καλά τις ανωμαλίες του εδάφους.

Το Suzuki Vitara διαθέτει σε εξοπλισμό ένα πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας. Κάτω από την ομπρέλα Suzuki Safety Support, περιλαμβάνονται το σύστημα Αναγνώρισης Τυφλού Σημείου (BlindSpotMonitor), το Σύστημα Υποβοήθησης Οπίσθιας Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας (Rear Cross Traffic Control) και το Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Κυκλοφορίας (Traffic Sign Recognition).

Ανάλογα την έκδοση, διαθέτει επιπλέον Σύστημα αποφυγής αλλαγής λωρίδας, Σύστημα Προειδοποίησης εκτροπής, Σύστημα Hill Hold, Σύστημα Hill Descent Control και Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop & Go, η οποία επιπλέον βοηθά την επιτάχυνση και την πέδηση, διατηρώντας ασφαλή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, ενώ μπορεί να φρενάρει σταματώντας εντελώς το αυτοκίνητο, παρέχοντας στον οδηγό πρόσθετη υποστήριξη για παράδειγμα σε κυκλοφοριακήσυμφόρηση.

Συμπερασματικά, το Suzuki Vitara είναι εδώ, ενωμένο δυνατό, όπως έλεγαν και σε ένα πολιτικό σύνθημα.

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ