Την ώρα που ο ΠΑΟΚ άφηνε τους πρώτους του βαθμούς στην Τούμπα, ο Πέδρο Μαρτίνς τα έφερε όλα τούμπα στο Φάληρο. Διόρθωσε το αρχικό λάθος, προκάλεσε το “τρίποντο”, άλλαξε τα μυαλά του φευγάτου Σεμέδο. Γράφει ο Σταύρος Γεωργακόπουλος

Το πιο σημαντικό για έναν προπονητή δεν είναι να μην κάνει λάθη, αλλά να τα διορθώνει σωστά και στο πιο σύντομο χρονικό διάστημα. Ο Πέδρο Μαρτίνς στη διάρκεια του χθεσινού (18/9) αγώνα με τον Αστέρα, δεν χρειάστηκε περισσότερο από μισή ώρα ώστε να διαγνώσει ότι κάτι δεν πάει καλά για τον Ολυμπιακό. Από εκείνο το χρονικό σημείο σήκωσε από τον πάγκο τους δύο διεθνείς Φορτούνη και Μασούρα, οι οποίοι τελικά έγραψαν και τα ονόματά τους με κεφαλαία γράμματα κάτω από τον φωτεινό πίνακα και το επιβλητικό 3-0.

ADVERTISING

Ο Πορτογάλος τεχνικός μίλησε στις δηλώσεις του για έλλειψη έντασης, αλλά και για αγωνιστικό πνεύμα που διέθεσε η ομάδα του προκειμένου να φτάσει στο πολύτιμο τρίποντο. Έπειτα από ένα εντελώς άγονο πρώτο μέρος, με τις γρήγορες και ουσιώδεις παρεμβάσεις από τον πάγκο, οι “ερυθρόλευκοι” έφτασαν στην πιο άνετη επικράτησή τους επί των Αρκάδων τα τελευταία χρόνια στο Φάληρο. Την ώρα που ο ΠΑΟΚ άφηνε βαθμούς στην Τούμπα με αντίπαλο τον φιλόδοξο φέτος Ατρόμητο, ο Πέδρο Μαρτίνς τα έφερε όλα… τούμπα, όταν είδε ότι το πράγμα πάει να στραβώσει.

ΤΙ ΔΕΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕ...

Τι δεν πήγε, όμως, καλά και μπλόκαρε τη μηχανή των νταμπλούχων στο πρώτο μισό του αγώνα; Η δυσλειτουργία του 4-3-3 και δη της τριάδας στη μεσαία γραμμή. Ο50χρονος κόουτς που ήταν σε δίλημμα για τη διάταξη στο πρώτο επίσημο παιχνίδι της νέας σεζόν, προτίμησε να πάει με τρεις στον άξονα. Τον Εμβιλά σε ρόλο Γκιλιέρμε, τον Μπουχαλάκη δίπλα του και τον Καμαρά λίγο πιο προωθημένο σε έναν ρόλο μεταξύ 8 και 10, όπως είχε συμβεί αρκετές φορές στο τελευταίο κομμάτι της προηγούμενης σεζόν.

Το αρχικό πλάνο δεν λειτούργησε. Ο Εμβιλά θέλοντας να παίρνει τη μπάλα κατά μέτωπο και να βλέπει γήπεδο, γυρνούσε και “σφήνωνε” ανάμεσα στα στόπερ. Ο Μπουχαλάκης δίπλα του δεν μπορούσε να πάρει τη σωστή απόσταση για να αποτελέσει σκαλοπάτι, οργανωτής δεν υπήρχε μπροστά για να γυρίσει να ζητήσει μπάλα από τον Γάλλο κι έτσι μπλόκαρε το σύστημα. Κάπου είναι και λογικό, καθώς ο - πολύ μπαλάτος και άνετος στην πάσα- Εμβιλά, του οποίου η ποιότητα φάνηκε από τις πρώτες επαφές, έχει κάνει με τον “Μπούχα” και τον Καμαρά μόλις τρεις προπονήσεις.

ADVERTISING

ΧΟΛΕΜΠΑΣ ΚΑΙ ΜΑΤΙΕ

Ο Πέδρο το είπε, μέσες άκρες, στις δηλώσεις του. “ Προσπαθούμε να εντάξουμε τους νέους στο παιχνίδι μας και να λειτουργήσουν με τους παλιούς” ήταν στο περίπου η ατάκα. Τι άλλο δεν δούλεψε στο πρώτο μέρος; Η συνεργασία του Χολέμπας με τον Βαλμπουενά. Ο Γάλλος φάνηκε για πρώτη φορά έξω από τα νερά του. Δεν έχει μάθει ακόμη το παιχνίδι του Χοσέ, δεν μπόρεσαν να χωρίσουν σωστά το γήπεδο.

Ο Ματιέ είχε μάθει όλη την προηγούμενη σεζόν με τον Τσιμίκα στην πλάτη του, να του αφήνει ανοικτό το διάδρομο και να συγκλίνει προς τον άξονα. Με τον “Τσίμι” έκαναν αυτές τις διαδρομές αυτόματα. Τώρα, σε όσο καλή κατάσταση κι αν είναι ο Χολέμπας, όλο αυτό, θέλει εκμάθηση από το μηδέν. Εν ολίγοις ο Μαρτίνς πρέπει να δουλέψει σε συγκεκριμένα κομμάτια, μετά τις προσθαφαιρέσεις, περίπου από την αρχή, αλλά… μαθημένα τα βουνά στα χιόνια.

ΚΑΙ ΠΩΣ ΑΛΛΑΞΕ...

Όλα αυτά ο προπονητής τα είδε πριν από κάθε άλλον. Έβγαλε, λοιπόν, στο ημίχρονο τον Εμβιλά που ούτως ή άλλως θέλει το χρόνο του για να δέσει με τους υπόλοιπους. Πέρασε δεξιά τον Ματιέ, για να δουλέψει καλύτερα με τον πιο απλό στην πάσα και πιο ικανό δημιουργικά Ραφίνια, ο οποίος, όπως φάνηκε και μέσω της Opta,έπαιξε σαν… κομπιούτερ. Τοποθέτησε σε ρόλο δεκαριού τον Φορτούνη και με εντολή να βγαίνει εκείνος δεξιά όταν συγκλίνει ο Ματιέ, όπως κι έγινε σε ουκ ολίγες φάσεις, μεταξύ των οποίων κι εκείνης του 1-0. Τέλος, πέρασε αριστερά τον Μασούρα που είχε καλύτερη συνεργασία και με τον Χοσέ, αλλά και με τον παλιό γνώριμο Μπουχαλάκη, ο οποίος πλέον πάτησε καλύτερα στα πόδια του, με τον Καμαρά δίπλα στο "κλασικό" 4-2-3-1.

Κάπως έτσι, ο ρυθμός ανέβηκε, παρέα με την πίεση, η μπάλα περπάτησε προς την επίθεση, πάτησαν περισσότεροι παίκτες περιοχή και τα ζόρια του πρώτου μέρους έμειναν στα αποδυτήρια. Συν φυσικά την εξαιρετική ατομική τεχνική του “Φορτού” που φάνηκε στο πρώτο γκολ, αλλά και την ικανότητα του Μασούρα να στρίψει και να στείλει τη μπάλα πλαϊνό δίχτυ στο 2-0.

ΤΟ… ΓΥΡΙΖΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΣΕΜΕΔΟ

Ακόμη πιο σημαντική, ωστόσο, από την αντίδραση του Πέδρο Μαρτίνς στο χθεσινό ματς που έγινε από ντέρμπι στο πρώτο μέρος, ματσάκι στη συνέχεια, είναι η διαχείρισή του στο θέμα του Σεμέδο. Αποτελεί κοινό μυστικό ότι ο Ρούμπεν ήταν φευγάτος πριν καν ολοκληρωθεί η προηγούμενη σεζόν. Το είχε δηλώσει, άλλωστε, πολύ πριν πέσουν οι τίτλοι τέλους της χρονιάς. Έλα, όμως, που ο κόουτς δεν θέλει να τον χάσει και να ψάχνει από την αρχή για ηγέτη της άμυνας. Όσο… τρελάκιας κι αν είναι ώρες ώρες ο Πορτογάλος στόπερ, ο προπονητής ξέρει και τον χειρίζεται όπως πρέπει, τον βάζει σε καλούπι καιτου παίρνει τον καλύτερο εαυτό.

Λίγες ώρες πριν από τη σέντρα, προκάλεσαν εντύπωση σε πολύ κόσμο οι δηλώσεις Μαρτίνς, ο οποίος εμφανίστηκε... έκπληκτος από τα δημοσιεύματα που θέλουν τον Σεμέδο να συζητά με τη Μπενφίκα. Πρόσθεσε ότι ο 26χρονος αμυντικός “ θέλει να ανανεώσει και να συνεχίσει στην ομάδα ”. Ποτέ στο παρελθόν ο κόουτς δεν είχε κάνει ανάλογο άνοιγμα προς τη διοίκηση δημόσια. Το έκανε, ωστόσο, επειδή όλο αυτό το έργο το έχει πάρει πάνω του. Έχει βαλθεί να αλλάξει τα μυαλά του Ρούμπεν και ξέρει ότι για να τον ψήσει, πρέπει πρώτα να τον γλυκάνει. Φρόντισε, λοιπόν, να μεταφέρει το σχετικό αίτημα προς τον πρόεδρο κι εκείνος δρομολόγησε τις διαδικασίες για να πάρει το νέο συμβόλαιο ο Σεμέδο, να ηρεμήσει και να μείνει στον Ολυμπιακό μέχρι νεοτέρας.

Όλα αυτά, δείχνουν πολλά για το πως ο προπονητής βάζει το χεράκι του και τι επιρροή έχει συνολικά στο δικό του δημιούργημα. Και σιγά μην άφηνε χθες τον Ρούμπεν εκτός ενδεκάδας. Του δείχνει με κάθε τρόπο πόσο τον θέλει και τον υπολογίζει, ώστε να τον πείσει οριστικά να ξεχάσει τις τάσεις φυγής τουλάχιστον για μία ακόμη σεζόν. Όλοι ξέρουμε τι μπορεί να κάνει ο καλός Σεμέδο σε ένα πρωτάθλημα όπως το ελληνικό. Καλύτερα το ξέρει ο Μαρτίνς, γι’ αυτό και φρόντισε για όλα όσα προαναφέραμε… Τίποτα δεν είναι τυχαίο.