ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ

H νέα γενιά του επαναστατικού Honda X-ADV

2021 HONDA X-ADV
2021 HONDA X-ADV 2021 HONDA X-ADV

Πέντε χρόνια μετά την γέννησή του, που πάντρεψε εντελώς αναπάντεχα μια Adventure μοτοσικλέτα με ένα Scooter, το X-ADV περνά στη δεύτερη γενιά του με σημαντικές αναβαθμίσεις στον κινητήρα, στα ηλεκτρονικά και στην εργονομία.

Πέντε χρόνια μετά την γέννησή του, που πάντρεψε εντελώς αναπάντεχα μια Adventure μοτοσικλέτα με ένα Scooter, το X-ADV περνά στη δεύτερη γενιά του με σημαντικές αναβαθμίσεις στον κινητήρα, στα ηλεκτρονικά και στην εργονομία.

Πλέον το άγχος του 2016 δεν υφίσταται πια. Το άγχος αν αυτό το πάντρεμα δύο εντελώς διαφορετικών κόσμων -που με τόση επιτυχία συνέδεσαν οι σχεδιαστές της Honda στην Ιταλία και οι μηχανικοί της στην Ιαπωνία- θα έβρισκε απήχηση, κατασιγάστηκε από τον καταιγισμό πωλήσεων.

Πώς θα μπορούσε, άλλωστε, ένα δίτροχο που μπορεί να είναι μαζί ευέλικτο στην πόλη και με μεγάλους χώρους ως μεγάλο Scooter, και μαζί ικανό για off-road και για μακριά ταξίδια ως Adventure μοτοσικλέτα, να μην έχει απήχηση; Ειδικά στη χώρα μας, δεδομένου ότι ο εμπνευστής του το επινόησε παλεύοντας με το νοικιάρικο σκουτεράκι του να φτάσει σε μια δυσπρόσιτη παραλία της Ίου;

2021 HONDA X-ADV
2021 HONDA X-ADV 2021 HONDA X-ADV


Το μόνο εμπόδιο θα ήταν, ίσως, η ρομαντική ή σκληροπυρηνική εμμονή σε σιλουέτες του παρελθόντος - όμως η X-ADV ήταν πολύ καλή για να κολλήσει σε αυτό. Κάπως έτσι, είδαμε μπροστά στα μάτια μας να γεννιέται μια καινούρια κατηγορία, ένα νεοφυές είδους διτρόχου.

Σχεδιασμένο ως Scooter και κατασκευασμένο ως μοτοσικλέτα, το X-ADV διατηρεί τη βασική του φιλοσοφία στη γενιά του 2021 - αλλά τώρα, πέραν του εκμοντερνισμού του στιλ του, αποκτά σημαντικές αναβαθμίσεις στα μηχανικά μέρη, στα ηλεκτρονικά και στους χώρους.

Ξεκινώντας από τον κινητήρα του, η δικύλινδρη, υγρόψυκτη και 8βάλβιδη μονάδα των 745 κ.εκ. απέκτησε ακόμα 4 ίππους και συν 600 στροφές μέχρι τα κόκκινα, και μαζί κάλυψε τις τελευταίες προδιαγραφές ρύπων Euro5. Έτσι, η ισχύς φτάνει τους 58,6 ίππους και η βελόνα αγγίζει το όριο των 7.000 σ.α.λ., ενώ η ροπή φτάνει ως τα 69 Nm στις 4.750 στροφές (έχοντας και υψηλότερη καμπύλη μετά τις 5.000 σ.α.λ.).

Μέσω του κλασικού ηλεκτρονικού ψεκασμού PGM-FI η Honda δίνει (κατά WLTP) μέση κατανάλωση 3,6 λίτρων / 100 χλμ., αλλά μια σημαντική πτυχή για το χαρακτήρα και τις δυνατότητες του X-ADV είναι ότι το ρεζερβουάρ χωρά 13,2 λίτρα καυσίμου - που μεταφράζεται σε αυτονομία 366 χιλιομέτρων.

Η μείωση του βάρους του κινητήρα κόβει 1,4 από τα συνολικά 3 κιλά από τα οποία απαλλάχθηκε η δεύτερη γενιά του X-ADV - καθώς το βάρος της με τα υγρά είναι τώρα 236 κιλά.

Η μετάδοση εξακολουθεί να γίνεται από το αυτόματο κιβώτιο DCT, που με τους δύο συμπλέκτες του κάνει ταχύτατες και ανεπαίσθητες τις αλλαγές σχέσης. Οι μηχανικοί της Honda, μάλιστα, έχουν κάνει πιο κοντές τις πρώτες τρεις σχέσεις, για ζωηρότερη επιτάχυνση, ενώ οι υπόλοιπες τρεις είναι μακρύτερες για περισσότερη οικονομία καυσίμου και άνεση στο ταξίδι.

Το DCT προσφέρει και τη δυνατότητα μηχανικής αλλαγής των σχέσεων, μέσω του paddle-shifter στο αριστερό άκρο του τιμονιού. Στην αυτόματη λειτουργία του, σε συνεργασία με το ηλεκτρονικό γκάζι (Throttle By Wire), έχει 5 προγράμματα λειτουργίας. Στο επίπεδο 1 οι αλλαγές γίνονται χαμηλότερα ενώ στο επίπεδο 3 σε υψηλότερες στροφές, για καλύτερη επιτάχυνση και εκμετάλλευση του φρένου του κινητήρα.

Επίσης, υπάρχει το User mode για παραμετροποίηση της καμπύλης ισχύος και του φρένου κινητήρα από τον αναβάτη, και το γνωστό ‘G’ mode για το χώμα που κρατά το συμπλέκτη κλειστό σε όλες τις θέσεις του γκαζιού για να επιτρέπει το γλίστρημα του πίσω τροχού με το άνοιγμα του γκαζιού.

2021 HONDA X-ADV
2021 HONDA X-ADV

Το X-ADV, επίσης μέσω του ηλεκτρονικού γκαζιού, ελέγχει με το σύστημα Honda Selectable Torque Control (HSTC) την πρόσφυση του πίσω τροχού, διαχειριζόμενο τη ροπή που φτάνει σε αυτόν. Στη γενιά του 2021 το σύστημα αυτό, όμως, έχει τρία επίπεδα ρύθμισης, αντί των δύο της προηγούμενης. Το επίπεδο 1 έχει την ελάχιστη και το 3 τη μέγιστη επέμβαση ελέγχου της πρόσφυσης, ενώ η προεπιλεγμένη (default) ρύθμιση είναι στο επίπεδο 2.

Τα HSTC και DCT συνεργάζονται με τα 4 προφίλ ρύθμισης του κινητήρα: τα Rain, Standard, Sport και Gravel (συν το έξτρα, παραμετροποιήσιμο User mode). Στα τρία πρώτα προγράμματα η παρέμβαση των HSTC και ABS είναι η μέγιστη, αλλά στο Gravel είναι χαμηλή, ώστε, και πάλι, να επιτρέπει το ελεγχόμενο γλίστρημα του πίσω τροχού για καλύτερο κοντρόλ.

Στα 4 modes του κινητήρα ρυθμίζεται ανάλογα και η ισχύς του: στο Rain η ισχύς είναι πιο χαμηλή, και συνδέεται με το mode επιπέδου 1 του DTC, ενώ αντίστοιχα στη ρύθμιση Sport παρέχεται πιο σπορ καμπύλη ροπής ισχυρότερο φρένο κινητήρα και τη ρύθμιση επιπέδου 4 του κιβωτίου. Εδώ, η προεπιλεγμένη ρύθμιση είναι η Standard, με ισορροπημένο συνδυασμό ισχύος, φρένου κινητήρα και μέγιστη επέμβαση των HSTC και ABS.

Τέλος, το προφίλ User προσφέρει στον αναβάτη custom επιλογές συνδυασμών ισχύος και φρένου κινητήρα (χαμηλή / μέση / υψηλή) και παρέμβαση του HSTC (χαμηλή / μέση / υψηλή / απενεργοποίηση).

Σχεδιαστικά, το νέο X-ADV έχει πιο αιχμηρές γραμμές και λίγο πιο δυναμική σιλουέτα, ενώ οι δύο προβολείς LED φέρουν τώρα λειτουργία φώτων ημέρας DRL, όπως στην Africa Twin, που προσαρμόζει αυτόματα στην ένταση φωτισμού στο περιβάλλον. Το πίσω φως είναι επίσης LED.

Με βελτιώσεις σε αρκετά σημεία του, το νέο σωληνωτό, ατσάλινο πλαίσιο (τύπου ‘διαμάντι’) συνέβαλλε στη μείωση βάρους με 1 κιλό και εξοικονόμησε αρκετά εκατοστά χώρου για τη βελτίωση της εργονομίας.

Έτσι, κάτω από τη σέλα (που βρίσκεται στα 820 χλστ. από το έδαφος και έχει ανασχεδιασμένα πλαϊνά τμήματα, για πιο εύκολη πρόσβαση) ο αποθηκευτικός χώρος αυξήθηκε στα 22 λίτρα, που χωρούν ένα κράνος enduro. Επίσης, διαθέτει φως LED και θύρα φόρτισης USB, ενώ η μετατόπιση του χειρόφρενου στο δεξί άκρο του τιμονιού άφησε χώρο για ένα έξτρα ντουλαπάκι.

Στη γενικότερη εργονομία συμβάλλει η νέα ζελατίνα, που ρυθμίζεται σε 5 θέσεις χωρίς εργαλεία. Μεταξύ του ψηλότερου και του χαμηλότερου σημείου της, η διαφορά ύψους είναι 139 χλστ. και κλίσης 11 μοίρες. Κι επίσης, συμβάλλει η νέα οθόνη TFT 5 ιντσών (με σύστημα φωνητικού ελέγχου Honda Smartphone Voice Control System) του πίνακα οργάνων, οι ανθεκτικές πλαστικές χούφτες και η αλουμινένια ποδιά πάχους 2,5 χλστ. προστατεύει το κάτω τμήμα του X-ADV.

Η ιαπωνική μοτοσικλέτα-scooter έχει ακτινωτές ζάντες 17 ιντσών εμπρός και 15’’ πίσω. Ο εμπρός τροχός συνδέεται με ανεστραμμένο πιρούνι 41 χλστ. τύπου φυσιγγίου, που διαθέτει ρυθμίσεις προ-φόρτισης και επαναφοράς, και ο πίσω τροχός με ψαλίδι Pro-Link που ρυθμίζεται στην προ-φόρτισή του.

Την άνετη εκτός δρόμου κίνηση εξασφαλίζουν οι διαδρομές 153,5 και 150 χλστ. αντίστοιχα της ανάρτησης, αλλά και το ύψος των 16,2 εκατ. της απόστασης από το έδαφος. Την ίδια στιγμή, το μεταξόνιο των 1.590 χλστ. και τα 2,8 μέτρα του κύκλου στροφής, εξασφαλίζουν και την ευελιξία του X-ADV στην πόλη. Τα δισκόφρενα και στους δύο τροχούς έχουν μέγεθος 296 χλστ.

Το νέο X-ADV διατίθεται ήδη στη χώρα μας με τιμή που ξεκινάει από τα 13.500 Ευρώ. Στο βασικό του εξοπλισμό, εκτός όλων των παραπάνω, περιλαμβάνει διπλό σταντ και Smart Key (που καταργεί την ανάγκη χρήσης κλειδιού για τον κεντρικό διακόπτη, την τάπα ρεζερβουάρ και τη σέλα). Διατίθεται, επίσης, σε έκδοση ισχύος 47,6 PS για κατόχους διπλώματος A2, η οποία μπορεί εύκολα να μετατραπεί σε full power σε έναν εξουσιοδοτημένο επισκευαστή της Honda.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ