ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ

Στο δρόμο με το Moto Guzzi V7 III Stone S

Στο δρόμο με το Moto Guzzi V7 III Stone S
Στο δρόμο με το Moto Guzzi V7 III Stone S MOTO GUZZI

Η τρίτη παραλλαγή του V7 III Stone ταξιδεύει μισόν αιώνα πίσω στην Ιστορία του Μαντέλο ντελ Λάριο, με αισθητικές παραπομπές που φτάνουν ως το V7 Sport του 1971.

Το νέο-ρετρό δημιούργημα του Μαντέλο ντελ Λάριο έχει την υπόσταση ενός παλιού βινυλίου πάνω σε ένα σύγχρονο πικάπ: η χροιά του ήχου και η αίσθηση είναι σαν να πηγάζουν από τα βάθη των δεκαετιών, παρότι στην πραγματικότητα γεννιούνται από σύγχρονα, προηγμένα μηχανικά μέρη.

Καθετί πάνω στο V7 III Stone S φαντάζει συντονισμένο με αυτό το, αναμφίβολα δύσκολο, εγχείρημα να παραμένει η μοτοσυκλέτα πιστή στην αγνότητα του χαρακτήρα που ανέκαθεν διαφοροποιούσε τα δίτροχα της Moto Guzzi, καθώς αλλάζουν οι εποχές κι οι τεχνολογίες, καθώς εισβάλλουν περίπλοκα ηλεκτρονικά και καινούρια υλικά.

Έτσι, η σύνδεση αυτής της σπάνιας έκδοσης του V7 III Stone με τις σπορ Moto Guzzi της δεκαετίας του 1970, και συγκεκριμένα με το V7 Sport του ’71 και το 750S του ’74, ξεπερνά τα θεωρητικά τρικ για ένα «βαρύ όνομα που αναβιώνει», ξεπερνά ακόμα και τις αισθητικές custom αμυδρές παραπομπές, και διεισδύει στην παραδοσιακή γλυκιά, μπάσα και ολίγον τραχιά αίσθηση της οδήγησης μιας αερόψυκτης Moto Guzzi απ’ τα παλιά.

Στο δρόμο με το Moto Guzzi V7 III Stone S
Στο δρόμο με το Moto Guzzi V7 III Stone S MOTO GUZZI


Κατά τον τρόπο αυτό, οι custom παρεμβάσεις ακόμα και στις ειδικές εκδόσεις της V7 III Stone, όπως η S που παράγεται σε μόλις 750 αντίτυπα, δεν στολίζουν γενικώς και αορίστως τη «μετενσάρκωση» μιας παλιάς ένδοξης μοτοσυκλέτας, αλλά έχουν αληθινές ρίζες με το παρελθόν.

Το κόκκινο χρώμα του αετού και των ελατηρίων της V7 III Stone S (όπως και του πλαισίου της V7 III Racer X Anniversary), για παράδειγμα, παραπέμπει απευθείας στο κόκκινο πλαίσιο των πρώτων 200 αντιτύπων του αριστουργήματος 750S του σχεδιαστή Lino Tonti το ’74.

Η έκδοση S της settemmezzo («εφτάμησι») του Μαντέλο πρωταρχικά ξεχωρίζει από το εξάρτημα-φετίχ του custom, το ρεζερβουάρ της: πέραν του ανάγλυφου κόκκινου αετού, διαθέτει δερμάτινο διαμήκη ιμάντα με κόκκινες ραφές και χρώμα σε στιλ βουρτσισμένου χρωμίου.

Στο δρόμο με το Moto Guzzi V7 III Stone S
Στο δρόμο με το Moto Guzzi V7 III Stone S MOTO GUZZI


Η σέλα είναι καπιτονέ, από Alcantara και με κόκκινες ραφές, οι καθρέπτες εδράζουν στα bar ends του τιμονιού, το πίσω φτερό είναι κοντό, τα καλύμματα των σωμάτων ψεκασμού είναι από βουρτσισμένο αλουμίνιο και στα πλάγια έχει καπάκια από την Racer έκδοση με το «Stone» έμβλημα. Κι όλα αυτά, τα κλασικά, συνδυάζονται με ένα σύγχρονο κυκλικό full-LED προβολέα και LED πίσω φως και φλας.

Το αντίτυπο της δοκιμής μας ήταν το Νο118, από τα συνολικά 750 της Stone S που παράγει η Moto Guzzi V7. Στην τιμονόπλακα αναγράφεται ο μοναδικός αριθμός κάθε αντιτύπου, κάτω από τον κυκλικό πίνακα οργάνων που έχει αναλογικό ταχύμετρο και ψηφιακή οθόνη, με φωτεινή ένδειξη αλλαγής σχέσης - μεταξύ άλλων.

Ο κινητήρας της σπορ έκδοσης S δεν έχει καμία αλλαγή από την απλή V7 III Stone, ή από την έκδοση Night Pack. Ο αερόψυκτος V2 με περιεχόμενη γωνία 90 ο και χωρητικότητα 744 κ.εκ. είναι τοποθετημένος εγκάρσια, και αποδίδει 52 ίππους και 60 Nm ροπής στις 4.900 στροφές.

Στην πράξη, ο κινητήρας είναι πολύ πιο ζωηρός από όσο αφήνουν οι αριθμοί να εννοηθεί, έργο στο οποίο βοηθά και η εξαιρετική κλιμάκωση του κιβωτίου 6 σχέσεων. Το γύρισμα του γκαζιού έχει πάντα, πέραν της απολαυστικής ακουστικής, αρκετή δύναμη για μια προσπέραση, και αρκετή ροπή για κάθε είδους επιτάχυνση εν κινήσει, παρά τα 189 κιλά, χωρίς να ανεβάζει την κατανάλωση πάνω από τα 5,5 λίτρα / 100 km που ανακοινώνει το εργοστάσιο.

Χωρίς, επίσης, να το δείχνει ιδιαίτερα, το V7 III Stone S είναι τόσο καλά ζυγισμένο που όχι μόνο είναι ευέλικτο, αλλά γεννά και μια ανάλαφρη αίσθηση στην πόλη. Η μόνη παρέκκλιση από τη γενικότερη άνεση έρχεται από τη σκληρή ρύθμιση της πίσω ανάρτησης, καθώς και από τη λίγο κεκλιμένη προς τα εμπρός θέση οδήγησης (με ύψος σέλας 770 mm) - ειδικά για έναν μεγαλόσωμο αναβάτη.

Στο δρόμο με το Moto Guzzi V7 III Stone S
Στο δρόμο με το Moto Guzzi V7 III Stone S MOTO GUZZI


Πέρα από τα τείχη της πόλης, το χαμηλό κέντρο βάρους, η εξαίρετη ρύθμιση του πιρουνιού 40 mm, η στιβαρή αίσθηση που αποπνέει το πλαίσιο και τα ελαστικά Dunlop Arrowmax Streetsmart μεταδίδουν εύκολα την εμπιστοσύνη στον αναβάτη να ανεβάσει λίγο το ρυθμό του σε έναν ορεινό δρόμο.

Εξάλλου, το Traction Control MGCT Moto Guzzi είναι εκεί (εφόσον ο αναβάτης δεν το έχει απενεργοποιήσει) για να διορθώσει κατά το δυνατόν μια μικρή υπερβολή του γκαζιού ή ένα σφάλμα, χωρίς ξερές ή απρόσμενες αντιδράσεις της μοτοσυκλέτας - ενώ το εμπρός δισκόφρενο μπορεί να είναι μονό, αλλά συνδυάζεται με τετραπίστονη δαγκάνα της Brembo και ABS.

Τέλος, στον αυτοκινητόδρομο η V7 III Stone S αποδείχθηκε αρκετά σταθερή στις διασταυρούμενες ριπές του αέρα - μια πτυχή της γενικότερης άνεσης στο ταξίδι (όσο γίνεται όταν είσαι εκτεθειμένος στον αέρα), που ταιριάζει μια χαρά με την αυτονομία του ρεζερβουάρ 21 λίτρων.

Η σπορ αυτή έκδοση S της V7 III Stone, ακριβότερη κατά χίλια ευρώ από την απλή και κατά πεντακόσια από τη Night Pack, κοστίζει 9.980 Ευρώ, πάντα με 4 χρόνια εγγύηση και οδική βοήθεια.

Photo credits: Moto Guzzi

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ