ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ

Ο εχθρός του καλού, είναι το καλύτερο… Piaggio Medley

Ο εχθρός του καλού, είναι το καλύτερο… Piaggio Medley

Ένα από τα πιο περιζήτητα σκούτερ της αγοράς απέκτησε νέα εμφάνιση.

Είναι γνωστή η ρήση του θυμόσοφου λαού μας, για να υπερτονίσει την αξία του καινούργιου, λέγοντας ότι "εχθρός του καλού, είναι το καλύτερο".

Αυτή η ρήση ταιριάζει γάντι στο νέο Piaggio Medley, καθώς ένα από τα πιο περιζήτητα σκούτερ της αγοράς, διεθνώς, και της Ελλάδας, όχι μόνο απέκτησε νέα εμφάνιση, που όπως και να το κάνουμε τραβά τα βλέμματα, αλλά οι μηχανικοί της ιταλικής εταιρείας προχώρησαν και στην ουσία, προσθέτοντας νέα μοτέρ 125 και 150 κ.εκ. i-get, Full LED προβολέα και DRL, πολυλειτουργικό LCD ψηφιακό πίνακα οργάνων - για να βρίσκεται στο πνεύμα της εποχής, ακόμα και σύστημα διασύνδεσης Piaggio MIA, νέες ζάντες και νέο πιο φαρδύ πίσω ελαστικό, νέα εργονομική σέλα και νέα μαρσπιέ συνεπιβάτη.

Η φιλοσοφία στο νέο Medley παρέμεινε η ίδια. Προκειμένου να ανταποκρίνεται στις αυξημένες απαιτήσεις οδήγησης, στην πόλη αλλά και στον ανοικτό δρόμο, διατηρεί την ευελιξία, για σβέλτες κινήσεις στον αστικό κύκλο, έχει μεγάλους τροχούς (μπροστά 16 ιντσών, πίσω 14 ιντσών) που ενισχύουν τη στιβαρότητά του και μπορείς να το φορτώσεις σαν μεγάλο σκούτερ GT.

Δεν θα σταθώ πολύ στη σχεδίαση, διότι οι Ιταλοί είναι μετρ της φινέτσας, με πινελιές που κλείνουν το μάτι. Θα πω όμως, ότι το πιο γνωστό αξεσουάρ των Ιταλών, που είναι η γραβάτα, η οποία "φοριέται" στα σκούτερ της Piaggio μπροστά στην ποδιά, απαντάται στο νέο Medley με κυψελοειδή εμφάνιση, σαν τις πλεκτές γραβάτες. Αυτή την αίσθηση σου δίνει.

Θα δώσω έμφαση, όμως, στον εντελώς καινούργιο, ψηφιακό LCD πίνακα οργάνων. Αλλωστε, βρισκόμαστε στην ψηφιακή εποχή και ειδικά οι νεότεροι επιζητούν τέτοιο εξοπλισμό. Τα πάντα, λοιπόν, ψηφιακά: ταχύμετρο, στροφόμετρο, χιλιομετρητής, θερμοκρασία αέρα, ρολόι, ενδείξεις στάθμης καυσίμου και θερμοκρασίας ψυκτικού υγρού, λυχνίες κινδύνου πάγου, ανοικτού πλαϊνού σταντ και "service".

Ο εχθρός του καλού, είναι το καλύτερο… Piaggio Medley

Και δεν είναι μόνο αυτά, διότι αν πιέσεις τον διακόπτη MODE, που κι αυτός βρίσκεται στη δεξιά πλευρά του τιμονιού, τότε έχεις επιπλέον πληροφορίες για τη μέση και μέγιστη ταχύτητα, την τρέχουσα και τη μέση κατανάλωση καυσίμου, την αυτονομία και το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, ενώ αν ξεχαστείς, οι προειδοποιητικές λυχνίες σου θυμίζουν αν είσαι στη ρεζέρβα καυσίμου, αν λειτουργεί το «Start & Stop», αν είναι χαμηλή η πίεση του λαδιού, αν είναι ενεργοποιημένο το ABS και το immobilizer.

Κι επειδή αναφέρθηκα στους νεότερους, οι οποίοι είναι πολύ εξοικειωμένοι με την τεχνολογία, θα ενθουσιαστούν με το επίπεδο συνδεσιμότητας, που δεν βρίσκεις σε μεσαίο σκούτερ με μεγάλους τροχούς. Ο όμιλος Piaggio, δημιούργησε το σύστημα Piaggio MIA, που είναι στάνταρ στην έκδοση S, προκειμένου να συνδέεις το smartphone με το σκούτερ, μέσω Bluetooth, και αφού πατήσεις τους διακόπτες στο τιμόνι και στον πίνακα οργάνων, ελέγχεις τις κλήσεις, τις φωνητικές εντολές και τη μουσική. Δε νομίζω ότι υπάρχει κάτι καλύτερο.

Πέραν αυτού, έχεις κι άλλες ευκολίες, διότι η νέα και πιο στενή σέλα, ανοίγει ηλεκτρικά από το τιμόνι και σταθεροποιείται, φιλοξενώντας από κάτω δύο full face κράνη, τα νέα μαρσπιέ του συνεπιβάτη αναδιπλώνονται, το ντουλαπάκι εσωτερικά της ποδιάς έχει θύρα USB για φόρτιση, ενώ υπάρχει και γάντζος για να συγκρατείς σακούλες, σε περίπτωση που πήγες για ψώνια.

Ο εχθρός του καλού, είναι το καλύτερο… Piaggio Medley

Θα σταθώ, πολύ, πάντως, στα νέα μοτέρ Piaggio i-get, που πρώτο εγκαινιάζει το Medley. Και τα δύο είναι υγρόψυκτα, με σύστημα χρονισμού 4 βαλβίδων και ηλεκτρονικό ψεκασμό, στα 125 και 150 κ.εκ., με ισχύ 11 και 12,1 kW, για να μπαίνουμε στο πνεύμα της ηλεκτροκίνησης ή 15 και 16,2 ίππους αντίστοιχα, από τους πιο ισχυρούς κινητήρες στη κατηγορία τους.

Οι κινητήρες αυτοί, φέρουν και τη γνωστή λειτουργία «Start & Stop», που ουσιαστικά σβήνει το μοτέρ σε στάση και το επανεκκινεί αυτόματα, ώστε να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου. Η λειτουργία μπορεί να απενεργοποιηθεί από διακόπτη στη δεξιά πλευρά του τιμονιού. Τα μοτέρ είναι ιδιαίτερα "ροπάτα" με 12 Nm και 15 Nm, αντίστοιχα στις 6500 σ.α.λ., επιταχύνοντας γρήγορα και λόγω ελαφριάς (136 κιλά, ξηρό), αλλά στιβαρής, κατασκευής.

Οι λάτρεις της ησυχίας, θα χαρούν και από την ύπαρξη της νέας εξάτμισης, κυρίως με την αθόρυβη λειτουργία, τον καλύτερο ήχο και τις χαμηλότερες πτώσεις πίεσης, που ενισχύουν την απόδοση του κινητήρα. Και βέβαια, τα μοτέρ συνδυάζονται με μετάδοση CVT, συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων, για όλες τις περιστάσεις.

Με όλα αυτά, η επίσκεψη στο πρατήριο καυσίμων δεν είναι συχνή υπόθεση, αφού καλύπτεις 41 χλμ. με ένα λίτρο βενζίνης, ενώ δεν ξοδεύεσαι και στο σέρβις, έχοντας μόνο αντικατάσταση λιπαντικών και φίλτρων κάθε 10.000 χλμ και ρύθμιση βαλβίδων κάθε 20.000 χλμ.

Διότι δεν είναι μόνο το κόστος κτήσης, αλλά και χρήσης.

Για τους φανατικούς με τα τεχνικά θέματα, επισημαίνω ότι το Piaggio Medley βασίζεται σε ένα πλαίσιο τύπου χαμηλής φωλιάς, από ατσάλινους σωλήνες, μπροστά υπάρχει πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 33 χιλ., και πίσω διπλό αμορτισέρ διπλής ενέργειας και ελικοειδή ελατήρια με ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου σε 5 θέσεις, ενώ το ισχυρό σύστημα πέδησης ABS, διαθέτει δύο δισκόφρενα διαμέτρου 260 και 240 χιλ. με πλευστές δαγκάνες δύο εμβόλων.

Οποιον χρωματισμό κι αν διαλέξεις, πάλι Piaggio Medley θα έχεις, αλλά θα ξεχωρίζεις κι αυτό είναι αρκετό. Με τις τιμές να ξεκινούν από τις 3.050 ευρώ, πριν αγοράσεις έχεις και δυνατότητα test-ride, να το οδηγήσεις και να διαπιστώνεις το value for money της επιλογής σου.

Ο εχθρός του καλού, είναι το καλύτερο… Piaggio Medley

Κι αν θέλεις επιπλέον αξεσουάρ, με τέτοια γκάμα που διαθέτει η Piaggio, από ανεμοθώρακα και βαλιτσάκια, μέχρι και αντιολισθητικό ταπέτο, ειδικά σχεδιασμένη αδιάβροχη κουκούλα, αλλά και ηλεκτρονικό αντικλεπτικό σύστημα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ