Ωρα για λίγη νοσταλγία με το POPULAR της Skoda που ήταν ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της εταιρίας μεταξύ δύο Παγκοσμίων Πολέμων.

Η αυτοκίνηση αλλάζει και βέβαια τα σύγχρονα μοντέλα δεν έχουν καμία σχέση με τα παλιά. Όμως, είναι η νοσταλγία που σε κάνει να ανατρέχεις στο παρελθόν, να βρίσκεις μοντέλα ξεχωριστά, που θα μπορούσαν κυκλοφορώντας σήμερα, να τραβήξουν αμέσως το βλέμμα του κόσμου.

ADVERTISING

Το πιο δημοφιλές αυτοκίνητο της Skoda, μεταξύ των δύο Παγκόσμιων Πολέμων, ήταν το POPULAR. Ωστόσο, το best seller της μάρκας από τη Mlada Boleslav, που παρουσιάστηκε το 1934, συνέχισε να αυξάνεται σε διαστάσεις και ισχύ κινητήρα.

Inline Image

Το μοντέλο της μεσαίας κατηγορίας, άνοιξε έτσι χώρο σε μια σειρά μοντέλων, για μια πιο προσιτή εναλλακτική λύση: το 995 POPULAR 'Liduška' με έναν υδρόψυκτο τετρακύλινδρο κινητήρα. Η εξέλιξη ξεκίνησε το 1936 (βγήκε στην αγορά το 1938) με πρωτότυπα μοντέλα που ο κατασκευαστής από τη Βοημία χρησιμοποίησε για να πειραματιστεί με ασυνήθιστα συστήματα κίνησης. Δύο από αυτά τα πρωτότυπα, τα αποκαλούμενα SKODA SAGITTA (40 εκ. μικρότερα του Liduška), επιβιώνουν μέχρι σήμερα.

ADVERTISING

Μετά από μια εκτεταμένη ανακατασκευή, το μεταλλικό καφέ SKODA SAGITTA coupé, του 1936, με συρόμενα παράθυρα στις πλευρικές πόρτες, είναι πλέον μέρος της μόνιμης έκθεσης στο εργαστήριο του Μουσείου SKODA. Από τα συνολικά οκτώ πρωτότυπα, ένα ακόμα coupe έχει επιβιώσει και περιμένει την ανακατασκευή του στην αποθήκη του μουσείου.

Στο SKODA SAGITTA, ο αερόψυκτος, δικύλιδρος, τετράχρονος κινητήρας σε διάταξη V, τοποθετημένος μπροστά από τον μπροστινό άξονα, είναι σχεδιασμένος από την SKODA, 844 κ.εκ. και αποδίδει 15 hp, μεταφέροντας τη ροπή στους πίσω τροχούς. Ζυγίζοντας μόλις 580 κιλά, ανέπτυσσε μέγιστη ταχύτητα 70 χλμ./ώρα…