ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Τα 5 πανίσχυρα Pagani Zonda που έγραψαν ιστορία

Τα 5 πανίσχυρα Pagani Zonda που έγραψαν ιστορία

Λιγότερα από 150 αντίτυπα με ισχύ από 444 έως 789 ίππους.

Όλα ξεκίνησαν πριν από 20 χρόνια στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1999. Η Pagani Automobili S.p.A, ήταν το νέο όνομα στην παραγωγή σπορ αυτοκινήτων κι έκανε ντεμπούτο με ένα εκπληκτικό μοντέλο, το ατμοσφαιρικό Zonda. Το Zonda, αρχικά ονομαζόταν Fangio F1, από τον πρωταθλητή της Formula 1, Juan Manuel Fangio, ο οποίος βοήθησε στην ανάπτυξη του αυτοκινήτου, ωστόσο, μετά το θάνατό του το 1995, μετονομάστηκε σε Zonda.

Aπό το πρώτο Zonda C12 του 1999, έως την τελευταία έκδοση, λιγότερα από 150 αντίτυπα του μοντέλου έχουν κατασκευαστεί, χωρισμένα σε πάνω από δώδεκα διαφορετικά παράγωγα. Όλα έχουν τροφοδοτηθεί από έναν κινητήρα Mercedes V12, από την AMG και μεγέθους από 6.0 lt έως 7.3 lt, με ισχύ από 444 ίππους έως 789 ίππους, επιτρέποντας στο συγκεκριμένο μοντέλο να επιτύχει μέγιστη ταχύτητα 355 χλμ./ώρα μέγιστη ταχύτητα.

Στο φετινό Salon Privé θα λάμψουν τα ακόλουθα μοντέλα:

Zonda C12 (2000): Το πρώτο supercar της Horacio Pagani. Με ξεχωριστό στυλ και κινητήρα Mercedes-AMG 6.0 lt V12, το οποίο παρήγαγε 444 ίππους, αρκετά για να ωθήσει το C12 στα 0-100 χλμ./ώρα σε 4 δευτερόλεπτα.

Zonda F Roadster (2005): Το Zonda F (F για Fangio), κατασκευάστηκε σε 25 αντίτυπα. Εφοδιάστηκε με κινητήρα 7.3 lt Mercedes-AMG V12, με 641 ίππους. Το Zonda F, το οποίο κυκλοφόρησε το 2006 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης (το F Roadster μετά το 2006), ήταν εξοπλισμένο με επιπλέον προβολείς και διαφορετικά φώτα ομίχλης στα πλάγια, καθώς και νέο αμάξωμα (αναθεωρημένο εμπρόσθιο τμήμα, νέα πίσω αεροτομή και περισσότερες αεροδυναμικές οπές) που βελτίωσαν την αεροδυναμική του αυτοκινήτου, καθώς και διαφορετικούς καθρέπτες. Εφοδιάστηκε και με φρένα από ανθρακονήματα / κεραμικά (με διάμετρο 380 mm).

Zonda Cinque Roadster (2009): Όπως υποδηλώνει το όνομά του, ο Pagani δημιούργησε μόλις πέντε αντίτυπα του Zonda Cinque Roadster, το οποίο ήταν μια έκδοση 669 hp. Τπ Zonda Cinque αναπτύχθηκε κατόπιν αιτήματος του εμπόρου Pagani στο Χονγκ Κονγκ. Οι διαφορές σε σχέση με τις άλλες παραλλαγές του Zonda, ήταν ένα νέο κιβώτιο έξι ταχυτήτων, μειώνοντας τον χρόνο επιτάχυνσης σε μόλις 3,4 δευτερόλεπτα. Εφερε αναθεωρημένη δομή από ανθρακονήματα "καρβο-τιτάνιο" και ανάρτηση μαγνησίου - τιτανίου. Περιλάμβανε έναν μακρύτερο μπροστινό διαχύτη, νέες πλευρικές ποδιές, οπίσθιο διαχύτη, που του επέτρεψαν να παράγει 750 κιλά δύναμης σε 355 χλμ./ώρα και 1,45 G δύναμης στη στροφή.

Zonda Tricolore (2010): Μόνο τρία μοντέλα Tricolore κατασκευάστηκαν καθιστώντας το ένα από τα πιο σπάνια μοντέλα. Αρχικά σχεδιάστηκε ως φόρος τιμής στην Frecce Tricolori, την αεροπορική ομάδα της Ιταλίας απαντώντας στα βρετανικά κόκκινα βέλη. Το Tricolore έφερε μεγάλο μέρος του αμαξώματος από το Zonda Cinque. Μοναδικό σε αυτό το αυτοκίνητο ήταν ένα μικρό πτερύγιο που τοποθετήθηκε πίσω από το πιλοτήριο, το οποίο αντανακλούσε την ουρά του αεροσκάφους Stunt Aermacchi MB-339 της Frecce Tricolori.

Zonda 760 Oliver Edition (2016): Το μοναδικό 760 'Oliver' μοντέλο κατασκευάστηκε το 2016 για έναν από τους μεγαλύτερους συλλέκτες της Pagani και βασίστηκε στο μοντέλο 760 RS. Σε αντίθεση με άλλες ειδικές εκδόσεις Zonda, αυτό το 760 έχει μια μοναδικά σχεδιασμένη πίσω αεροτομή και σχεδιάστηκε από έναν από τους παγκόσμιους πρωταθλητές GT, τον Akira Iida (GT500), για να δώσει την απόλυτη πρόσφυση σε πίστα…

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ