Περιπετειώδεις "χωμάτινοι" ή περισσότερο σπορ και ασφάλτινοι, κάθε μεγέθους και από 183 ως 1.298 κ.εκ., αυτοί είναι οι ταξιδευτές της γενιάς του 2020.

Η χειμαρρώδης επέλαση των Adventure μοτοσυκλετών και η ικανότητά τους να καλύπτουν πολλαπλές χρήσεις -χώμα, άσφαλτος, ταξίδι, ακόμα και ευελιξία στην πόλη- έχει συμπαρασύρει σχεδόν τα πάντα στο διάβα της, και πλέον δεν υπάρχει κατασκευαστής που να απέχει από αυτήν την τόσο εμπορική κατηγορία.

ADVERTISING

Καθώς, ωστόσο, υπάρχουν Adventure -είτε ξεχωριστές εκδόσεις τους- με χωμάτινη μεν φιλοσοφία αλλά και μαζί ασφάλτινο προσανατολισμό, αρκετοί είναι οι κατασκευαστές (BMW, Kawasaki, Yamaha) που επιμένουν στις παλιές κλασσικές Sport Touring, που δίνουν έμφαση στην άνεση του ταξιδιού και μαζί με μια σβέλτη ορεινή βόλτα.

Σε κάθε περίπτωση, αυτή είναι η εποχή των πολλαπλών διαστάσεων μιας μοτοσυκλέτας, που υπαγορεύονται σε μεγάλο βαθμό από το marketing, και οι παρακάτω από είναι οι Adventure και Sport Touring μοτοσυκλέτες του 2020:

BMW F900 XR

Inline Image

ADVERTISING

Το μεσαίο adventure sport της BMW μοιράζεται κινητήρα και πλαίσιο με την F850 GS αλλά εστιάζει περισσότερο στο sport touring χαρακτήρα. Για το λόγο αυτό η χωρητικότητα του υγρόψυκτου δικύλινδρου μοτέρ αυξήθηκε στα 895 κ.εκ. και η ισχύς στους 105 ίππους, και το ρεζερβουάρ μεγάλωσε στα 15,5 λίτρα. Ως γνήσια BMW, η F900 XR υιοθετεί την πολύ πλούσια τεχνολογική «σουίτα» των μεγαλύτερων βαυαρικών μοτοσυκλετών, όπως το σύστημα ελέγχου ροπής MSR, τον έλεγχο ευστάθειας ASC, το Dynamic Traction Control DTC, την ηλεκτρονική ρύθμιση της ανάρτησης (Dynamic ESA), τα cornering ABS, quickshifter και Dynamic Brake Control, καθώς και τέσσερα Riding Modes. Στον πίνακα οργάνων, η έγχρωμη οθόνη TFT 6,5 ιντσών προσφέρει συνδεσιμότητα μέσω Bluetooth, ενώ τα φώτα και φλας είναι τεχνολογίας LED με προσαρμοζόμενο προβολέα Headlight Pro.

BMW S 1000XR

Inline Image

Με πολλές μικρές ή και μεγαλύτερες βελτιώσεις, η μεγάλη Adventure Sport της BMW έγινε για το 2020 ταχύτερη, ελαφρύτερη και περισσότερο προσαρμόσιμη σε διαφορετικές συνθήκες σπορ / τουρισμού. Καθώς το βάρος της μειώθηκε κατά 10 κιλά, στα 226 κιλά, ο τετρακύλινδρος κινητήρας των 165 ίππων και οι αναρτήσεις δέχθηκαν σημαντικές βελτιώσεις. Παράλληλα, απέκτησε στάνταρ τεχνολογίες όπως την ηλεκτρονική ανάρτηση Dynamic ESA, τον έλεγχο ροπής MSR, το Hill Start Control Pro, τα νέας γενιάς Dynamic Traction Control DTC και DTC Wheelie Control και τα riding modes Pro, καθώς και οθόνη 6,5 ιντσών και full LED φώτα.

Daytona 310 T1

Inline Image

Το -ήδη- δημοφιλές μονοκύλινδρο adventure της Daytona αναβαθμίστηκε στη φετινή του έκδοση με πολλές σημαντικές βελτιώσεις. Πλέον το ψαλίδι είναι μονόμπρατσο και κατασκευασμένο από αλουμίνιο (συμβάλλοντας στη μείωση του βάρους και την αύξηση της ακαμψίας), ενώ ο πίνακας οργάνων αποτελείται από έγχρωμη οθόνη TFT. Η τελευταία προσαρμόζεται αυτόματα ή χειροκίνητα στη φωτεινότητα του περιβάλλοντος, και παρέχει 4 επιλογές απεικόνισης. Σημαντική για τον touring χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας είναι και η αύξηση χωρητικότητας του ρεζερβουάρ στα 19 λίτρα, ενώ η νέα 310 Τ1 διαθέτει τώρα μεγαλύτερης διαμέτρου δισκόφρενα, συμπλέκτη ολίσθησης (slipper) και νέα πίσω ζάντα 5 διπλών ακτινών. Με ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό, που περιλαμβάνει -εκτός των παραπάνω- keyless λειτουργία, διπλή θύρα φόρτισης USB, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, διπλή χαρτογράφηση eco/sport του κινητήρα των 312 κ.εκ. (35,4 hp), η Daytona 310 T1 κοστίζει 4.495 Ευρώ.

DUCATI Multistrada 1260 S Grand Tour

Inline Image

Στην ευρεία γκάμα της Multistrada, και δίπλα στις νέες 950 S και Enduro, προστίθεται το 2020 ο απόλυτος ταξιδευτής: η Multistrada 1260 S Grand Tour. Στο επίκεντρό της βρίσκεται ό,τι μπορεί να κάνει πιο άνετο το ταξίδι: κεντρικό σταντ, βαλίτσες, ειδική σέλα, θερμαινόμενα grips, επιπλέον φώτα LED, αισθητήρας πίεσης ελαστικών, τάπα βενζίνης χωρίς κλειδί και σέλα προσαρμοζόμενη σε ύψος. Η τεχνολογική "σουίτα" και αυτής της "Multi" είναι εντυπωσιακή: η μονάδα IMU επέτρεψε την αναβάθμιση των 8 επιπέδων Traction Control (DTC) και Wheelie Control (DWC), της ηλεκτρονικής ανάρτησης Ducati Skyhook Suspension (DSS) και την προσθήκη του Vehicle Hold Control (VHC). Φυσικά το κιβώτιο είναι τεχνολογίας Quick Shift (DQS) και τα φρένα Brembo με Cornering ABS. Όλα αυτά ελέγχονται από την κεντρική έγχρωμη οθόνη TFT 5 ιντσών. Όσο για τον κινητήρα, ο Testastretta με δεσμοδρομικό μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων, με χωρητικότητα 1.262 κ.εκ. αποδίδει 158 hp και το 85% της ροπής από τις 3.500 σαλ.

Harley-Davidson PanAmerica

Inline Image

Μετά την παρουσίασή του στην περσινή EICMA, το πρώτο Adventure -με στοιχεία Touring- της Harley-Davidson θα πάρει φέτος το δρόμο της παραγωγής - αν και, σύμφωνα με τη φημολογία, θα έχει τροποποιήσεις στο σχεδιασμό έπειτα από μια σειρά αρνητικών σχολίων. Αυτό πάντως, δεν αλλάζει την τόλμη του εργοστασίου του Μιλγουόκι να μπει σε νέα "νερά", όπως έκανε και με την ηλεκτρική LiveWire. Θυμίζουμε ότι για την PanAmerica, ο κινητήρας Revolution Max θα διευρυνθεί στα 1.250 κ.εκ., με απόδοση 145 ίππων.

Honda NC750X

Inline Image

Η αναβάθμιση του μεσαίου "adventure commuter" της Honda χτίζει πάνω σε μια οκταετή φήμη μιας ολοκληρωμένης μοτοσικλέτας πολλαπλών χρήσεων εντός και εκτός ασφάλτου ή πόλης. Τώρα το NC750X αποκτά το δύο επιπέδων traction control HSTC, πιο "χωμάτινα" σχεδιαστικά στοιχεία και δύο νέους χρωματισμούς. Κατά τα άλλα, διατηρεί τις αρετές του "ροπάτου" στις μέσες-χαμηλές στροφές δικύλινδρου μοτέρ των 745 κ.εκ., 54 ίππων και 68 Nm ροπής, τα 22 λίτρα αποθηκευτικού χώρου κάτω από τη σέλα που χωρούν ένα full-face κράνος, το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT), τη μεγάλη διαδρομή της ανάρτησης και την -προσαρμοζόμενη- έγχρωμη οθόνη του πίνακα οργάνων.

Honda CRF1100L Africa Twin & Africa Twin Adventure Sports

Inline Image

Τέσσερα χρόνια μετά την αναβίωση του θρυλικού ονόματος Africa Twin και την αναβάθμιση του ‘18, η μεγάλη Adventure της ιαπωνικής εταιρείας εξελίχθηκε σημαντικά για το 2020. Πιο συμπαγής σε πλάτος, με πιο off-road σχεδιασμό, τροποποιημένο πλαίσιο και ελαφρύτερη κατά 5 κιλά, η νέα Africa Twin απέκτησε μεγαλύτερο και ισχυρότερο κινητήρα στα 1.100 κ.εκ. προδιαγραφών Euro5. Η μονάδα αδρανειακών μετρήσεων IMU 6 αξόνων ελέγχει τώρα το 7 επιπέδων Traction Control και τα συστήματα Cornering ABS, Wheelie Control, Rear Lift Control, ενώ στον πίνακα οργάνων προστέθηκε οθόνη αφής TFT 6.5 ιντσών με πλήρη συνδεσιμότητα. Προαιρετικά διαθέτει, επίσης, την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση EERA της Showa. Δίπλα της προστέθηκε και η έκδοση Adventure Sports, που διαθέτει μεγαλύτερο δοχείο καυσίμων (24,8 λίτρων), μεγαλύτερη προστασία από τον αέρα και μεγαλύτερη διαδρομή της ανάρτησης.

Kawasaki Ninja 1000SX

Inline Image

Με σημαντικές μηχανικές και ηλεκτρονικές αναβαθμίσεις έκανε το ντεμπούτο της στην περσινή EICMA η τέταρτη γενιά του ιαπωνικού sport touring. Σε αυτές περιλαμβάνεται η βελτίωση του τετρακύλινδρου εν σειρά κινητήρα των 1.043 κ.εκ. με απόδοση 142 ίππων (που καλύπτει πια τις προδιαγραφές ρύπων Euro5), η προσθήκη Quick Shifter και συμπλέκτη assist & slipper, τα τέσσερα Riding Modes και τα δύο Power Modes και το cruise control. Επίσης, η νέα γενιά έρχεται με ακόμα πιο δυναμικό σχεδιασμό, LED φώτα και μονό πλέον τελικό της εξάτμισης, ενώ ο τουριστικός χαρακτήρας ενισχύεται με τη νέα σέλα, τη ζελατίνα που ρυθμίζεται σε τέσσερις θέσεις και τη νέα οθόνη TFT 4,3 ιντσών με συνδεσιμότητα του smartphone μέσω Bluetooth. Η νέα 1000SX διατίθεται σε δύο πακέτα εξοπλισμού, Performance και Touring.

KTM 390 Adventure

Inline Image

Η μοτοσυκλέτα με την οποία η ΚΤΜ κάνει την είσοδό της στα μικρά Adventure έφτασε τον περασμένο Μάρτιο στην Ελλάδα. Υιοθετώντας τα σχεδιαστικά στοιχεία και την τεχνολογία του μεγαλύτερου 790 Adventure και τον μονοκύλινδρο κινητήρα 43 ίππων του Duke 390, σε σχέση με το τελευταίο έχει ψηλότερες αναρτήσεις και τελικό εξάτμισης, νέους τροχούς, ποδιές του κινητήρα και μεγαλύτερο ρεζερβουάρ 14,5 λίτρων. Το εντυπωσιακό είναι πως, παρότι πρόκειται για μια μικρή Adventure με σκοπό - όπως υποστηρίζει η ΚΤΜ- να μυήσει τους νέους αναβάτες στο χώμα, είναι εφοδιασμένη με ηλεκτρονικό γκάζι ride-by-wire, Cornering ABS, traction control, πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις της WP, έγχρωμη οθόνη TFT 5 ιντσών και προαιρετικά με quick-shifter!

Moto Guzzi V85 TT Travel

Inline Image

Δίνοντας έμφαση στις Grand Touring αρετές της πρώτης κλασσικής ταξιδιάρικης Adventure V85 TT, η φετινή νέα έκδοση Travel της ιταλικής μοτοσυκλέτας διαθέτει μια σειρά από προσθήκες για το ταξίδι: νέα ζελατίνα με 60% μεγαλύτερη επιφάνεια, βαλίτσες με στοιχεία αλουμινίου 37 και 27.5 λίτρων στο βασικό εξοπλισμό, ρεζερβουάρ 23 λίτρων, καθώς και θερμαινόμενα grips και ένα ζευγάρι επιπλέον LED φώτα. Η V85 TT Travel διατίθεται στο αποκλειστικό «περιπετειώδες» χρώμα Sabbia Namib με ειδικά γραφικά, ενώ προσφέρει και δυνατότητες συνδεσιμότητας μέσω Bluetooth του smartphone με την κεντρική οθόνη. Ο κινητήρας της, V twin 90 μοιρών με 853 κ.εκ., 80 ίππους και 80 Nm ροπής στις 5.000 σ.α.λ., είναι ο πιο προηγμένος της Moto Guzzi και συνδυάζεται με γκάζι ride-by-wire και traction control.

Suzuki V-Strom 1050

Inline Image

Προικισμένο με την εμφάνιση του θρυλικού DR Big και με το πλήρες «πακέτο» των ηλεκτρονικών τεχνολογιών Suzuki Intelligent Ride System (SIRS) έρχεται φέτος το νέο χιλιάρι V-Strom, ειδικά στην πλουσιότερη έκδοση ΧΤ. Η IMU 6 αξόνων, το traction control και το cornering ABS υπήρχαν ήδη από την έκδοση του 2018, αλλά τώρα προστέθηκε το ηλεκτρονικό γκάζι ride-by-wire κι έτσι αναβαθμίστηκαν τα παραπάνω συστήματα και προστέθηκαν και νέα, όπως τα τρία modes του Suzuki Drive Mode Selector, το Cruise control, τα Hill hold control και Slope dependent control system για την υποβοήθηση σε ανηφόρα και κατηφόρα αντίστοιχα, το Low rpm Assist και άλλα. Όπως μαρτυρά και το όνομά του, ο κυβισμός αυξήθηκε στα 1.037 κ.εκ., καθώς η δικύλινδρη μονάδα τώρα αποδίδει 106 ίππους. Το πλαίσιο δεν έχει αλλαγές, ενώ για την εμπρός ανάρτηση χρησιμοποιείται αντεστραμμένο πιρούνι της Kayaba.

SYM NH-T 200

Inline Image

Το ΝΗ-Τ 200 είναι ένα συμπαγές σε διαστάσεις, οικονομικό και εύχρηστο Adventure που προσφέρει πολλά σε σχέση με τα 2.975 Ευρώ της τιμής του. Το μικρό του βάρος και πλάτος το κάνουν ευέλικτο στην πόλη, και το ψηλό τιμόνι, με μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων και το ύψος του κινητήρα από το έδαφος ικανό να κινηθεί και εκτός δρόμου. Ο κινητήρας του είναι μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, με 183 κ.εκ. και απόδοση 18,4 ίππων και 15,7 Nm ροπής στις 7.500 σ.α.λ., ενώ σύμφωνα με την εταιρεία κρατά την κατανάλωση κάτω από τα 3 λίτρα/100χλμ. Ο εμπρός τροχός του ΝΗ-Τ 200 είναι ακτινωτός 19 ιντσών, το βάρος του 152 κιλά, η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ 11 λίτρα και το ύψος της σέλας στα 812 mm. Τέλος, διαθέτει φωτισμό full LED, ψηφιακό όργανο LCD στο τιμόνι και θύρα φόρτισης USB.

Triumph Tiger 900 Rally και GT

Inline Image

Η νέα γενιά του Tiger αποτελεί ένα τεχνολογικό άλμα για το δημοφιλές Adventure, το οποίο μετονομάζει πια τις εκδόσεις του σε Rally και GT για πιο χωμάτινο ή πιο ασφάλτινο/touring προσανατολισμό αντίστοιχα. Μαζί με την αλλαγή του σχεδιασμού, που πέραν του design και του νέου LED προβολέα φέρνει και αφαιρούμενο υποπλαίσιο και μαζί σημαντική μείωση του βάρους, ολοκαίνουριος είναι και ο κινητήρας. Παραμένει τρικύλινδρος, αλλά μεγάλωσε στα 900 κ.εκ. και στους 95 ίππους, συμμορφώθηκε με τις προδιαγραφές Euro5 και συνδυάζεται με το νέο Triumph Shift Assist (quickshifter). Ως αποτέλεσμα το Tiger είναι 9% πιο ισχυρό στις μέσες στροφές και αποδίδει 10% περισσότερη ροπή (87 Nm) από το 800άρι. Το δοχείο καυσίμων χωρά 20 λίτρα, για την ενίσχυση του τουριστικού χαρακτήρα, ενώ η σέλα ρυθμίζεται σε ύψος 20 mm (και υπάρχουν και ειδικές εκδόσεις χαμηλότερου ύψους). Το νέο Tiger προσφέρει συνολικά έξι modes ρύθμισης (Rain, Road, Sport, Rider, Off-Road, Off-Road Pro), ενώ η μονάδα IMU επέτρεψε την αναβάθμιση των cornering ABS και traction control και τη χρήση ηλεκτρονικής ανάρτησης (στο GT). Τέλος, η νέα οθόνη TFT 7 ιντσών στον πίνακα οργάνων διαθέτει το σύστημα συνδεσιμότητας My Triumph.

Voge 300DS

Inline Image

Το 300DS, που αναμένεται αυτόν τον μήνα (Ιούνιο) και στη χώρα μας, είναι ένα εύχρηστο διττού χαρακτήρα street adventure, εξίσου ικανό για πόλη, ταξίδι και χώμα. Με τιμή 3.890 Ευρώ προσφέρει φώτα full LED, οθόνη LCD και ρυθμιζόμενο σε ύψος ανεμοθώρακα, δικάναλο ABS της Bosch, ανεστραμμένο πιρούνι 35mm στην εμπρός ανάρτηση και φρένα με δισκόφρενα μαργαρίτα. Ο μονοκύλινδρος υγρόψυκτος κινητήρας των 292,4 κ.εκ., αρκετά συμπαγής σε διαστάσεις, αποδίδει 29 ίππους και 25 Nm ροπής στις 7.000 σ.α.λ. Το ρεζερβουάρ του χωρά 16 λίτρα καυσίμου και το βάρος περιορίζεται στα 155 κιλά.

Voge 500DS

Inline Image

Καθαρόαιμο adventure, το Voge 500DS με τιμή 5.995 Ευρώ (και 6.495 στην έκδοση ACC με την τριπλέτα αλουμινένιων βαλιτσών) έρχεται να ανταγωνιστεί το Honda CB500X σε μια ιδιαίτερα δημοφιλή κατηγορία. Ο κινητήρας είναι δικύλινδρος, το εμπρός αντεστραμμένο πιρούνι 41 mm είναι της Kayaba, τα φρένα της Nissin και το δικάναλο ABS της Bosch. Η ισχύς του Voge 500DS φτάνει τους 46 ίππους και η ροπή τα 42,5 Nm. Ο adventure χαρακτήρας ενισχύεται από τα προστατευτικά κάγκελα, το ρυθμιζόμενο σε ύψος ανεμοθώρακα και το ρεζερβουάρ 17 λίτρων, ενώ στον στάνταρ εξοπλισμό διατίθεται η έγχρωμη οθόνη TFT με πλήρεις ενδείξεις (ακόμα και για την πίεση των ελαστικών) και σύνδεση με smartphone μέσω bluetooth.

YAMAHA Tracer 700

Inline Image

Η δεύτερη γενιά της μικρότερης παραλλαγής στα sport touring της ιαπωνικής εταιρείας, έρχεται με νέο σχεδιασμό -εμπνευσμένο από τα supersport της Yamaha-, νέα ανάρτηση (με περισσότερες ρυθμίσεις) για πιο σπορ προσανατολισμό, καθώς και αλλαγές στον δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα CP2 για να καλύπτει τις προδιαγραφές Euro5. Πλαίσιο και βάρος (196 κιλά) παρέμειναν απαράλλαχτα, το τιμόνι είναι πια πιο φαρδύ και ψηλότερα τοποθετημένο, ενώ για την ταξιδιωτική του πτυχή ανασχεδιάστηκε πλήρως η σέλα και η ζελατίνα ρυθμίζεται σε εύρος 65 mm. Το δικύλινδρο μοτέρ αποδίδει τώρα 74 ίππους, ενώ η αλλαγή της τελικής σχέσης μετάδοσης προσφέρει πιο γραμμική καμπύλη ροπής. Το νέο Tracer 700 έχει ήδη έρθει στη χώρα μας, με τιμή 8.890 Ευρώ.

Yamaha FJR 1300 Ultimate Edition

Inline Image

Η ιαπωνική εταιρεία υπογράφει το "κύκνειο άσμα" της θρυλικού, πια, sport tourer FJR 1300 με την Ultimate Edition, που την καθιστά πιο πολυτελή από ποτέ και εναρμονίζει τον τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα των 1.298 κ.εκ. με τις προδιαγραφές Euro5. Διαθέσιμη στις εκδόσεις ΑΕ και AS έχει ιδιαίτερο φινίρισμα, αποκλειστικό μαύρο / χρυσό χρώμα με μια φαρδιά χρυσή λωρίδα εκτείνεται σε όλο το μήκος του ρεζερβουάρ, τρίμπρατσους τροχούς από ελαφρύ κράμα αλουμινίου και μαύρη σέλα δύο επιπέδων με χρυσές ραφές. Ο απόλυτος ταξιδιωτικός του χαρακτήρας εκφράζεται με το Cruise Control, το ρεζερβουάρ 25 λίτρων, καθώς και με ψηλό ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο ανεμοθώρακα, ρυθμιζόμενη σέλα, φέρινγκ και τιμόνι, εκτροπείς αέρα, θερμαινόμενα γκριπ, πρίζα 12V και τις σκληρές πλαϊνές βαλίτσες. Η μετάδοση γίνεται με άξονα, ενώ ηλεκτρονική είναι η λειτουργία της ανάρτησης και του κιβωτίου, για αλλαγές ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη