Το παράδειγμα είναι φανταστικό, αλλά σύντομα μπορεί να γίνει πραγματικότητα. Ο Ρότζερ Τέιλορ ζει σε προάστιο μιας μεγάλης πόλης. Μαζί με την οικογένειά του, εκτιμά την ηρεμία και την ησυχία της ζωής στην ύπαιθρο.

Μέχρι πριν από λίγα χρόνια, όμως, έπρεπε να πληρώσει για αυτή την ποιότητα ζωής με μια εξαντλητική μετακίνηση. Πρώτα, έπρεπε να οδηγήσει με το αυτοκίνητό του στον πλησιέστερο σταθμό τρένου. Χρειαζόταν τουλάχιστον 15 λεπτά ανάλογα με την κυκλοφορία, μέχρι και μισή ώρα.

ADVERTISING

Μόλις έφθανε εκεί, έπρεπε να βρει χώρο στάθμευσης στο συνήθως πάρκινγκ και να περιμένει λίγα λεπτά για το τρένο του. Στη συνέχεια ταξίδευε τουλάχιστον 17 λεπτά και μετά περπατούσε ακόμα 12 λεπτά για να φθάσει στο χώρο εργασίας του. Συνολικά, χρειαζόταν τουλάχιστον 90 λεπτά κάθε μέρα, για αυτό δρομολόγιο.

Κι όλα αυτά, μέχρι που έφθασε η αυτόνομη οδήγηση «επιπέδου 5» στην πατρίδα του. Τώρα, ενώ απολαμβάνει το πρωινό του, παραγγείλει το όχημα που θα τον μετακινήσει. Το σύστημα ανταποκρίνεται γρήγορα, προτείνοντας επίσης συνδυασμό διαδρομών και δημόσιων συγκοινωνιών για να γίνει το ταξίδι του Ρότζερ γρηγορότερο ή οικονομικότερο.

Inline Image

ADVERTISING

Το σημείο παραλαβής για το Vision URBANETIC είναι, εν πάση περιπτώσει, όχι περισσότερο από πέντε λεπτά με τα πόδια από το σπίτι του και από τη δουλειά του. Η εφαρμογή του δείχνει την ώρα αναχώρησης μέχρι την τελευταία στιγμή. Πλέον, η διαδρομή προς το γραφείο διαρκεί 11 λεπτά λόγω της δραστικής μείωσης της κυκλοφορίας που προκύπτει από την αυτόνομη οδήγηση και τις σύγχρονες έννοιες κοινής χρήσης οχημάτων. Συνολικά, ο Ρότζερ θέλει 42 λεπτά κάθε μέρα για να μετακινηθεί προς και από τη δουλειά του, έχοντας μειώσει το χρόνο ταξιδιού του κάθε μέρα περίπου 50 λεπτά. Επιπλέον, είναι πολύ πιο χαλαρός όταν φτάνει από πριν.

Αυτό είναι ένα σενάριο καθημερινότητας, που δεν βρίσκεται μακριά στον ορίζοντα. Το Vision URBANETIC, το όραμα της κινητικότητας της Mercedes-Benz Vans, ήδη έκανε τις πρώτες του βόλτες στο Λας Βέγκας, στο πλαίσιο της μεγάλης έκθεσης τεχνολογίας CES. Στατικά, είχε εμφανιστεί πέρυσι τον Μάρτιο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Βασίζεται σε μια ηλεκτροκίνητη πλατφόρμα οδήγησης που μπορεί να είναι εξοπλισμένη με διαφορετικές εναλλάξιμες μονάδες (κλωβούς) για μετακινήσεις ανθρώπων ή μεταφοράς εμπορευμάτων ανάλογα με το σενάριο χρήσης. Το όραμα URBANETIC ελέγχεται από ένα έξυπνο σύστημα πληροφορικής. Οι πελάτες, ιδιώτες ή εταιρείες μπορούν να χρησιμοποιήσουν μια εφαρμογή για να καταγράψουν τις ανάγκες μεταφοράς τους. Με βάση την ιδέα της μετάβασης, το σύστημα αναλύει αυτά τα στοιχεία και αναπτύσσει ένα στόλο αυτόνομων οχημάτων που είναι σε θέση να ανταποκριθούν στη ζήτηση. Κατά τη διάρκεια της ημέρας, ο στόλος μπορεί να προσαρμοστεί με ευελιξία στη διακύμανση της ζήτησης.

Στο επίκεντρο του σχεδίου, είναι η νοοτροπία κοινής χρήσης οχήματος. Σε συνδυασμό με την ευρεία αυτοματοποιημένη και χωρίς οδηγό μεταφορά, το Vision URBANETIC μειώνει την κυκλοφορία, μειώνει τις εκπομπές και συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας ζωής στην πόλη. Οι δρόμοι και οι χώροι στάθμευσης μπορούν να ανακουφιστούν δημιουργώντας περισσότερο ελεύθερο χώρο.

Inline Image

Πολλοί άνθρωποι εξακολουθούν να βλέπουν τα αυτόνομα οχήματα με κάποιο σκεπτικισμό, διότι το θέμα «ψηφιακός μετασχηματισμός» προκαλεί διάχυτο συναίσθημα μεταξύ γοητείας και αβεβαιότητας. Γοητεία, διότι οι ψηφιακές τεχνολογίες μπορούν να απλοποιήσουν δραματικά πολύπλοκες εργασίες και να προσφέρουν μοναδικές ευκαιρίες. Αβεβαιότητα, επειδή συχνά μπορεί να υπάρχει ελάχιστο περιθώριο για την ανθρώπινη ατομικότητα και την ικανότητα να ενεργεί ελεύθερα.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Mercedes-Benz ασχολείται με λύσεις που εστιάζουν στην ελευθερία των ανθρώπων, τη λήψη αποφάσεων και την ατομικότητα. Ο στόχος είναι να δημιουργηθεί ισορροπία μεταξύ ανθρώπων και τεχνολογίας.

Το Vision URBANETIC χρησιμοποιώντας διάφορα συστήματα κάμερας και αισθητήρων, αντιλαμβάνεται πλήρως το περιβάλλον στο σύνολό του και επικοινωνεί ενεργά με αυτό. Οι πεζοί που διασχίζουν το δρόμο μπροστά του ενημερώνονται από την οθόνη μεγάλου μεγέθους στο μπροστινό μέρος του οχήματος. Μια παρόμοια λειτουργία εκπληρώνεται από την ψηφιακή σκίαση στην πλευρική πόρτα ενεργή οθόνη. Αρκετές εκατοντάδες μονάδες φωτός σηματοδοτούν τα πλησιέστερα πρόσωπα που έχουν αναγνωριστεί. Τα περιγράμματα τους παρουσιάζονται σχηματικά στο εξωτερικό κέλυφος. Οι πεζοί ή οι ποδηλάτες μπορούν να αξιολογήσουν τις επικείμενες ενέργειες του οχήματος γρήγορα και αξιόπιστα…

www.driveandtravel.gr